E3 DOJMY z Dying Light

Před zombíky běžíte o svůj život. Liší se od Dead Island?

Dojmy z předváděčky za zavřenými dveřmi

  • Dying Light má zatím tu největší telku, co jsem na výstavišti viděl a asi i uvidím. Je to Panasonic s úhlopříčkou kolem dvou metrů. Každý z návštěvníků dostal od Warner Bros. tričko. Škoda, že je XL, což pro Evropana znamená XXL.

  • Naším průvodcem je chlapík jménem Scott.

  • Dying Light, které bylo oznámeno teprve před pár týdny, vyjde v roce 2014 pro Xbox 360, Xbox One, PS3/4 and PC. Dle stavu hry a plánů, které mi tvůrci poodhalili, bych spíše odhadoval, že půjde spíše o konec než začátek příštího roku.

  • I artworky, které se před začátkem samotné presentace objevují na obrazovce, mi nesnesitelně připomínají Dead Island. Proč? Například zasazením na tropický ostrov nebo podobnou architekturou.

  • Proč se po ulicích měst pohybují zástupy nemrtvích, to mi autoři neosvětlili. Jen popsali, že ti, kteří přežili, se schovávají v zabarikádovaných oblastech. Přes den se vydávají hledat zásoby, ale v noci jsou kořistí nemrtvých.

  • Engine vypadá jako podstatně vylepšený Techengine, ačkoliv stále vidím ty samé chyby, jako propadávání postav skrze textury, grafika je ale o řád výše než třeba v Hellraid.

  • I hratelnost vypadá velmi podobně jako Dead Island, jde o hack&slash se zbraněmi na blízko. Hlavní hrdina se pohybuje v otevřeném světě. Vždy má nějaký hlavní cíl, ale může se vydat prozkoumat pláč ze zabarikádovaného domu.

  • Hlavní hrdina se dům rozhodl prozkoumat. Vylezl po elektrickém sloupu na střechu budovy, přeskočil na střechu a dírou v podlaze vlezl dovniř. Tam ho za nohu chytila zombie a on ji stejně jako v Dead Island rozšlápl hlavu. Pak sešel po schodech dolů a našel malou vystrašenou holku zavřenou ve skříni. Chtěl jí pomoci, ale ona se brání, že by to mohlo rozlobit jejího infikovaného tatínka. Kontakt z rádia nám důrazně vysvětli, že není čas hrát si na hrdinu a že se pro dívku můžeme vrátit později. Což už se ovšem během presentace nikdy nestane a vy se můžete jen dohadovat, co se s ní stalo.

  • Z domu se vydáváme uličkou nahoru a vylézáme na ulici, která je přeplněná zombíky. Počítám je na minimálně desítky, možná stovky, tolik jich v Dead Island nikdy nebylo.

  • Konečně se dostáváme k bedně s materiálem shozené na zem z letadla, u níž už ovšem hlídkuje jiná skupina. Sice hlavního hrdinu na místě neodpraví, ale rozhodně mu sdělí, že se s ním o kořist nebudou dělit, což dokazují ostražitým mířením hlavně mezi oči.

  • Z nějakého důvodu se ve hře nevyskytují pouze zombie, ale i napůl infikovaní.

  • V jedné z budov je ponk, na kterém se vylepšují zbraně, konkrétně mačetu o elektrické výboje. Neviděli jsme to někde?

  • V aréně za dílnou se objevila přerostlá příšera, které se náš chlápek raději vyhnul a utekl, což je nosné téma Dying Light. Ze spousty situací je nutné raději utíkat.

  • Velmi slušný je dohled do dálky, díky čemuž jsou vidět po celém přístavu rozeseté zásobovací bedny označené červenými dýmovnicemi.

  • Jakmile se povede třeba kladivem uštědřit zombie kritický zásah, objeví se rentgenové zobrazení drcení kostí známé z Mortal Kombat nebo Sniper Elite.

  • Když se ve hře setmí, někteří zombíci se změní - nejenže se jim oranžově rozsítí oči, ale některé se promění v takzvané Virals. Atmosféra po západu slunce pořádně zhoustne, nejen díky tomu, že je tma, ale navíc fičí silný vítr, který třese ohýbá větve stromům v okolí.

  • V noci musíte postupovat tak, abyste si nezvýšili puls, jinak na sebe upozorníte velmi Virals, které vám jdou okamžitě po krku. Jakmile se na vás vrhnou, nezbývá, než se snažit vzít nohy na ramena. V tu chvíli se hra přepne do módu podobného Mirros Edge. Nejen vy, ale i potvory vás honící jsou velmi agilní.

Dojmy z hraní

  • Hratelná ukázka probíhala na PC s xboxovým ovladačem. Od první chvíle jsem se nemohl ubránit pocitu, že hraji druhý díl Dead Island. Dobrý druhý díl Dead Island. Nicméně můj průvodce, polský vývojář, se snažil upozorňovat na co nejvíce rozdílů oproti této úspěšné značce.

  • Nejdříve jsem se v tutoriálu proběhl v uzavřené aréně po několika boxech a prolezl si malou opičí dráhu. Jakmile jsem získal trochu cviku, vylezl jsem po sloupu ven a vydal se na průzkum města.

  • Zombie a souboje s nimi jsou v podstatě totožné s Dead Island. Nejenže máte basebalku, kladivo nebo mačetu, ale po chvilce seberete i pistol.

  • Na střelných zbraních je prý vidět jeden z rozdílů oproti duchovnímu otci. Konkrétně hluk střelby přitahuje nemrtvé blíže k vám a z výhody rychlé smrti protivníků se může stát pořádný problém.

  • Druhou změnou je téměř neustálá přítomnost ostatních přeživších, kteří se sdružují v jakýchsi klanech. Tři chlápky jsem potkal na mostě, kde hlídali pár mrtvol. Jedním z nich byl můj přítel, který se už válel v tratolišti krve. Nechtěl jsem ho pochovat, ale získat výbušniny, které měl u sebe.

  • Zajímavým přídavkem jsou chvaty při soubojích na blízko. Můj průvodce je označoval za Judo. Nejenže si pomocí nich můžete v davu zombie udělat místo, když jedno tělo hodíte proti spoustě ostatních, ale dají se využít i k likvidaci živých nepřátel. Já jsem například shodil jednoho z lidských protivníků přes zábradlí mostu.

  • Poměrně zábavný je parkur. Není sice tak plynulý, jako v Mirror´s Edge, ale přesto jsem si ho užil. Důležité je, že se oproti Dead Island radikálně zvýšil počet zombie a mnohokrát vám nezbude nic jiného, než zbaběle zdrhnout.

  • Zvláště důležité je to v noci, kdy vás honí rychlí nemrtví (Virals). A když je máte za sebou, není prostor pro chybu při probíhání úzkými uličkami a přeskakovaání z jedné střechy na druhou. Naštěstí lze odhazovat jakési bomby, které vaše pronásledovatele na chviličku zmatou. Každopádně běhací pasáže jsou našlápnuté a atmosférické, protože se hře podařilo navodit pocit, že běžíte o svůj život.

  • Dying Light zatím vypadá jako pokračování Dead Island, ale tvůrci mi tvrdili, že je na hře ještě spousta práce. Například bychom se měli dočkat úplného přepracování systému vylepšování zbraní, dokonce by měly zmizet údržbářské stoly. Snad se namísto další zombie rubačky dočkáme originálnějšího kousku. Předpoklady pro to jsou, jen chybí dodělat opravdu obrovský kus práce.

Zdroj: vlastní (publikováno 12.6.2013 v 9:00).

1

Toto je prototyp nového způsobu reportování Eurogameru z E3 s bezprostředními, téměř online zápisky z novinářských předváděček za zavřenými dveřmi na veletrhu v Los Angeles, který reaguje na zrychlenou dobu a požadavky čtenářů po co největší aktuálnosti - více o našem pokrytí E3.

Reklama

Přeskočit na komentáře (7)

O autorovi

Pavel Oreški

Pavel Oreški

Redaktor

Čas s hrami už počítám na dekády, neodmítám žádný žánr, zajímá mě hratelnost a originalita.

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (7)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna