Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Dragon Age 2

Procházka po pohádkovém městě Kirkwall.

Dragon Age 2 (dále jen DA2) byl na nedávné londýnské prezentaci EA jednou z nejzastrčenějších her. V potemnělé místnosti se nacházel až téměř na konci, těsně vedle únikového východu a pokud vezmu v potaz, jak úspěšný byl první díl, čekal jsem u něj daleko větší tlačenici. K dispozici byl pro novináře pouze v X360 verzi a dal se hrát na třech obřích LCD televizích. Po krátké chvilce čekání jsem ukořistil gamepad od jedné z mála herních redaktorek na akci a vydal se na procházku do překrásného města Kirkwall.

Stále jsem měl na paměti prezentaci na GamesComu, která se nemusela zalíbit každému fanouškovi prvního dílu. Míchaly se v ní totiž dva různé pohledy na celý příběh, který byl jednou převyprávěn ve formě hrdinského eposu a podruhé přesně tak, jak vše probíhalo ve skutečnosti. Podle tohoto náhledu se rovněž měnil styl boje, který v prvním případě neměl s předchozím DA nic moc společného.

Předtím, než jsem se pustil do první potyčky, jsem neodolal a chvilku se potuloval po Kirkwallu. Přesněji to bylo v městské části High Town, která byla rovněž tou nejbohatší. Mramor, obří sloupy a mohutné věže se nacházely všude, kam až mé oko dohlédlo. Vše bylo obohaceno o různé promenády a parky, a teror či krveprolití, které se dělo za branami, sem vůbec nedoléhalo.

Byl jsem tak trochu rád, že si tvůrci nevybrali pro prezentaci městské části jako Low Town, což bude chudinská čtvrť Kirkwallu, nebo ještě hůře Dark Town. Ta bude totiž tou nejhorší částí města, která by se dala stručně popsat jako obydlené odpadní stoky města, kam se rozhodně nevyplatí chodit na večerní procházky.

„V DA2 budou celkem tři základní třídy postav - válečník, kouzelník a tichošlápek (Rogue). Abychom celou prezentaci trochu ozvláštnili, vybrali jsme právě tichošlápka, který je na takovém pomezí mezi zbylými dvěma povoláními. Může být současně vynikajícím lučištníkem, ale rovněž se uplatní při boji zblízka," podotknul jeden z vývojářů, když viděl, že se probírám nejrůznějšími nabídkami nastavení a statistikami.

„Tichošlápek bude především vyznavačem strategie „udeř a uteč". Není stavěný na takovou zátěž jako válečník a spíše se k nepříteli proplíží a uštědří mu pořádné zranění, načež se během chvilky opět ztratí," dodal ještě prezentující a celé jsem to samozřejmě chtěl vidět na vlastní oči. Prezentující mi tak ukázal cestu do chudších částí města, kde se dostat k nějaké potyčce nebyl vůbec problém.

Na výběr jsem měl z několika různých útoků, které se lišily svojí účinností a samozřejmě dobou znovunabití (cool-down). A skutečně se tichošlápkovy schopnosti více méně točily okolo výše zmíněných pravidel. Nechyběl samozřejmě určitý mikro management a nebyl rovněž problém souboj zapauzovat a rozdat příkazy ostatním členům skupiny. Kdyby mě hra za tichošlápka omrzela, mohl jsem si vybrat libovolného jiného parťáka a bojovat přímo s ním.

Celkově budou souboje oproti prvnímu dílu rychlejší a animace svižnější, ale i tak věřím, že k velkým drastickým změnám nedojde. Zvláště pak při hraní na PC, které bude k taktičtějšímu stylu vedení soubojů o něco přívětivější. Musím ale přiznat, že je těžké soudit celý bojový systém podle jedné krátké šarvátky. Otázkou rovněž zůstávají epické pasáže vyprávění příběhu, jež podle slov tvůrce budou nedílnou součástí hraní.

To se bude točit okolo postavy Hawka, který se z uprchlíka před hordami Hurlocků stane v průběhu děje nefalšovaným hrdinou, bránícím proniknutí zla do dalších částí herního světa. Oproti DA: Origins bude tato hlavní postava kompletně nadabována a styl rozhovorů se více přiblíží tomu použitému v Mass Effectu. Na výběr bude několik různých odpovědí s různým emocionálním zabarvením. Vašim prvním společníkem se stane pirátka Isabela, která se mihla už v DA: Origins.

Celkově ve mně zanechala krátká ukázka velmi dobrý pocit a ani mi příliš nevadilo určité zrychlení celé akce, protože jsem se přece jenom vždy řadil spíše mezi fanoušky Diabla než Baldur's Gate. Na druhé straně bylo toto demo pouze kratičkou ukázkou z celého ohromného světa, který DA2 určitě nabídne, a je těžké posuzovat hru jako celek. Těším se rozhodně i na možnost nahrát uloženou pozici z prvního dílu do dvojky, což by v důsledku mělo přinést určité (menší) změny v příběhu.

Dragon Age 2 už jen v angličtině vyjde 11. března pro PC, Playstation 3 a Xbox 360 - předobjednat se dá ve speciální edici z Xzone.

Read this next