If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Bodycount

Co všechno se stane, když zmáčknete spoušť?

Stuart Black, producent střílečky Bodycount od Codemasters, se s tím vůbec nepáral. Přiběhl trochu uřícený, prohodil jedno dvě „fuck“ a hned se do toho pustil. „Bodycount je střílečkou hlavně o střílení, je to hra o tom, co všechno se stane, když zmáčknete spoušť,“ vyprávěl Stuart na úvod, „jde o kombinaci mých oblíbenců J. J. Adamse, Lady Gaga, HBO a sci-fi,“ a bez otálení zapnul hru. Mimochodem, na vysvětlení vztahu mezi Bodycount a Stuartových oblíbenců se mě neptejte.

Začal k nám mluvit milý jemný sexy hlásek jisté dívčiny z organizace The Network, pro níž hlavní hrdina John pracuje. Bylo to trochu znepokojující – ona ho totiž vysloveně manipulovala, cumlala mu do ouška, že je „hot“ a on jí to děsně žral, takže bude zajímavé sledovat, kam se příběh v tomto smyslu vyvine. Na každý pád by měl být koncipovaný jako televizní seriál a „celý Bodycount je jako první sezóna,“ oznámil sebevědomě Stuart, jakoby naznačující, že už teď můžeme počítat s dvojkou, ačkoliv následně dodal, že na hře dělají teprve rok a jsou tedy zhruba v půlce vývojového procesu a zbývá jim ještě osm měsíců.

Novinářské E3 demo bylo zasazeno někde v Africe v bezejmenném opuštěném městském komplexu, ve kterém John udělal pár kroků a už na něj začali pálit nepřátelé. Byli všude, bylo jich hodně, ale ještě mnohem více měl John nábojů – skutečně, jen samopal jich pobral klidně 900, „protože my po hráči chceme, aby jich hodně vystřílel,“ dodal Stuart. I začala řežba.

Oponenti šli dolů po pár zásazích, ale bylo nutné zaměřovat precizněji než v řadě jiných stříleček, protože místní zbraně měly v demu ohromný rozptyl. Z každé mrtvolky vypadl intel, tedy strategické informace, které ve hře fungují coby peníze pro nakupování a vylepšování vybavení (takže ten velký rozptyl byl asi záměrně z důvodu absence jakýchkoliv upgradů) a čas od času si John od mrtvého protivníka polepšil i náboji.

Bodycount tedy o sobě promptně dal vědět jako o frenetické střílečce, kde ovšem střemhlavý postup à la Serious Sam také nefunguje a důležitou roli zde bude hrát krytí. Jedním dechem ovšem musím dodat, že skoro všechny kryty jsou zničitelné a John, ale zároveň i všichni jeho oponenti, se tím pádem ocitávají v prekérní situaci. Jasně že lze rozstřílet dřevěné bedny (většinou plné výbušnin) nebo stěny chatek z plechových plátů; ale že by šly roztříštit i hrany zdí a betonových sloupů, to už mě trochu, byť mile, překvapilo. Na druhou stranu, co já se vůbec divím – vždyť hru kutí Codies' Guildford Studio, zodpovědné za výborně demoliční FPS Black.

Po zhruba deseti minutách hraní mi Stuart předal ovladač a já se s Bodycountem trošku potrápil, protože ovládání je zde krapet jiné, než na které jsem navykl z většiny jiných xbox akcí. Zoomuje se zmáčknutím pravé páčky, kleká se levým bumperem, sprintuje se levým triggerem, a co mně osobně vadilo nejvíc, byl pohyb kamery, který jakoby chvilku otálel po naklonění páčky. Tady jde ale spíše o zvyk, protože Stuart hrál bez problémů; já několikrát umřel.

Naprostý výprask jsem dostal ale, až když se na scéně objevil cíl mé mise, totiž na člověčí poměry gigantický černý pirát s těžkým kulometem, kterého k zemi skolily asi až dvě stovky nábojů, a to si pár respawnů na mé straně vyžádalo. Za splněný úkol jsem následně obdržel dobrou finanční odměnu a vydal se na cestu do křiklavě vysokého mrakodrapu, který jakoby z oka vypadl finálnímu tažení z Half-Life 2 a i v Bodycount šlo o nepřátelskou centrálu. Jenomže v tom momentě zazvonil zvonec a předváděčky byl konec.

Na jakékoli soudy o Bodycount je příliš brzy, ale každopádně mohu říci, že idea akční hry, kde je to v prvé řadě o střílení (řada multiplayerových módů i co-op jsou tedy samozřejmostí) a autoři k tomu tak přistupují, se mi líbí a nezbývá tedy než doufat, že to střílení za to bude stát. Zatím hra působila trochu moc arkádově a ploše, ale do vydání ji zbývá ještě tři čtvrtě roku a kdo ví, třeba taková ve výsledku i má být. Pokud autoři splácají zajímavá prostředí a dají do nich zajímavé zbraně, mají skoro vyhráno.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

Find out how we conduct our reviews by reading our review policy.

In this article

Bodycount

PS3, Xbox 360

Related topics
About the Author
Milos Bohonek avatar

Milos Bohonek

Contributor

Comments