BioShock Infinite

Ze dna moře vzhůru do oblak v právě odhalené hře.

Před okamžikem oznámený Bioshock Infinite přenese hráče zpátky v čase, do roku 1912, hned po přelomu století. Rapture střídá Columbia, další podivná utopie. Tentokrát se ale nebudeme tísnit v klaustrofobních uličkách podvodního města. Tentokrát se budeme vznášet v letícím městě vysoko v oblacích. Zářivě bílé cihly se mísí s obrovskými vrtulemi a stromy. Všechno se tu zdá být rychlejší, větší, fantastičtější a mnohem osobnější.

Eurogamer měl možnost zúčastnit se předváděčky v New Yorku, kde byla hra dosud přezdívaná Project Icarus od známého designéra Kena Levina (stvořitele prvního dílu BioShocku) odhalena pár vybraným novinářům, díky čemuž vám hezky zatepla servírujeme nejen HD trailer a obrázky, ale i všechny podrobnosti!

Columbia je od Rapture velmi odlišná, ale přitom zvláštně povědomá. Město je převážně opuštěné a občas potkáte jen podivné postavy se zvláštními schopnostmi. Columbia byla postavena na přelomu století, ale nikoliv tajně, jako Rapture. Město je veřejnou ukázkou ekonomické a inženýrské moci národa, který se za pár desítek let změnil ze zapadlých vesniček na průmyslovou velmoc. Columbia je po zuby ozbrojená a je zatažena do jednoho mezinárodního katastrofického a násilného incidentu. Poté zmizí.

Na rozdíl od předchozích BioShocků je nyní hrdina jasně definovaný charakter, který hraje hlavní roli. Jeho jméno je Booker DeWitt. Našeho hrdinu zaměstná tajemná postava, která se v Columbii vyzná. Ta chce, aby Booker osvobodil z vězení Elizabeth – ženu, která vládne zvláštním a mocným silám. Booker ji najde bez problémů, ale zjistí, že Elizabeth je zatažena do konfliktu, jenž Columbii od základů ničí. S Elizabeth tak bude hráč muset spojit síly a společně kombinovat své schopnosti, aby oba utekli z hroutícího se města. (Elizabeth je čistě AI postavou, nebude nijak hratelná).

Celá hra má přetékat sarkasmem a má být jakousi zidealizovanou představou Ameriky v raných letech 1900. Události v prezentaci se odehrávají v roce 1912. Tato léta vybral Levin úmyslně. Tehdy totiž Američané příliš mnoho nevěděli. Amerika se probouzela a všechno teprve přicházelo a vonělo novotou – elektřina, auta, letadla, televize, masová komunikace a další vymoženosti. Svět se tehdy transformoval a lidé s ním.

Tvůrci se nebojí dotknout i citlivých politických témat, které jsou s touto dobou spojené. Filozofie, jež se řeší v Infinite, vychází z toho, jak si Ameriku představovali tehdejší lidé. Každý měl o demokratické společnosti jinou představu. S původním Bioshockem má Infinite společné myšlenky a pozadí. Umístění hry a letopočet nejsou podle Kena Levina až tak podstatné. Jistá povědomá podobnost s Bioshockem byla cílem vývojářů. První Bioshock byl podle Levina rozšířením předchozích her Irrational a Infinite je tak dalším rozšířením Bioshocku.

Souboje jsou sporadické a nikdy si nemůžete být jisti, na čí straně je postava v dáli. Komornost soubojů z předchozích Bioshocků se v Infinite ale nekoná. Všechno tady bude větší, rychlejší a rozmáchlejší. Dělostřelectvo, létání ve velkých rychlostech, patnáct nepřátel najednou a další libůstky. Ve hře budou samozřejmě i úzké koridory, ale prim budou hrát rozmáchlá zářící prostranství.

1

Veškeré problémy a potyčky ve hře půjde řešit mnoha různými způsoby. Bude tak zcela na hráči, jak se vypořádá se skupinou nepřátel, nebo se specifickým úkolem. Hráč bude mít volnou ruku i v augmentování svých a Elizabetiných sil. Pomocí těchto sil tak bude moci nejen manipulovat přímo s nepřáteli či zbraněmi (pomocí telekineze lze například vyrvat zbraň z rukou nepřítele, zamířit ji na něj a z levitující zbraně vystřelit.)

Levine si pochvaluje směr, kterým se vydává Infinite s hlavní postavou. Nebývá podle něj obvyklé, aby ve střílečce vystupoval hlavní hrdina, jenž by si byl plně vědom všeho kolem sebe, měl propracované pozadí, byl známý a měl jasný kontext ve světě. Stejně tak i vztah DeWitta s Elizabeth bude velmi komplikovaný. Nevylučuje se ani romantika. Elizabeth se bude snažit vyřešit své vlastní tajemství, nechápe, proč byla 15 let ve vězení, nechápe, proč je pro tento svět tak důležitá. Oba se budete snažit vyřešit tyto a jiné problémy, ale zároveň se musíte naučit spolupracovat a používat své schopnosti, abyste přežili.

Hráči budou mít k dispozici i plejádu různých speciálních dovedností. Booker bude vládnout například telekinezí, nebo elektrickým šokem. Tyto schopnosti budou muset hráči využívat v kombinaci se schopnostmi Elizabeth. Ta například vyrve ze stěny kus kovu a hráč jej pomocí telekineze vrhne na nepřítele. Vývoj těchto sil bude prý podobný, jako v prvním Bioshocku. Zatím ale o ekvivalentu Adama nepadlo ani slovo.

BioShock Infinite pohání zcela nový engine, který je přizpůsobený specifickým potřebám tvůrců. Pro ty je Columbia velkou výzvou, obzvláště po předchozích hrách. S Bioshockem je ve velkém kontrastu. Všechno zde bude zářit, dominovat prostředí budou ohromná otevřená prostranství projasněná sluncem a zasypaná nepřáteli. Ovšem i přes tyto vizuální novoty bude hra stále děsit a strašit. Jen k tomu už nebude využívat stejné prostředky, jako v minulých hrách od Irrational.

Nový engine je na hře znát, stejně jako zápal tvůrců pro práci na něčem novém. I když dříve probíhaly oficiální informace potvrzené Levinem, že Irrational pracují na nové značce, Levin tvrdí, že tento Project Icarus byl odjakživa Bioshockem. Nový BioShock Infinite vyjde v roce 2012 pro PC, X360 a PS3.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (27)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna