Dragon Age: Origins - tipy
Deset rad, jak zvítězit v boji na nejvyšší obtížnost.
Oficiální česká příručka i různé fanoukovské stránky nebo herní weby obsahují základní informace, taktiky, průvodce rozhraním i bojové návody pro začátečníky, případně kompletní seznamy vech úkolů a návody jak je vyřeit. Tento článek obsahuje 10 tipů pro hráče, kteří hodlají pokořit zplozence v Dragon Age: Prameny (dále DAP) strategickým géniem na tu nejvyí obtínost. Nebudou odhaleny vechny zákoutí a detaily moností taktického rozvaování bojů v DAP, ale spíe jen naznačíme cestu, jak byste měli uvaovat. Věříme, e jste zvládli základy jako je ovládání, taktický pohled, invetář, vracení se do kempu a vybavení nebo pouívání pauzy.
Ne se pustíme do jednotlivých tipů, podívejme se, co vlastně ovlivňuje vysokou obtínost. Zásadní prvky jsou: ploné zranění to které způsobíte svým postavám sami plonými kouzly, délka trvání negativních efektů, síla, odolnost a výdr nepřátel (respektive zranění, které jim způsobíte), distribuce agra (agro je hodnota, podle které se nepřítel rozhodne na který cíl zaútočí) a také v některých případech dostupné schopnosti. Vzhledem k obecnému posílení vech nepřátel se na vysokou obtínost stávají mnohem náročnějí boje se skupinami nepřátel, ne například boje se závěrečnými bossy. Křivka obtínosti je nerovnoměrná i vzhledem k postupu ve hře pokud překonáte kritické levely a dostanete se za polovinu nebo druhou třetinu hry, boje přestanou být tak náročné (za předpokladu rozumného vylepování postav)

1. Výběr hlavního hrdiny a sloení party bod, od kterého se bude odvíjet vekerá dalí taktika. Pokud chcete uspět na nejvyí obtínost, velký prostor pro kombinace není. Určitě budete potřebovat tank tedy válečníka, který stojí vpředu a dostává rány. Na druhé pozici budete potřebovat mága, který pomocí léčivé magie udrí vá tank naivu. Bylo by velmi frustrující hrát na nejvyí obtínost a spoléhat jen na léčivé lahvičky nelze je například pouívat, pokud je daná postava omráčená.
U dalích členů druiny u záleí jen na vás. Doplníte tank jetě jedním válečníkem, nebo pouijete třeba zloděje s lukem? Nebo druhého mága, co je mimochodem varianta velice efektivní. Sloení party musíte zásadně přizpůsobit svůj styl hry, a naopak partu je potřeba přizpůsobit některým situacím (například na velkého draka je dobré jít s tankem a třemi postavami útočícími na dálku, protoe drak irokými rozmachy pařátů zasahuje ve, co stojí přímo u něj).
2. Rozestavení druiny aneb výchozí situace boje. Neeňte se bezhlavě dopředu, naopak opatrně prozkoumávejte kadou místnost. Vdy buďte připraveni takticky ustoupit a dobře se rozmístit. Vdy je lépe, kdy postavy stojí rozprostřeně, dál od sebe ideální je samozřejmě taktický pohled na co největí část bojitě. Válečník blokuje cestu nepřátel (jako objekt nemohou proběhnout skrze něj), zloději se plíí za jejich zády, zatímco střelci a mágové stojí v bezpečné vzdálenosti. Střelcům navíc pomůe i vyí úroveň terénu (schody, ploiny) způsobují tak výrazně větí zranění. Mnohé boje začínají cut scénami (animacemi) zde zase stojí za to nejprve se soustředit na rozmístění nepřátel, protoe to rozhodne boj spí ne počáteční pokození. Pamatujte, e vzdálenost mezi postavami sniuje účinek vech ploných efektů.

3. Kontrola nepřátel správný stratég sám rozhodne, kam jeho nepřítel udeří. Tank má schopnosti zaměřující pozornost nepřátel na něj, ale ty nefungují samy od sebe. Nepřátelé se při rozhodování na koho útočit řídí nejprve typem zbroje (čím teí zbroj máte, tím spí na vás zaútočí), některé zákeřné druhy nepřátel ale mají tento princip obrácený (například sharlockové neboli shriekové). Nepříjemné je také pravidlo, podle kterého se větina nepřátel vrhne na toho člena druiny, který jim způsobuje největí kody. Proto dobře zvate kdy přesně pouít některá z ničivějích kouzel, protoe v tu chvíli se cílem číslo jedna stává (větinou slabě obrněný) sesilatel.
V Dragon Age víc ne kde jinde platí pravidlo rozděl a panuj: skupinu nepřátel musíte nalákat do léčky, pomocí kouzel nebo schopností je rozdělit a jednoho po druhém zlikvidovat. K úspěné kontrole nepřátel patří také jejich vyřazování. Ideální je pouívání pastí, které dokáí na poměrně dlouhou dobu zabránit nepříteli v pohybu, omračování a samozřejmě mnoha kouzel z mágova arzenálu (uspání, horor a podobně).
4. Soustředěná palba hráčem přímo neovládané postavy mají tendenci měnit cíl a neefektivně rozdělovat způsobené pokození. Proto doporučuji nastavit taktiky, aby vechny zraňující postavy vdy mířily například na cíl hlavní postavy nebo na nejvíce zraněného nepřítele. Tak vai bojovníci, potom co vykonají, co jim manuálně zadáte, automaticky přepnou na jeden společný cíl a maximalizují účinek svých zbraní.

5. Nelineární obtínost chyták, který můe způsobit mnohé frustrace. Nejtěí boj nemusí být nutně ten na konci. A nemusí zdaleka vypadat tak, e uvidíte obrovského červeného bosse přes půl obrazovky. Často se probijete dvěmi-třemi celkem snadnými setkáními a začnete si věřit. Do konce je jetě daleko a najednou přijde řádově náročnějí setkání, silná přesila nebo dobře připravená léčka, která vás roztrhá na kusy. Nevěte hlavu, i z poráky se poučte.
Vímejte si, co vám nejvíc ukodilo. Byl to mág, který vás zničil na dálku plonými efekty? Rozprostřete druinu. Byly to pasti? Vyhněte se jim, nebo je odstraňte pomocí zloděje. Ohnivá kouzla? Kopněte do sebe lektvar na odolnost proti ohni. Vyhrnuli se nepřátelé ze vech stran? Ustupte a pokuste se nepřitele rozdělit nebo ploně omráčit/zmrazit. A samozřejmě platí základní pravidlo, které zná kadý dobrý hráč RPG ukládat svou pozici jak často je to jen moné. Vyhnete se tím mnoha frustracím.
Reklama
- komentáře (7)
Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!