Dead Rising 2: Case Zero

Ochutnávka zombie řezanice aneb čím nahradit dema.

První Dead Rising byl zvláštní hrou. V mnoha ohledech originální a s velkým potenciálem. Ale na druhé straně trpěl špatným ovládáním střelných zbraní a nevyváženými bossy, kteří byli často porazitelní jen díky jejich stupiditě. Brzy se na nás chystá druhý díl a čekání na konec září si lze ukrátit malou ochutnávkou v podobě placeného prequelu s názvem Dead Rising 2: Case Zero, která jen na Xboxu 360 supluje standardní demoverze. Jak se tedy nové zmrtvýchvstání hraje a co se změnilo?

Pokud vám první díl úplně unikl, tak pro kompletnost uvedu, že série Dead Rising je 3rd person akční hrou, která se od konkurence liší tím, že cokoliv vidíte, lze sebrat a použít jako zbraň. Abyste opravdu museli vyzkoušet maximum, tak většina předmětů má velmi nízkou životnost a rozbíjí se po pár úderech. Neustále je nutno shánět nové a nové nástroje destrukce. Bojuje se nejvíce na blízko, protože střelných zbraní je poskrovnu, nábojů není nikdy dostatek a inventář omezuje natolik, že nemůžete nosit několik zbraní jen tak pro jistotu. Vždy lze mít jen jeden velký předmět a několik malých.

I přístup k nepřátelům se v Dead Rising liší od konkurence. Zde se na vás hrnou nekonečné zástupy nepřátel, kterých je klidně několik stovek na scéně. Naštěstí jsou zombíci hloupí a pomalí, takže jejich počty nejsou nezvladatelné. Podstatné je to, že protivníky nelze nikdy vymlátit a nadobro se jich zbavit. Často mezi nimi pouze probíháte, uhýbáte a k násilí se uchýlíte, jen když opravdu překážejí. Takže herní zážitek je zcela jiný než v klasických mlátičkách či střílečkách. Systematické a kompletní čištění místností se v Dead Rising nekoná.

Příběh Dead Rising 2: Case Zero se údajně odehrává mezi prvním a druhým dílem a má sloužit jako určité pojítko. Což nakonec není až tak úplně pravda. Chuck Greene přijíždí se svojí dcerou Kate do jedné ospalé vesničky. Dceruška je bohužel nakažena zombie virem a pokud nedostane protilátku každých dvanáct hodin, bude tatík opět bez závazků. Na benzínce jsou ovšem okradeni o auto. A je na vás, abyste Chuckovi pomohli nalézt včas další protilátku a způsob jak co nejrychleji zmizet. S prvním dílem tu, s výjimkou zombíků, není spojitost žádná. A příběh neobsahuje nic zásadního, co by při hraní Dead Rising 2 mohlo hráči zásadně scházet.

Celou hru lze dohrát za přibližně dvě až tři hodinky. A herní doba je pevně daná. Ve hře opět plyne čas bez ohledu na vaše konání. A v jistých chvílích musíte být ve správný čas na správném místě. V Case Zero se nejedná o nic stresujícího. Vzhledem k délce hry je časových událostí minimum. Ale rozhodně nemůžete po městě běhat neomezeně dlouho. Ať děláte, co děláte, v určitou chvíli hra skončí. A podle toho co vše zvládnete, vás čeká jeden ze tří konců.

První krůček dopředu oproti prvnímu dílu přináší zbraně. Na první pohled je vše při starém. Seberete cokoliv od novin, popelnice, lavičky, smetáku, až po samopal, nebo pneumatiky. A vyrazíte s tím utlouct několik nemrtvých. Ale pokračování již umožňuje kombinovat dva předměty dohromady a získat podstatně silnější a originálnější zbraně. A musím uznat, že kombinované zbraně představují velké plus. Obyčejné mlácení je fajn, ale u většiny předmětů nejde o nic jiného, než o prachsprosté bouchání. Až složené zbraně přinášejí solidní variabilitu.

Na kombinacích se autoři vyřádili. Vezměte kbelík a vrtačky, smontujte je do sebe a máte perfektní čepici pro rychlou lobotomii. Nebo hrábě jsou sranda sama o sobě. S připojenou elektrizující autobaterií se ovšem pobavíte ještě lépe. Případně brokovnice přišroubovaná na vidle, kterými zvednete nepřítele do vzduchu a tam jej několika výstřely z vidlí sundáte, patří do již té zvrhlejší kategorie. Opravdu se těším co vše přinese plnohodnotný druhý díl. Ale myslím, že stereotyp hned tak nehrozí.

Dead Rising 2

PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360, PC

Dead Rising 2: Case zero