Preview Call of Duty: Black Ops 2

Vedlejší mise ovlivní nelineární děj a strategický režim.

Ať jste se ve vytrvalé šuškandě na téma Call of Duty: Black Ops 2 v posledních měsících dočetli cokoliv, dnešní kompletní odhalení hry překvapilo i insidery. Ano, podíváte se do budoucnosti, ale bez laserů a vesmírných raket. Ano, za příběhem stojí renomovaný scénárista (konkrétně David Goyer, autor příběhu filmu Batman začíná), ale Black Ops 2 nesjednocuje všechny světy Call of Duty do jednoho univerza. Ano, jde o přímé pokračování, ale zasazené do více časových rovin. Takže na úvod raději zapomeňme, co jsme vlastně ty poslední týdny řešili.

Dvě časové roviny

Část Black Ops 2 bude zasazená do osmdesátých let, kdy jako hrdina Alex Mason za vrcholící studené války okolo roku 1980 sledujete vzestup teroristy Raúla Menendeze - bývalého vojáka, který se v Afghanistánu ideologicky obrátí proti Spojeným státům a začne plánovat důmyslnou sérii útoků, jež pak vyvrcholí teprve v "současnosti" roku 2025. Menendezovi se útoky na čínskou burzu a napadením Los Angeles podaří vyvolat válku mezi Spojenými státy a Čínou, a před dalšími šílenostmi jej může zastavit jediný muž: Alexův syn David Mason.

Podstata konfliktu se tentokrát točí kolem REE, takzvaných cenných minerálů, z nichž se vyrábí vše od mobilních telefonů po obrazovky, laptopy, větrné elektrárny až po řízené střely a bezpilotní letouny. Autorům hry se zalíbila myšlenka, že zatímco se svět zbavoval závislosti na ropě, vytvořil si novou závislost na surovinách, které jsou ale k nalezení pouze v Číně (ve skutečnosti se k tématu REE již nyní s obavami vyjadřuje například prezident Obama-pozn.ed.). Proti Číňanům se kromě dvou kluků Masonovic postaví i seržant Frank Woods, jedna z postav, které dosavadní události Call of Duty přežily a jenž má celý příběh Black Ops 2 už jako sentimentální stařík v důchodu retrospektivně vyprávět.

Eskort prezidenta z Los Angeles i koně proti helikoptérám

A je tu samozřejmě i terorismus. Až budete se svými parťáky Harperem a Nelsonem eskortovat amerického prezidenta do bezpečí během překvapivého útoku na Los Angeles, který extremisté zosnovali hacknutím se do ovládacích panelů bezpilotních letounů, budete si kvůli robotům a autopilotovaným vznášedlům neodmyslitelně připadat jako v Terminátorovi 2. Jen v průběhu jediné mise rozdrtíte celé budovy pod koly robotického tanku, s puškou v ruce odkráglujete několik desítek nepřátel a pak se v letounu vznesete vysoko do oblak. Zřejmě docela adekvátní příklad toho, jak bude vypadat běžná mise v Black Ops 2.

S historickými levely vývojářům z Treyarchu pomáhal veterán afghánské války, plukovník Oliver North, který dnes moderuje televizní pořad na Fox News a autory inspiroval například k misi, v níž se střetnou koně s helikoptérami (to není vtip). U levelů odehrávajících se v budoucnosti museli v Treyarchu zapojit trochu fantazie: naštěstí veškerá technologie z Black Ops 2 už dnes nějakým způsobem existuje, jen ne v tak mobilní podobě.

Grafika Black Ops 2 bude vylepšená, slibují Activision

Vojenské hračky budoucnosti

Klíčovou zbraní ve hře bude například odstřelovačka s hledáčkem, který funguje jako skener na letištích: na základě skenování jakýchsi milimetrových vln a jejich odrazu v prostoru vám dovoluje dívat se přes zdi a dokonce i přesně zaměřovat přes různé typy povrchu (rozhodně dřevo, slabší zdi, někdy možná i beton).

V blízké budoucnosti roku 2025 si musíte zvyknout na to, že vojáci mají na ruce počítačový panel, jímž lze zažádat například o leteckou podporu a ihned ji nastavit waypointy, a také malé odpalovače raket a la Iron Man. Už po pár minutách ve hře si osvojíte nový reflex: útoky bezpilotních letounů představují tak strašlivou zkázu, že o jejich zlověstném pištění se vám bude zdát i po nocích.

Vedlejší mise ovlivňující nelineární dějovou linku a strategický režim

Ta hlavní novinka Black Ops 2 se ale jmenuje Strike Force a jde o vedlejší mise, které přímo ovlivní hlavní dějovou linku. Podle toho, jak si v nich budete vést, můžete například včas stopnout Raúla Menendeze anebo podstatně ovlivnit, kam až zajde konflikt mezi Čínou a Spojenými státy. To, že ve vedlejší misi neuspějete, neznamená konec hry - jen třeba přivodíte smrt důležité postavy a v každém pádě dojdete k rozdílnému konci hry (a budete mít alespoň o důvod víc, proč si Black Ops 2 okamžitě zahrát znovu).

V rámci misí Strike Force půjde ovládat jednoho vojáka, celou skupinu (jasná inspirace Ghost Recon: Advanced Warfighter), ale třeba i tank C.L.A.W. a bezpilotní letoun VTOL. Anebo si odzoomujete a vše budete jen komandovat z taktického módu Overwatch, a v takovou chvíli se Black Ops 2 promění v docela normální strategii. Přepínání mezi tanky a vojáky má být pro úspěch mise klíčové a styl hraní to změní, protože všechny vozidla i letouny se ovládají výhradně z pohledu první osoby.

V praxi to vypadá asi tak, že uprostřed příběhové mise naleznete "hotspot", hra se vás zeptá, zda chcete danou misi přijmout, a už budete v tom. Konkrétně například v levelu, odehrávající se v Singapuru, kde je třeba hacknout tři elektronové lasery a uvolnit tak průlet pro vaše letectvo. V jiné misi zažijete útok na přístaviště a potopíte obří válečnou loď.

Technické zákulisí

Black Ops 2 poběží na aktualizovaného verzi starého dobrého enginu z předešlých dílů Call of Duty. Zlepšily se však obličejové animace, díky motion-capturingu se postavy i zvířata (zase ty koně) prý hýbají o fous lépe a celkové podobě hry napomáhá i nový model nasvícení.

Call of Duty: Black Ops 2 vyjdou 13. listopadu 2012 pro PC, Xbox 360 a PlayStation 3.

rezervovat na Xzone

Z multiplayeru zatím Treyarch ukázal pouze mapu v Jemenu a level Aftermath, zasazený ve zničeném Los Angeles, kde se budete moci orientovat například dle kavárny nebo vchodu do hotelu. Síťová část hry má obsáhnout chytřejší trénink pro začátečníky a celkově povzbudit nástup Black Ops 2 na scénu elektronických sportů. Samozřejmě se vrátí i oblíbený mód se zombíky, ale to je v tuhle chvíli asi vše, co víme.

Netřeba však zoufat. Black Ops 2 je masivní hra a pracuje na ní přes 250 zaměstnanců jen v samotném Treyarchu, dalších padesát pak externě na klíč. Vývojáři zpřístupňují své materiály všem dalším autorům, kteří pak dodávají grafiku či celé části kódu, a celkově tak vzniká obří projekt, o němž v dalším půl roce budeme slýchávat denodenně. Tohle není konec jednoho preview, to je jen začátek půlroční mediální masáže. Do listopadu už ani jeden den klidu.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (22)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna