Čeští tvůrci ArmA 2 v New York Times

Vydělávají víc hry, nebo armádní simulace?

V Americe nepříliš známé české herní studio Bohemia Interactive se nyní dostalo do prestižního deníku New York Times. Autor jeho článku stručně rozebírá začátky Bohemia Interactive a především jejich válečný simulátor VBS2 (Virtual Battlespace 2), který studio licencuje armádám po celém světě.

Z článku se například dozvíme, že v době vydání Operace Flashpoint (rok 2001) mělo studio Bohemia Interactive pouhých osm (!) zaměstnanců. „Byl to malý tým. Byli jsme velmi oddaní. Neměli jsme rodiny, neměli jsme skutečný život," řekl Marek Španěl, spoluzakladatel Bohemia Interactive, dnes otec tří dětí. V současné době má Bohemia Interactive 140 zaměstnanců.

Marek Španěl se s New York Times podělil i o zatím nezveřejněné finanční výsledky své firmy. Za fiskální rok 2009 jim prodej her vydělal kolem 6 milionů dolarů, zatímco příjmy ze simulátoru VBS2 se pohybovaly kolem 7 milionů dolarů.

„Malé firmy vyvíjející počítačové hry bojují o přežití," řekl Pete Morrison, bývalý kapitán jednotky Signal Corps australské armády, nyní pracující jako Chief executive v Bohemia Interactive Simulations, „ale přemýšlet nad aplikacemi pro běžný život může pomoci."

Virtual Battlespace 2 v současné době používají armády USA, Británie, Austrálie a Nového Zélandu. Celý text o Bohemia Interactive Studiu v New York Times najdete zde.

Reklama

Přeskočit na komentáře (5)

O autorovi

Adam Homola

Adam Homola

Redaktor

Související obsah

Nečekaný primát Borderlands 3

Nejhledanější na...

Hardwarový týdeník hráčů - 38/2019

Alternativa pro Joy-Cony, vzdělávací podložky, Logitech myš nejen pro hráče.

Také na webu...

Nečekaný primát Borderlands 3

Nejhledanější na...

Hardwarový týdeník hráčů - 38/2019

Alternativa pro Joy-Cony, vzdělávací podložky, Logitech myš nejen pro hráče.

- komentáře (5)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna