Diablo III nepůjde hrát offline, ale bude s aukcemi

Odhaleno obchodování za reálné peníze + obrázky.

Hratelné jen s připojením k internetu

Z nedávné akce Blizzardu pro novináře, které se Eurogamer účastnil, se vynořila na světlo světa čerstvá zpráva, že Diablo III nebude bez internetu hratelné v žádné podobě. Nebudete se tedy moci ani přihlásit jako anonym a hrát bez online funkcí, jako to jde ve StarCraftu II.

Proč? Protože Diablo III má nabídnout zatím největší a nejhlubší integraci Battle.netu do hry jako takové. Diablo III bude samozřejmě podporovat achievementy a funkci Real ID přátel známou ze StarCraftu II či World of WarCraft. Přes Real ID budete také moci svým přátelům posílat pozvánky, ať už hrají StarCraft II, nebo World of WarCraft. Real ID přátelé se k vám pak budou moci připojit kdykoliv během hry.

Pokud nebudete mít žádné Real ID kamarády, bude pro vás ve hře i vyhledávač veřejných her jak pro co-op, tak pro kompetitivní "Versus" multiplayer. Fungovat má podobně jako vyhledávání her ve StarCraftu II.

V menu hry vás nebude reprezentovat jen vaše postava, ale také systém "bannerů" - každý hráč bude těmito bannery vizuálně reprezentován - na jakou obtížnost dohrál singleplayer, jestli v režimu Hardcore nebo ne, jak si stojí v multiplayeru, kolik má achievementů apod. Herní postavy budou persistentní a budou se ukládat do cloudu. Mezi postavami si budete také moci rychle a jednoduše měnit předměty pomocí truhel, které budou vázané na váš Battle.net účet (nikoliv tedy na konkrétní postavu) a budou dostupné v každém městě.

Druhým důvodem, kromě výše zmíněným online prvků hluboce integrovaných do hry, je samozřejmě nulová tolerance Blizzardu vůči cheatování. Podvnodníčci v deset let starém Diablu II dostávají bany dodnes a nejinak tomu bude i v případě Diabla III. O čem se Blizzard nezmínil, je pirátství, které tímto také elegantně znemožní - bez účtu na Battle.netu si Diablo III jednoduše nezahrajete.

Aukce předmětů ze hry za skutečné peníze

Blizzard poprvé odhalil také herní obchod s předměty, které si budete moci kupovat v aukci za reálné peníze. Tento obchod bude integrován přímo do hry, což z Blizzardu činí první velkou mainstreamovou herní společnost, která něco podobného oficiálně dělá.

Aukční síň bude v Diablu III určena pouze pro nákup a prodej předmětů mezi hráči - Blizzard tam předměty prodávat nebude. Výkonný producent Diabla III, Rob Pardo, prohlásil, že cílem této aukce je nabídnout hráčům bezpečné a zábavné prostředí, ve kterém může kolem hry vzkvétat hráči poháněná ekonomika, soustředící se na získávání náhodně získaných předmětů ze hry.

Blizzard bude mít samozřejmě z každého prodaného předmětu určitou částku, která bude u všech předmětů stejná (i ze zařazení předmětu do aukce). Fixní částka půjde Blizzardu i v případě, že se hráč rozhodne použít pro zaplacení "cizí" společnost, jako například PayPal. Každý region bude mít vlastní aukční síň a s tím spojenou vlastní měnu. Je důležité dodat, že ve hře bude existovat další, funkčně identická aukční síň, ve které budou moci hráči prodávat a nakupovat předměty za herní měnu, nikoliv za reálné peníze.

Hráči budou v aukčních síních moci obchodovat s předměty, komponenty a herní měnou - zlatem. Blizzard také zvažuje možnost obchodování se samotnými postavami. Obchodování přes aukce bude naprosto anonymní.

Každý hráč bude mít možnost umístit do aukce několik předmětů týdně bez nutnosti platit úvodní poplatek za zařazení věci do aukce, aby se tím aukce pořádně rozjela. Jakmile pak hráč svůj předmět prodá, bude si moci vybrat, jestli bude chtít peníze převést na svůj Battle.net účet, nebo si peníze vybrat, prostřednictím jiného poskytovatele plateb. Ten zatím oznámen nebyl.

Peníze, které si hráč převede na svůj Battle.net účet, pak bude moci použít v aukčních síních Diabla III, v oficiálním Blizzardím obchodě na hrách, postavičkách, nebo službách. Za tyto peníze na Battle.net účtu si budou hráči moci platit i předplatné do World of WarCraft a služby typu přejmenování postav či přesun postav mezi servery.

Výkonný producent Diabla III, Rob Pardo, jinak ujistil, že ve hře nebudou žádné další mikrotransakční platby, nebo poplatky za hraní hry.

Blizzard také řekl, že nemá v plánu vytvořit podobný aukční systém pro World of WarCraft, i přesto, že se "černému trhu" daří nadstandardně. Prý by se to do "prestižního systému" předmětů ve World of WarCraft, kde jsou i některé achievementy vázané na konkrétní předměty, nehodilo. Ovšem pro "obchodnickou ekonomiku" Diabla, které stojí a padá na náhodně generovaných předmětech, se aukce hodí.

Rob Pardo také dodal, že vybíráním fixní částky za každou položku v aukci nebude mít Blizzard žádnou motivaci manipulovat samotným designem hry za účelem většího zisku. Je tedy jedno jestli budete prodávat obyčejný nezajímavý meč za pár korun, nebo legendární sekyru za stovky dolarů - Blizzard bude mít z prodeje obou předmětů stejnou částku.

Hlavní designér Jay Wilson prozradil, že motivací k zavedení aukčních síní nebyly v první řadě peníze, ale jednalo se primárně o designové rozhodnutí. "Rozhodně to bylo designové rozhodnutí. Samozřejmě že to pro nás má i ekonomickou stránku, ale vždycky jsme o tom přemýšleli v první řadě jako o nástroji pro hráče. Jakou službu bychom mohli hráčům nabídnout tak, aby zlepšovala herní zážitek?"

"Když na tom vyděláme peníze, tak super, jsme firma, chceme vydělávat peníze. Ale ne na úkor zákazníka - jen tak, že jim nabídneme něco, co bude hodno jejich peněz," dodal Wilson.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (49)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna