Rétorika EA vůči sérii Call of Duty se s blížícím se vydáním začíná postupně měnit a spolu s ní klesají také ambice Battlefieldu 3. Zatímco ještě před pár týdny bylo ze všech stran slyšet, jak BF3 porazí konkurenční Call of Duty: Modern Warfare 3 a převálcuje celý trh, dnes už se emoce mírní.

"Nemusíme s Battlefieldem 3 v prodejích překonat Call of Duty, tady nejde o to, kdo skončí na prvním a kdo na druhém místě. Jde nám o získání většího podílu na trhu," vysvětlil výkonný šéf EA Peter Moore v rozhovoru s Gamespotem.

"Je to běh na dlouhou trať. Segment stříleček je zásadní a v posledních letech se v něm protočily miliardy dolarů. Vloni si Call of Duty urvalo 90% tohoto trhu. A my jsme přesvědčeni, že letos se nám díky BF3 tenhle jeho podlíl podaří srazit na 70%." To samé jsme slýchávali v souvislosti s Bad Company 2.

Jinými slovy to působí, že EA snižují ambice Battlefieldu 3, aby je po vydání nikdo nemohl tahat za slovo, proč že se jim nepodařilo zlomit dominanci Call of Duty, jak dřív hlásali. Někteří by možná škodolibě dodali: Není to protože Modern Warfare 3 letošní vánoční trh ovládne stůj co stůj, a tak EA opatrně zařazují zpátečku?

Za příklad ohledně podílu na trhu dává Moore způsob, jakým série FIFA vyrostla vedle Pro Evolution Soccer. Stejnou taktikou, tedy nebýt za každou cenu nejlepší a první, ale ubrat konkurenci výrazný podíl na trhu, prý sdílí i strategie značek Medal of Honor, Crysis nebo právě Battlefield.

Reklama