If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

MEGA-PREVIEW Dragon Age: Inquisition

O posilování Inkvizice, prozkoumávání světa, boji, volbě.

PŘÍBĚH

  • Kontinent Thedas, kde se Dragon Age: Inqusition odehrává, zmítá chaos. Království Ferelden v jihovýchodní části Thedasu se přitom teprve zotavovalo z útoku Darkspawnů, které skončilo před deseti lety.

  • Vyznavači řádu Chantry jsou v otevřené válce s mágy, ale jeho frakce Seekers of the Truth a Templáři se od Chantry odtrhly, do civilní války je zapojen i Orlais.

  • V beztak již velmi zmatečné politické situaci se náhle "rozthrne" nebe, čímž se otevřou dveře do metafyzikální sféry Fade, kudy do skutečného světa vtrhnou démoni. Brzy se dozvíte, že za invazí někdo stojí, ale nezjistíte, kdo to je.

  • Postavu si můžete vybrat minimálně ze tří ras (určitě lidé, trpaslíci, elfové - možná prý i Qunari). Určit její pohlaví, jméno a třídu (válečník, mág a tulák). Čili obdobné přizpůsobení postavy jako v prvním dílu, ale na rozdíl od něj bude tentokrát plně namluvená (jako ve dvojce).

  • Volba rasy bude mít dopad na to, jak vás přijmou nebo odsoudí v některých oblastech (např. elfové budou někde pronásledováni, zatímco v jejich domovině budou přijati s otevřenou náručí).

INKVIZICE

  • Hrajete za vůdce Inkvizice, kterou spíš vedete, než že byste byli řadovým vojákem. Zároveň jste ale zpočátku jediným přeživším.

  • Tato vaše organizace dává politiku stranou, nereaguje na okolní síly a vytahuje odpovědi, jaké konspirace mohou nastat a jaké zbabělé skutky by se mohly přihodit, pokud jsou lidé zesláblí a rezignovaní.

  • Moc Inkvizice zvýšíte vaším postupným vyvíjením postav, sbíráním předmětů a plněním úkolů. Čili budete prozkoumávat herní svět a hledat cesty, jak zvýšit vaši moc - například děláním laskavostí někomu, vydíráním, hledáním starodávných relikvií po něčí prosbě, dozvídáním se tajemství, vytvářením pout atd. Avšak nemusíte dělat úplně všechno.

  • Překonávání odporu vůči Inkvizici se postupně stane snazším, jak bude Inkvizici vzrůstat síla a respekt. Pokud vás např. vyhodí z hradu v úvodu hry, nezbývá vám než prostě odejít pryč. Ale pokud se z Inkvizice už stala armáda, můžete ten hrad dobýt.

  • Některé lokace světa nebudou přístupné, dokud nevzroste moc Inkvizice na dostatečnou úroveň. Síla Inkvizice tu bude jakýmsi ukazatelem vašeho pokroku i zámkem před otevřením něčeho dalšího (nikoli dle počtu splněných misí z celkových x) a také pro další postup v příběhu.

  • Řád Chantry ani Templáři nerespektují vaši Inkvizici, takže je musíte přesvědčit prostředky, jaké sami uznáte za vhodné. Třeba přijít k jejich pevnosti a pokud vás nevpustí dovnitř, můžete ji začít obléhat a zničit vrata. To, co od této chvíle provedete, záleží jen na vás.

  • Zvyšování úrovně Inkvizice se ale nepřekrývá s vývojem vašich postav, jako to minule dělaly peníze, takže se nemusíte bát zlepšovat se pro ušetření peněz. Cílem tvůrců prý je, abyste ve hře dělali to, co vás baví, a přesto jste hru stále byli schopni dokončit.

SVĚT

  • Mapa se rozkládá od východního Fereldenu až po západní Orlais. Jedná se o rozsáhlý otevřený svět, rozdělený na několik oblastí. Všude na vás čekají nové úkoly, dungeony.... aneb pokud prý znáte Skyrim, jste doma.

  • "Každá z oblastí je větší než cokoli v předešlých dílech Dragon Age."

  • Nebudete tu sevřeni v úzkých koridorech, nýbrž zavítáte do otevřených prostor, což bylo v demu demonstrováno na bažině, poušti či horském masívu.

  • Větší vzdálenosti překonáte jízdou na koni či na jiných zvířatech (viz krátké video).

  • V divočině někdy narazíte na náhodné výpady nepřátel, kteří nebudou přizpůsobeni vašemu levelu, takže se to v začátku nedoporučuje. Jinými slovy, monstra a draci nebudou levelovat s vámi, takže někteří jsou výrazně silnější než vy, tudíž se k nim musíte vrátit později, až si ně ne budete moci troufnout. Naštěstí však nebudete potkávat pravidelné vlny nepřátel generujících se z ničeho.

  • Tvůrci v reakci na častou kritiku minulých dílů slibují, že ve hře už nepotkáte opakující se design levelů. Rádi by hráče podnítili k prozkoumávání, prý podobně jako v Baldur's Gate - tedy něco, na co BioWare v posledních hrách příliš nesázeli.

  • Při prozkoumávání světa narazíte na spoustu skrytých věcí, dungeonů ,jeskyní atd., což vytvoří unikátní vedlejší úkoly pro větší pestrost hratelnosti. "Chceme mít jistotu, že ve hře se vyskytuje dostatek jeskyní, z nichž je každá unikátní."

  • "Tvrdě pracujeme na tom, aby lokace byly co nejvíce zajímavé, např. přidáním svahů, skal, vrcholků atd. Vaše postava bude mít speciální animace pro jejich překonání, přičemž naším heslem je snadnost pohybu."

  • Důraz na interakci s prostředím: Pokud máte ve své družině mága, může před vámi vykouzlit most, kterým se dostanete do předtím nepřístupného místa. Jindy najdete opuštěné ruiny pouštní pevnosti, které můžete přeměnit v základnu Inkvizice. To napovídá, že ve hře zřejmě budete mít svou základnu, nějaký svůj zámek.

  • Prozkoumávání může nečekaně ovlivnit počasí, například déšť či písečná bouře. Po silném dešti bude bažina více zabahněná, což zpomalí váš postup i schopnosti v boji, zatímco písečná bouře vám může ublížit, takže byste si měli najít nějaký přístřešek.

  • Oblasti ve hře se také budou měnit v závislosti na denní době. Přesuny mezi jednotlivými oblastmi ale nebudou úplně vždy možné, jak se vám zachce.

  • Prozkoumávání podpoří i nalezení jakéhosi tajemného zařízení, které vám ukáže umístění magických předmětů, čili jakýsi geocaching v unikátních questech.

  • Celkově má být svoboda pohybu obrovská, ale zároveň opatřena příběhem o standardech BioWare.

BOJ

  • BioWare implementovali volitelný strom dovedností v závislosti na dané třídě a specializaci, aby "hráči mohli přistupovat k boji z taktického hlediska". Každá třída bude mít vlastní dovednosti v taktickém smyslu.

  • Akce prý má být méně hektická, spíš rozvážnější jako v prvním dílu. Už prý žádné zběsílé mačkání tlačítek na gamepadu vůči cíli vašeho zájmu.

  • Kvůli tomu byla zpomalena rychlost útoků a nepřátelé jsou celkově navrženi tak, aby vás to nutilo prozkoumat bojiště a pečlivě zvažovat každou akci.

  • Boje nebudou vždy o častém pauzování, ale ani nebudou vždy o rychlé akci. Prý něco mezi stylem Dragon Age 1 a Dragon Age 2, s nímž bude mít hra společné přímé ovládání postavy.

  • Opět půjde svobodně přepnout mezi všemi členy vaší družiny nebo jim určit, jak se mají v boji chovat. Příkazy se vykonají ihned stisknutím tlačítka.

  • Chování nepřátel v boji nemá být předem určené, nýbrž ovlivněné jejich zdravím, časem či třeba aktuální pozicí hráče. Mazanější nepřátelé prý budou dle toho takticky vyhodnocovat svůj postup, i s ohledem na jejich různé typy mající odlišné role, např. pro boj na blízko, na dálku, coby podpora nebo pro stealth. Vzájemně mohou spolupracovat nejen nepřátelé, ale i členové vaší skupiny.

  • Příklad boje s masivním ozbrojeným drakem: zacílíte mu na nohu, pošlete válečníka bojovat na blízko pro zničení jeho brnění, tulák se k němu proplíží zezadu a infikuje nohu jedem, což přivede draka do křečí, bude se sebou třást a ostatní členové skupiny tak mohou seslat svá kouzla.

  • Třída válečníka disponuje řetězem, kterým může přitáhnout nepřítele k sobě.

  • Nepřátelé vesměs klasičtí: lidožrouti, trpaslíci, qunari...

  • Individuálně přizpůsobíte brnění pro každého člena vaší skupiny. Jejich ikonickou siluetu i poté bezpečně poznáte, jen se změní drobné detaily, nebo třeba barva, která teoreticky může být jakákoli.

  • Najité předměty, suroviny a materiály můžete výrobou přetavit na nové brnění či vylepšit s nimi to stávající. Nejlepší možné statistiky ale lze dosáhnout s kteroukoli soupravou brnění, i klidně s tou z úplného úvodu hry, pokud se do něj zamilujete. Celkově tu výroba bude hlavně o přizpůsobení sebe samotného a vzhledu (nebo pro vaše parťáky).

VOLBY

  • Dialogy jsou opět tou nejlepší cestou, jak se dozvědět informace o vašich spojencích a jejich dovednostech, což bude v menším měřítku možné i během bitev.

  • Vaše volby budou hrát roli i v Dragon Age: Inquisition a nejen v pár následných levelech, ale důsledky se potom budou táhnout celým zbytkem hry, např. v tom, na koho kde později narazíte. Než se přesunete k dalšímu zásadnímu rozhodnutí, nejprve byste měli rozlousknout to předešlé.

  • Možnosti nebudou vždy jen černé nebo bílé, tvůrci by rádi, ať přemýšlíte o potenciálních konsekvencích a zařídili se podle nich, pokud nastanou. Rozhodnutí budou zahrnovat i témata okolo tajemství z minulých dílů.

  • Hra vyjasní některé dřívější otázky týkající se osudu Morrigan (bude to prý něco většího než jen cameo, ale nebude členem vaší družiny), události okolo Gray Wardenů, Red Lyria a Flemeth.

  • Do vaší družiny se přidá nová kouzelnice Vivienne, stejně tak se k vám připojí Varric a Cassandra, kteří tedy budou ovladatelnými postavami.

  • Kulaté rozhraní pro dialogy s možností volby je totožné jako v druhém dílu, pouze s pár vylepšeními, jako jsou doprovodné popisky, aby vše bylo jasnější.

  • Abyste nemuseli zvažovat, kterou verzi hry si pořídíte a nemuseli se bát přechodu na jinou nextgen konzoli, BioWare usilovně přemýšlejí and tím, jakým způsobem napříč platformami implementovat uložené pozice z předešlých dvou dílů pro zohlednění vašich rozhodnutí.

E3 filmeček

TECHNOLOGIE

  • Rozlehlé oblasti prý mohly být vytvořeny jen díky přechodu na Frostbite engine, s nímž jsou prý BioWare velmi spokojeni. I prý ulehčuje vývoji her pro pět různých platforem a má být vhodným mostem pro překonání mezery mezi old-genem a next-genem.

  • Některé části prostředí budou zničitelné a zároveň naopak půjde i něco málo postavit (nová obydlí, pevnosti atd.).

  • Grafika na PS4/Xbox One má být pochopitelně hezčí než na PS3/X360, ale jinak obsah ve všech verzích bude totožný.

  • PC verze si dle tvůrců zaslouží speciální optimalizaci, zejména co se týče ovládání. Na rozdíl od dvojky se spolehne více na myš a klávesnici. "Snažíme se o zachycení zážitku, jakým byli Origins na PC."

  • Podpora multiplayeru zatím nepotvrzena ani nevyvrácena, ledacos naznačuje citace: "Byli jsme překvapeni, jak kladně byl mulťák přijat v Mass Effect, a jsme opravdu rádi, že to takhle dopadlo."

  • BioWare tvrdí, že pozorně naslouchají fanouškům a jejich ohlasům na minulé díly Dragon Age. Učinili prý při vývoji mnoho důležitých rozhodnutí, od nichž se odvíjí, jak bude vypadat tato generace RPG her.

Zdroj: Game Informer

Dragon Age: Inquisition vyjde pro PC, PS3, PS4, Xbox 360 a Xbox One na podzim 2014 - předobjedat je možné z obchodu Xzone.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

Dragon Age: Inquisition

PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360, PC

Related topics
About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments