Ačkoliv vydání Battlefieldu 3 je ještě ve hvězdách, už teď mají třeba PCčkáři legitimní důvod pro to, obávat se o výslednou podobu hry. Všechno odstartoval senior designér Bad Company 2, vystupující pod přezdívkou Demize99.

Na svůj Twitter totiž napsal, že pro EA/DICE by bylo finančně i časově příliš náročné, aby vyvíjeli každou verzi Battlefieldu 3 zvlášť. Proto bude mít hra společný základ a v ideálním případě vývojáři akorát doladí jednotlivá specifika.

Na tuhle zprávu nyní na oficiálních fórech EA zareagoval Alan Kertz z pozice designéra Battlefieldu 3. Mezi řádky jeho obsáhlého příspěvku lze číst hluboké pochopení pro to, co majitele osobních počítačů na hrách dnes nejvíce trápí - a překvapivě i vlídná slova o samotném BF3.

"Je příliš brzo se bavit o specifikách hry, ale nikdy není moc brzy připomenout, že PCčkáři mají strach ze 'zkonzolovatění' Battlefieldu 3," píše Kertz. "Hraní na PC je zdravé a úspěšné, Bad Company 2 to dokázalo a tato čísla nemůže nikdo v EA ani DICE zpochybnit. Battlefield 3 tedy potřebuje, aby se jeho PCčkové verzi někdo pořádně věnoval, a já to hodlám udělat. Tradice i hráčská komunita to vyžadují," prohlašuje statečně Kertz.

Zda jde v jeho případě pouze o chlácholivé vyjádření na objednávku EA či skutečný manifest si musíte domyslet sami, ale osobně se přikláníme spíš k druhé variantě. Že si ostatně Kertz nevymýšlí dokazuje i první půlka jeho příspěvku, která se zaobírá především problémy současného hraní na PC.

"Konzole jsou obecně méně tolerantní ke komplikovaným interfacům a mají méně tlačítek, takže se pro ně musí vyvíjet elegantní GUI. I propracovaný systém může fungovat, jestliže má přímočarý interface, a právě na jeho nejlepší využití by designéři měli klást důraz," píše Kertz.

"I hráči na PC mají své nároky. Hrají většinou jen na osobních počítačích a vědí, že ty jsou mnohem schopnější než konzole. Ta propast se stále více zužuje, ale PC má pořád k dispozici třeba mnohem víc paměti. Kdo hraje na osobním počítači, vyžaduje složitý interface nebo browser serverů a z principu odmítá všechno, co vypadá jako přeportované z konzolí."

PCčkáři prý podle Kertze snáze odpustí hře, která třeba nemá úplně doladěný systém, ale ten přesto nevypadá primitivně a je za ním cítit snaha autorů o poctivou práci. "Je o hodně těžší uspokojit hráče na PC, protože má vyšší očekávání," shrnuje to designér na závěr. No, co tomu říkáte?

Battlefield 3 je ve vývoji pro PC, Xbox 360 a PlayStation 3 a vyjde asi nejdříve koncem příštího roku, betaverzi lze očekávat zhruba na podzim 2011.

Reklama