Bionic Commando Rearmed

Hbitá levice s podporou akční pravice.

Dělat remaky začalo být v módě. Relativně nedávno jsme se dočkali moderní verze prvního Tomb Raidera, Settlers 2, teď tu máme Monkey Island a vedle Guybrushe na nás mává svojí restaurovanou levicí i panáček z Bionic Commanda. To se s podtitulem Rearmed před časem podívalo i na platformu PC a není od věci se k němu v souvislosti s plnohodnotným 3D pokračováním a nedávným vydáním na Steamu vrátit.

Rearmed zůstává věrný své 21 let staré předloze. Vývojáři přistupovali k původnímu Bionic Commandu s úctou a je to poznat. Nečekají vás žádné drastické změny v hratelnosti, téměř všechno zůstává při starém. Tím pádem i povedená a řádně obtížná hratelnost. Rearmed opravdu není pro příležitostné hráče, i když to tak může vypadat. Na vině je především krásná 2.5D grafika – postavy a důležité objekty jsou 3D, zbytek 2D. Hratelnost samozřejmě zůstala ve 2D mantinelech. Ovšem nebudete se pohybovat jen zleva doprava. Častěji totiž budete pomocí vystřelovacího háku stoupat ke hvězdám.

Motivací k onomu stoupání je spíše než příběh, samotný pohyb po nových prostředích. Příběh se odehrává v blízké budoucnosti (2029), kdy Federace objeví tajný dokument, pojednávající o super zbrani s názvem Projekt Albatros. Federace pošle svého top agenta, Josepha Gibsona, který si říká „Super Joe“, aby plánům na tuto zbraň zabránil. Super Joe se ovšem ztratí a tak Federace vyšle vás – Nathana „Rad“ Spencera - abyste infiltrovali nepřátelské území, zničili Projekt Albatros, zachránili Super Joea, a žili šťastně až do smrti. Klišé nad klišé, které před dvaceti lety stačilo a teď je nám to jedno, protože hratelnost převyšuje příběh natolik, že se při dialozích budete jen uculovat.

Mezi jednotlivými úrovněmi se pohybujete helikoptérou po taktické mapě, na které můžete potkat nepřátelský náklaďák. V tomto případě vám nezbývá nic jiného než bojovat. Hra se automaticky přepne do izometrického pohledu, a ve velmi krátké mini úrovni se budete muset probojovat hromadou nepřátel až k samotnému náklaďáku. Po jeho likvidaci pro vás přiletí helikoptéra a jste zpátky na mapě. Nejprve jsou tyto krátké intermezza osvěžující, ale po čase začnou nudit – zjistíte totiž, že ona mini úroveň vypadá vždy naprosto stejně. Stejné rozmístění beden, stejné rozmístění nepřátel, stejný koridor. Mění se jen prostředí.

Primárním cílem v běžné misi je najít počítačové terminály, jejichž pomocí se dozvídáte nové informace o pohybu Super Joea, nepřátel a nová fakta o úrovni či nadcházejícím bossovi. V těchto terminálech můžete hackovat nepřátelskou síť a to v docela originální minihře. Při hackování se vám zobrazí jednoduchý obrazec ve 3D prostoru, ve kterém je několik pevných bodů, několik teleportů, jeden cíl a jedna koule hmoty, kterou musíte do cíle dopravit. Toho docílíte tím, že se budete odrážet od překážek, až se došoupete k cíli. Kdykoliv vám ona koule hmoty vyletí z pole, spustí se alarm. Alarm = víc nepřátel. Pokud se vám ovšem hackování podaří, získáte další informace, otevřou se některé zamčené dveře a taky se vám doplní zdraví. Pokud je vaše zdraví plné, obdržíte pouze body.

Nový herní obsah oproti originálu v Rearmed nejsou, pouze poslední level je kompletně předělán. Přesto v každé misi potkáte něco nového a každá vám svým specifickým vizuálním zpracováním vyrazí dech. Po prostředí se pohybujete převážně pomocí své upravené tlapky. Když hrdina neumí skákat, tak ani nic jiného, než vystřelovací hák, nezbývá. Přidejte k tomu pomalý pohyb a první frustrace pro nováčky je na světě...