Ve vlastním Fallout MMORPG už Bethesdě nic nebrání

Kdo vydělal na ukončení soudního sporu dohodou?

Vleklý soudní spor mezi Bethesdou a Interplay ohledně Fallout Online skončil dohodou obou stran. Interplay už odteď masivně multiplayerovou hru z univerza Fallout nesmí vyvinout, ani žádnou jinou hru se značkou Fallout. Pouze je mu dovoleno doprodat zásoby starých dílů či Fallout Tactics do konce roku 2013.

Bethesda musí v rámci dohody zaplatit Interplay další dva miliony dolarů, za což od této chvíle získala veškerá práva na vývoj MMORPG nebo třeba MMOFPS ze světa Fallout. Domluvila se též s vývojáři onoho rozpracovaného Fallout MMO (Project V13) pro Interplay z Masthead Studios, že nesmí tento název v budoucnu použít (tzn. musí si ho případně přejmenovat) a že berou na vědomí jeho nové vlastnění Bethesdou.

1
Tak měl vypadat Fallout MMO (Project V13) od Interplay

Díky ukončené právní bitvě a vyřešení všech souvisejících problémů tedy Bethesdě nic nebrání v oficiálním oznámení a vydání vlastního Fallout MMO. Na něm dost možná dávno potají pracuje a může nás s ním překvapit dříve, než by se předpokládalo. Stroprocentně jisté je však pouze to, že se kvůli možné záměně nebude jmenovat Fallout Online :)

"Fallout znamená pro ZeniMax důležitou značku a nyní jsme schopni vyvíjet budoucí hry ze série Fallout, aniž by s tím měly něco společného jiné firmy nebo riziko žalob," řekl šéf Robert Altman ze ZeniMaxu.

2

Ten na tom všem navzdory soudním tahanicím docela vydělal, protože původní požadavek Interplay za prodej kompletních práv na Fallout i s MMO byl 50 milionů dolarů (resp. v této pozici šel na vyjednávání). Bethesda však tehdy v roce 2007 prý řekla, že o MMO nestojí, ať si ho Interplay vyrobí sám, když si ho tolik cení, a koupila za 5,75 milionu dolarů jen práva na singleplayerovou hru.

Když ale rok poté zaznamenal obrovský úspěch Fallout 3, Bethesda svůj postoj přehodnotila a rozpoutala právní bitvu. V ní šla Interplay po krku kvůli nedodržení podmínek smlouvy (doba započetí vývoje Fallout MMO, výše investice atd.) a poměrně šikovně se ji podařilo před veřejnosti vyvolat dojem, že v právu musí být ona a že Interplay jsou ti "špatní", kdo něco blokuje - přestože zpočátku o práva na Fallout MMO příliš nestála a hlavně - nekoupila si je od původního držitele.

3
Artwork z Project V13

V tomto kontextu je ta dnes dohodlá platba dodatečných pouze dvou milionů dolarů pro Interplay nízká, ale je otázkou, zda ušetření financí majiteli Bethesdy nesníží reputaci u hráčů (jako u toho nesmyslného soudu kvůli názvu Scrolls s tvůrcem Minecraftu, jehož první kolo prohrála). Vydělají na tom samozřejmě i hráči, že dostanou pravděpodobně lepší Fallout MMO přímo od Bethesdy. A spokojeni mohou být i Interplay, kteří se nemusí nadále trápit s něčím, na co evidentně neměli dostatek sil a prostředků, a ještě dostanou nějaké odškodné.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

Hardwarový týdeník hráčů - 7/2020

RGB herní křeslo. Recenze pasty či top AOC monitor s top cenou.

Rogue Lords od tvůrců Styx ohlášeni

První info o tahovém RPG s přisluhovači pekla.

Figurka Spawn z Mortal Kombat

McFarlane Toys, sedm palců, březen.

- komentáře (14)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna