Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

EA: Free 2 Play vydělají jako konzolovky

Dosáhnou s nimi na nové zákazníky a trhy.

Šéf EA Games Frank Gibeau poskytl rozhovor našemu sesterskému serveru GamesIndustry, v němž neskrýval nadšení z růstu zdarma šiřitelných Free-2-Play (F2P) her. Když se sečtou uživatelé všech takových již provozovaných titulů z dílny EA, dělá to celkem 17 milionů. Do této oblasti nadále mohutně investují a naopak snižují počet velkých AAA krabicových her, jichž letos vydají pouze šest, třikrát méně než před třemi lety.

"Když mají F2P hry početné publikum, mohou být z mikrotransakcí velmi ziskové, dokonce srovnatelně jako konzolová hra. Navíc je dobré, že nekanibalizují zájem o velké běžně prodávané hry, protože frčí často na úplně jiných trzích. Například Need for Speed: World je nejúspěšnější v Brazílii, Rusku a na Ukrajině, tedy na trzích, kde prodej krabicových verzí nefunguje," vysvětlil šéf divize EA Games. Cílí tedy na trochu jinou skupinu hráčů než aktuálně volně zpřístupněné verze populárních hitů typu Team Fortress 2 nebo World of Warcraft. EA tím také vlastně vysvětlili, proč se teď všichni k F2P masivně přiklánějí.

Hráčům F2P podle něj příliš nevadí, že v zmiňovaném NFS World nedostávají nejpokročilejší herní engine, co je k dispozici (typu Frostbite 2). Hlavní jsou prý pro takové hráče F2P vysoká produkční hodnota, design hry a že jde o značku Need for Speed dostupnou zpočátku zcela zdarma, takže jsou ochotni platit za další obsah mikrotransakcemi.

Dnešní video z Need for Speed World - BMW Z4 v Dubaji

"Existuje tady rozsáhlá hráčská základna, která vyloženě čeká na to, až si bude moci zahrát hry a koupit si je jiným než tradičním způsobem," domnívá se Frank Gibeau, který je skeptický vůči tomu, že trh krabicových her by se ještě někdy vrátil na stejně vysoká čísla, na jakých byl předtím.

Read this next