Jak asi víte z našeho kontinuálního zpravodajství, samotná prezentace Battlefieldu 3, na kterou i novináři museli čekat neskutečné fronty, mě zrovna nenadchla. Ne, že by se kluci švédští nesnažili. Hned při vstupu všechny přítomné požádali o jména a vyrobili jim pěkné kovové vojenské známky (viz. obrázek na live blogu). Jenže prezentace samotná byla jen sérií statických obrázků, které jeden z vývojářů komentoval. Tedy ani žádné pěkné komentované hraní, jako EA ukazovali dříve na předváděčce v Londýně. Naštěstí jsme si potom mohli asi půlhodinku zahrát multiplayer, ale o singlu jsme se vlastně nic nedozvěděli.

Vývojář nás přivítal slovy: „Děláme nejlepší FPS všech dob, takže nebuďte nervózní z toho, že si ji za chvilku zahrajete". Mě to tedy spíše potěšilo. Z těch pár vět, které řekl k obrázkům, vypadajícím jako by je vytípali z videa, mohu vypíchnout jen pár věcí. Jak je u EA dobrým zvykem, jejich technologie jsou využívány skrz různorodé hry. Proto mě ani moc nepřekvapilo, že systém animací a kolizí pohybu je převzat ze série FIFA. A o tom, že jsou úžasné, jsme se přesvědčili už několikrát.

Jakmile nás začal zástupce Dice připravovat na hratelnou ukázku, řekl: „V Battlefieldu 3 budou obsaženy jedny z největších map, které jsme kdy udělali. Nicméně pro Battlefield to vždy znamenalo hlavně rozlehlé přírodní scenérie s pár stavbami. Tentokrát jsme se rozhodli, že chceme hráčům zprostředkovat plnohodnotný zážitek z bojiště. To znamená, že se budete z nekonečných plání přesouvat do center měst a obrovské bitvy tanků a letadel se plynule změní v boj o každou ulici".

Tímto směrem nepůjde jen kampaň pro jednoho hráče, ale i multiplayerové módy. Zmíněny byly dva – klasický týmový deathmatch a režim "Rush". Druhý jmenovaný je o souboji útočícího týmu, který se snaží dobýt pozice obránců. Klání nebude na jediné mapě, ale celý zápas se odehrává postupně na čtyřech propojených. Každá z nich má být tak velká, jako jedna úroveň z Battlefieldu 2!

Po mapách se budeme moci prohánět v kůži čtyř tříd. Velmi mě potěšil Assault (pěchota), který spojuje mé dvě oblíbené třídy z ostatních her. Je to totiž voják pro přední linii, ale k tomu je navíc i medikem. A jak poznamenal vývojář: "Dává to přeci smysl, ne? Kde jinde je potřeba léčení, než tam, kde se odehrávají nejtužší boje?" Hurá! Na výběr jsou ještě Engineer (technik) s raketometem a schopností opravovat vozidla, Support guy (logistik) distribuující náboje a Recon (průzkumník), který má odstřelovačku a na bojišti sbírá informace o nepříteli.

V hratelné ukázce jsme měli všechna místa pro volitelné vybavení pevně nastavená, ale v plné hře bude možné využít tři sloty pro další specializace vaší postavy. Každá třída provádí v závislosti na právě neseném vybavení automatické akce. Například Support guy, pokud používá těžký kulomet a lehne si na zem, podepře automaticky hlaveň stojanem, který drasticky sníží rozptyl a tím pádem zvýší přesnost.

Když se vývojář dostal k popisu Recona, prozradil nám malý detail. "Recona si buď zamilujete nebo jej nesnášíte. A pro ty, kteří ho nemají právě v lásce, mám dobrou zprávu. Když kdesi v dálce odstřelovače objevíte a začnete na něj střílet, sice ho asi nezasáhnete, ale díky vaší krycí palbě se mu rozostří zaměřování a bude pro něj složitější vás zasáhnout. Navíc, když ho v té chvíli zastřelí některý ze spoluhráčů, dostanete za krycí palbu pár zkušenostních bodů."

A tím prezentačka skončila a předvádějící nás vyhnal do vedlejší místnosti, kde čekalo šestnáct počítačů se sluchátky a mikrofonem. Připravená byla MP mapa odehrávající se v Paříži s ikonickou eifelovkou v pozadí. První, co mě praštilo do očí, byla grafická podobnost s Crysis 2. Paříž je velkoměsto stejně jako New York a začátek levelu, který se odehrával v parku, jako by z oka vypadl úvodním minutám z poslední hry Cryteku. Dlouho jsem se okolím kochat nemohl, protože se strhla pořádná mela.

Přes předcházející tvrzení ze strany Dice byl level dosti přímočarý a rozhodně se nedá mluvit o rozlehlosti v kontrastu třeba s klasickou mapou Karkand z původního Battlefieldu. Samozřejmě jsem si vybral třídu Assault, hnal se rychle vpřed a rozhazoval kolem sebe medikity. V zadní části parku náš tým musel zneškodnit jakési zařízení. Přiběhl jsem tedy k němu, chvíli podržel tlačítko a spustil destrukci. Teď jsme se museli s ostatními semknout a odrazit druhý tým, který se bombu snažil deaktivovat.

Obrana se nám povedla a cesta k dalším dvou místům určeným k demolici vedla skrz stanici pařížského metra. Souboje v ní vypadaly fantasticky, ze všech stěn a sloupů odlétaly kusy cihel a ve vzduchu se vznášel prach. Probít se vchodem a nástupištěm bylo poměrně jednoduché, ale východ obránci drželi hodně pevně. Přispívalo k tomu, že se mohli schovávat na větším prostoru venku, mířit na nás z oken a my museli vybíhat ze stanice jako prasata na porážku. Nakonec jsme se ven probili, ale to už naše půlhodina skončila a museli jsme uvolnit místo další skupince.

Ukázka to byla opravdu krátká, ale Battlefield 3 na mě působil jako další z řady tuctových mutliplayerových stříleček. Jestli singl bude fajn, tak zatím to vypadá na obyčejný mulťák, třeba jako v Modern Warfare - prostě nic nového. Jenže to bylo způsobeno zvolenou mapou, na které se nedalo nasednout do žádného vozidla a za dvacet minut nemůžete vyzkoušet všechny postavy, hrát si s jejich zbraněmi a vylepšovat si zkušenostními body statistiky. Skvělý byl zvuk a opravdu výjimečné jsou animace vojáků (to už jsme chválili z Londýnské prezentace), kdy jsem poprvé měl pocit, že modely postav se pohybují opravdu jako živé.

Battlefield 3 by měl vyjít 26. října tohoto roku pro PC, PS3 a X360.

Zpravodajství z veletrhu E3 sponzoruje Conquest entertainment - www.mojenintendo.cz.

Reklama

O autorovi

Pavel Oreški

Pavel Oreški

Redaktor

Čas s hrami už počítám na dekády, neodmítám žádný žánr, zajímá mě hratelnost a originalita.

Více článků od autora Pavel Oreški