Jubilejní desátý podcast Eurogameru vyšel nejen na nový design (speciální díl), ale rovnou se už ve středu natáčel i v novém nahrávacím "studiu" - akustika a kvalita zvuku je ale snad stejná, jako obvykle.

Začali jsme velkým kalibrem - oznámením Grand Theft Auto V (00:02:40). Zatím známe sice jen logo, ale to nám nebránilo pár minut spekulovat. Co bychom od hry chtěli? Kdy by asi tak mohla vyjít? Bude se opravdu odehrávat v Los Angeles a co to přinese? A co kdyby si tentokrát Microsoft místo exkluzivního DLC zaplatil podporu pro své pohybové ovládání - Kinect?

Pak jsme netradičně přeskočili na dotaz od čtenáře Falgo. V asi nejvášnivější výměně názorů v historii EG podcastu jsme se pokusili odhadnout šance brzy startující české digitální distribuce Click2Play od Comgadu (00:16:00) a dospěli jsme při tom k nečekaným pointám. Zatímco Honza vysvětluje výhody s pružnými slevami, jinde nedostupnými českými lokalizacemi nebo nabídkou starších levných her, Adam to naopak vidí velmi černě a má pro to jako příznivec Steamu docela pádné argumenty, s nimiž asi není sám. Bude mít Click2Play od 11. listopadu co nabídnout a může někoho oslovit hrami typu Hard Reset?

Z lokální distribuce ale zpátky k velkým hrám a to znovu k právě vydanému Battlefieldu 3 (0:33:33). Jak to vypadá se singleplayerem plné verze a pro koho vlastně je určen? Michalovi se multiplayer v takových hrách nelíbí, protože umírá každých deset vteřin a skoro všechny FPS hry jsou podle něj pro "hopíky". Co teda hraje radši? A kolik kusů tipujeme, že se BF3 v ČR asi tak může za úvodní týden prodat?

Chybět nemohl samozřejmě ani BlizzCon (0:52:00) s kupou důležitých oznámení. Na ten se vrhli fandové Adam s Michalem a probrali, proč je nabízení Diablo III "zdarma" tak zásadní novinkou, jak se tím Blizzard brání proti Star Wars: The Old Republic a o čem bude vlastně ten nový datadisk pro World of WarCraft. Řeč došla samozřejmě i na StarCraft II: Heart of the Swarm - co říkáme na nové multiplayerové jednotky? Plus vtipná historka o Gabe Newellovi v souvislosti s DOTA.

2
Zleva Michal Jonáš, Honza Doskočil, Adam Homola a Michal Havryluk ve skromném studiu

Závěr podcastu tvoří sáhodlouhá odpověď na aktuální dotaz, jestli budeme chtít dotovat Eurogamer od vás, čtenářů (1:18:00). Hlavně Honza s Michalem rozpitvali souvislosti - zda má u nás smysl takové věci zavádět a co z toho čtenář má, proč dnes nelze zamykat část obsahu jen pro předplatitele nebo jak má dárcovský program šikovně promyšleno pár menších webů ve světě (např. pro dotování nákladů na přenosovou kapacitu pro streamování trailerů, což doprovodily příhody s N-Joy a YouTube). A citací čeho bychom odpověděli na výzvu televize NOVA, kdyby při přetékání reklamou a se stovkami zaměstnanců žádala své diváky o přispění, ať si může dovolit zmodernizovat studio Televizních novin?

Podcast jsme pak uzavřeli minule zavedenou rubrikou poprvé chybějícího Aleše - co se každému z nás v uplynulých dnech líbilo a co naopak nelíbilo? (01:40:00). Přejeme vám příjemný poslech a těšíme se na nové dotazy na příště.

Poslechněte si také speciální podcast věnovaný novému webu/designu Eurogameru nebo starší podcasty (přístupné z levého menu).

Reklama

O autorovi