Tvůrci Battlefieldu 3 jsou nyní podrobeni velké zkoušce v sebeovládání. Hráči bety jim nadávají do blbců, stěžují si na četné chyby ("takhle zabugovanou betu jsem dlouho nehrál!") nebo vyhrožují zrušením předobjednávky. A oni jim trpělivě, jako roboti, jen musí pořád dokola opakovat, že o všem ví, a přesvědčovat je, že většina problémů je dávno opravena a že aktuální stav vývoje je už úplně někde jinde, což potvrdili i mnozí novináři na posledních prezentacích, kteří si odnesli úplně jiné pocity (blížící se Bad Company 2) než z betatestu.

V čem je problém? "Celý proces přípravy bety je složitý a trvá dlouho. I beta musí projít certifikací u výrobců konzolí, která se vším všudy zabere okolo šesti týdnů. Takže když se beta koncem září spustila, vůbec už neodpovídala naší aktuální verzi, protože její kód pocházel někdy z poloviny prázdnin," řekl Kotaku producent Patrick Bach z DICE. Jenže kdyby chtěli poskytnout veřejnosti novou verzi z konce září, museli by projít celou certifikací od začátku znovu, ale tím pádem by se lidem zpřístupnila až po plné verzi.

Vývojář přitom neupřesnil, jestli se tato podivnost, která vlastně shazuje smysl betatestů, týkala i PC verze. Podle něj byl betatest prospěšný v otestování zátěže serverů, díky čemuž předejdou porodním bolestem v den vydání plné verze. Ale jinak je ze slov Bacha cítit, že pokud by mohl vrátit čas, možná by raději udělal uzavřenou betu, kde by nemusel poslouchat tolik nářků od široké veřejnosti o něčem, co už nereflektuje současnou situaci.

"Lidé si navíc zvykli, že jiné betatesty často bývají v podstatě jen jinak nazvaná dema. Někteří proto nechápou, že jde o nedokončený produkt a jsou velmi překvapeni, když narazí na nějakou chybu, protože v případě BF3 šlo o skutečný betatest a nikoliv demo," trápí se švédský producent, kterého fanoušci kvůli betě doslova nenávidí.

V případě betatestu Bad Company 2 prý byl tón reakcí shodný, ale zúčastnilo se ho šestkrát méně lidí a nenatočili tehdy tolik posměšných videí. "Ale už nyní máme BF3 v lepším stavu, než bylo BFBC2 v moment vydání," zakončil optimisticky interview s Kotaku.

Reklama