Assassin's Creed: Brotherhood

Multiplayerový lov na Templáře začíná.

Kdo nad nedávným odtajněním multiplayerové odnože série Assassin's Creed s podtitulem Brotherhood ohrnoval nos a nadával, že půjde o narychlo upachtěný polodatadisk k druhému dílu, mýlil se.

Jedna podobnost z herních dějin tu přece je: Brotherhood bude mít ke dvojce vztah zhruba stejný, jako mělo Vice City k třetímu dílu série GTA. Odehrávat se sice bude v jediném městě, totiž v Římě, ten má být ale rozlohou čtyřikrát větší než Benátky ze dvojky. Mezi hlavní novinky Brotherhood patří mladší a nebezpečnější arciprotivník, možnost najímat si a trénovat vlastní vrahy a především také propracovaný multiplayerový mód. Ale vezměme to pěkně popořadě.

Příběhová linka sólové části hry začne v roce 1500, kdy je hlavnímu hrdinu Eziovi pětačtyřicet let. Udělal, co potřeboval, aby se pomstil svému někdejšímu úhlavnímu nepříteli Rodrigu Borgiovi, a milosrdně mu při tom ušetřil život.

To se nyní ukazuje jako chyba. Rodrigo je totiž coby papež Alexander VI. nebezpečnější než kdy předtím, jeho klan totálně ovládl Řím a Rodrigův temný mladý syn Cesare začíná mít mocenské choutky. Už teď je jasné, že ve finiši hry vás čeká právě duel s Cesarem.

"Když jsme s UbiSoftem poprvé jeli do Říma, abychom pořídili fotografie pro model města do Assassin's Creed II, pochopili jsme, že by se nám tam nikdy nevešel. Je tak obrovský a pestrý, že si zasloužil vlastní hru - a teď ji konečně má," vysvětluje Patrice Desilets, výkonný ředitel značky Assassin's Creed.

Když ale do světa Brotherhood poprvé vstoupíte, naštěstí se tak snadno neztratíte. Pro přehlednost bylo město rozděleno na čtyři hlavní části: rušné centrum, historickou čtvrť s antickými památkami, okolí města za branami a Tiberský ostrov.

2
Varování: Návštěva antických památek může vyvolat paranoidní pocity a dojem, že vás někdo sleduje.

Právě zde se Ezio zabydlí v opuštěné pevnosti, která bude v Brotherhood sloužit jako vaše základna. A nebudete sami: po boku hlavního hrdiny má i tentokrát stát bývalý vrah a přítel Niccolo Machiavelli. Eziovým cílem je tentokrát definitivně zamést s řádem Templářů a na to nebude stačit sám; proto bude muset během hraní postupně sbírat přívržence a cvičit je ve vrahy. Ale jak je najít? Jeden příklad za všechny: u baziliky sv. Petra uvidíte, jak si Borgiovi strážci právě vyskakují na nebohého kolemjdoucího. Pomozte mu a třeba se k vám ze vděku přidá...

Rekruty budete ve hře nějakým způsobem cvičit a také vám pomohou v soubojích, kde byste jinak byli přečíslení. Až se vaše bratrstvo rozroste, budete s ním dokonce moci stavět obchody nebo banky a ovlivnit tak ekonomiku Říma.

Každého jednotlivého válečníka pak v herním menu budete moci náležitě vybavit, přidělit mu odpovídající brnění či zbraň a vyslat ho na misi i daleko za hranice země: aby zabil zkorumpovaného úředníka ve Frankfurtu, tiše odpravil Templáře schovaného v Paříži nebo umlčel svědka v Madridu.

Z těchto misí si vaši svěřenci přivezou zkušenostní body, které pak budete moci sami investovat třeba do nového vybavení. Ostatně váš dvorní vynálezce Leonardo da Vinci má ve hře tentokrát hrát mnohem větší roli a autoři potvrdili i návrat jeho oblíbených létajících strojů.

Ezio se sice za hranice Itálie nepodívá, neznamená to, že ale celou hru nutně strávíte ve městě. Opět totiž budete moci nasednout na svého věrného oře (byť toho přizpůsobit nijak nepůjde) a vyjet si za brány města - a díky upravenému bojovému systému si užijete třeba i soubojů na koních. Ostatně na hřbetech těchto zvířat snad půjdou převážet i mrtvoly. Co se dalších změn v soubojích týče, v Brotherhood mají být všechny potyčky přímočařejší, bez nutnosti neustále obcházet nepřítele a čekat na ukazatel pro okamžité zabití.

Čím odvážnější budete, tím více si z duelu odnesete bodů - a přislíbeno je i spojování různých útoků do komb ve stylu Batman: Arkham Asylum. Tím ale výčet novinek zdaleka nekončí.

Reklama

Související obsah

Dva nezvyklé multiplayerové režimy do The Dark Pictures: Man of Medan

+ videa z hraní a HW nároky tohoto interaktivního filmu.

Do března vypustí UbiSoft tři neoznámené AAA hry

Velmi se mu dařilo + odklad Skull and Bones.

EA: Starý způsob vydávání her už dnes nefunguje

Poučení z Anthem a inspirace mobily.

EA: Anthem nenaplnilo prodejní očekávání

Přesto ho budou dále podporovat.

Také na webu...

- komentáře (9)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna