Protože si EA schovávají zásadnější oznámení na tiskovku před Gamescomem, byla jejich noční konference pro investory poměrně skoupá. Pozitivní je, že hlavní ukazatele finančních výsledků EA za období duben-červen 2011 meziročně vzrostly (jak obrat, tak zisk) a dokonce zvýšili předpokládané tržby z vánočních titulů. Vše je důsledkem včasné reakce na změny na trhu, přeorientování na digitální distribuci a nové platformy.

Star Wars: The Old Republic se stalo nejvíce předobjednávanou hrou od EA všech dob. Tím myslí počet objednávek za úvodních pět dnů (od nahození do nabídky), jichž SWTOR nabralo přes 200 tisíc (oficiální číslo od EA). Tím za shodné období překonalo dokonce i Battlefield 3, což už je co říct. Včera reportovaný zájem v ČR tudíž není výjimečný.

EA ujistili akcionáře, že "SWTOR lehce vyšplhá na řádově miliony uživatelů". Podle šéfa Johna Riccitiella bude skvělým úspěchem (ve smyslu návratnosti investice) cokoli nad 1,5-2 miliony předplatitelů. Datum vydání stále neupřesnili, nadále platí letošní Vánoce - konkrétnější termín prý budou schopni říct v září.

Battlefield 3 teď má celkově 10x více předobjednávek než minulý díl Battlefield 2: Bad Company (toho se za rok a něco prodalo 9 mil.ks) i "výrazně více" než poslední Medal of Honor. Přesná čísla prozradili EA u letos vypuštěných her: Portal 2, Dragon Age 2 a Dead Space 2 každá na dvou milionech a Crysis 2 na třech milionech.

Největší dojnou krávou EA je FIFA 11, která dosáhla na úctyhodných 15 milionů prodaných kusů. Pětina z toho jsou uživatelé digitální verze, kteří dali průměrně 51 dolarů za online nákupy za přídavky apod. O něco více utratili hráči EA Sports titulů na Facebooku - průměrně 56 dolarů na uživatele. Nelze se tedy divit, že letošní FIFA 12 vyjde celkem pro 12 platforem.

Reklama