Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Blizzard pokukuje po mobilech a free to play

Pokud to bude vhodné, tak to vývojáři udělají.

Doménou Blizzardu je pořád PC, i když kdysi udělal občas nějaký ten konzolový port (Diablo, StarCraft) a snažil se udělat vlastní konzolovou hru (StarCraft: Ghost). Teď to ale vypadá, že by Blizzard mohl vstoupit mobilní trh.

Již dnes se Blizzard mobilům věnuje a nabízí pro ně své aplikace, ale zatím neudělal žádnou mobilní hru. To se ale může změnit.

"Zatím děláme jen ty věci okolo her. Což ale neznamená, že v budoucnosti do mobilních her nepůjdeme. Když se rozhodujeme jakou další hru uděláme, je klíčová hratelnost a jaká bude ta hra. Pak se rozhodneme, pro jakou platformu se tento typ hratelnosti nejvíc hodí. Takže pokud někdy při těchto debatách vzejde jako nejvhodnější kandidát mobil nebo tablet, rozhodně to uděláme," řekl provozní šéf Blizzardu Paul Sams v rozhovoru pro GamesBeat.

Sams nevylučuje ani free to play formát pro World of WarCraft, nebo pro jinou hru od Blizzardu. Pokud by se prý nastala situace, kdy by dávalo free to play smysl, vývojáři by to klidně zkusili. Což platí jak pro stávající hry Blizzardu, tak pro ty, které teprve vzniknou. "Nic proti tomu konceptu nemáme," řekl Sams.

Free to play modelu se rozhodně nebrání ani Valve, kteří prozradili, že počet hráčů Team Fortress 2 se od chvíle, kdy hra přešla na F2P model, 5x zvýšil. A nejen to, ale 20 až 30 procent hráčů si kupují různé předměty.

Velká studia si už free to play osahala, ale i pro ně mohou být výhodné mobilní hry. Prezident Epicu Mike Capps při představení iPhone 4S prozradil, že Infinity Blade pro iOS jim vydělalo přes 20 milionů dolarů. Bulletstorm přitom Epicu nevydělal nic. Je přitom asi jasné, která hra měla výrazně nižší výrobní náklady...

Pokračování Infinity Blade, které vydělalo víc, než Bulletstorm.

Read this next