If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Vývoj Red Dead Redemption měl být peklo

Bývalý zaměstnanec o Rockstar San Diego.

Zero Dean je bývalý zaměstnanec Rockstar San Diego, který pracoval na budovách v Red Dead Redemption. A na svém blogu popsal, jak taková práce vypadala a co ho až dohnalo k tomu, že podal výpověď (teď už svůj příběh vymazal, ale pořád ho lze nalézt v archivu Google). Ostatně, není první, kdo si kdy stěžoval na příšerné pracovní podmínky v tomto studiu.

Do Rockstar San Diego nastoupil v roce 2007 a hned si všiml, že tahle vývojářská společnost funguje nějak podivně – první den ho nikdo nezaučil do ničeho, dokonce ani nevěděl, kdy může jít na oběd. Uměl pouze s 3D Studio Max, ale zde měl pracovat s Mayou. Měli ho zaučit, ale nikdo mu s ničím nepomohl. A pak si všiml daleko zásadnější věci – v týmech spolu vůbec nikdo nekomunikoval. Nikdo se s nikým neradil, nikdo se s nikým skoro nebavil a šéfové nic takového nepodporovali. Což znamenalo, že někdo třeba udělal nějakou práci na objektech, která se nehodila designérům, takže se musela přepracovávat – kdyby ovšem grafici a designéři komunikovali, nic takového by se nestalo a neztrácel by se čas.

Zero Dean se to dle svých slov snažil změnit, dokonce psal i odvážné dopisy svým nadřízeným, ale moc to nepomohlo. Po roce se dokonce vypracoval na pozici týmového vedoucího, ale když třem svým podřízeným napsal soukromý e-mail, aby se méně dívali na YouTube videa a víc pracovali, ačkoliv „je naše uzávěrka stejně nerealistická", hned si ho šéfové pozvali na kobereček a chtěli ho vyhodit. Očividně totiž sledovali všechny e-maily svých zaměstnanců.

Zero Dean byl nakonec z pozice lídra vyhozen a pracoval jen na svých budovách a alespoň nemusel řešit nic okolo. Jakmile si ovšem jeho šéf přiřkl práci, za kterou mohl Dean, prostě si sbalil věci a odešel.

Již dříve zaměstnanci Rockstar San Diego napsali na internet otevřený dopis o hrozných pracovních podmínkách (12 hodin denně, šest dní v týdnu – což potvrzuje i Zero Dean) a vztazích ve firmě, díky kterým je spousta zaměstnanců v depresi a jeden měl prý dokonce sebevražedné sklony.

Až se člověkovi nechce věřit, jak je možné, že se z Red Dead Redemption nakonec stala tak kvalitní a dobrá hra. Po těch čtyřech letech vývoje...

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

Red Dead Redemption

PS4, PS3, Xbox 360, Nintendo Switch

Related topics
About the Author

Ales Harazim

Contributor

Comments