PODCAST-SPECIÁL o Grand Theft Auto 5

Rozplývání se o mapě, vodě, misích, postavách, příběhu.

"Strašně rád bych si popovídal s někým, kdo už dohrál GTA 5," utrousil v pondělí večer recenzent Pavel Oreški a i díky tomu se podařilo po delší době sejít. Někteří obětovali Plzeň v Lize Mistrů, jiný utekl brzy z práce a další zas kvůli natáčení musel ujet stovky kilometrů... Ale co by mohlo být pádnějším důvodem pro setkání se po čase než vydání nejočekávanější hry roku a možná nejlepší hry této generace konzolí?

Zvlášť za situace, když nás v redakci výjimečně existovalo tolik, kdo s hraním minulý týden strávil desítky hodin, by bylo hříchem maximálně aktuální podcast v den oficiálního vydání GTA 5 nespáchat. Ve složení Michal Jonáš, Martin Zavřel, Pavel Oreški a Honza Doskočil bychom se v potemnělém obýváku vydrželi o hře nadšeně rozplývat snad až do rána, což by vám mimojiné mělo odpovědět na otázku, zda se nejedná pouze o přehypovanou záležitost.

  • 1:00 - bez spoilerů + obsah
  • 2:50 - herní svět - rozloha, odkrývání mapy, objevování nových míst i po 30 hodinách, riziko GTA Online
  • 6:30 - potápění - úžasné zpracovaní, pečlivě vymodelovaný podvodní svět, nukleární odpad, přístav, lovení, ponorka, změny počasí
  • 11:40 - grafika / technické zpracování - jak tuhle grafiku a fyziku dokázali rozchodit na starých konzolích?, srovnání s jinými hrami s otevřeným herním světem (Far Cry 3, Assassins Creed 4, Battlefield 4), dynamické vlny s vlivem na triatlon, dívání se zpod vody nahoru hezčí než v jiných hrách, noviny, neopakující se objekty
  • 15:30 - srovnání reálné hry s přikrášlenými oficiálními obrázky před vydáním - mohli je vytípat z PC verze?, pravděpodobnost nextgen konverze, srovnání s GTA 4
  • 19:30 - herní svět - vyjetí s kolem lanovkou na kopec, turisti s batůžky mezi raketomety, nedostatek s nefunkčním padákem, najití hangáru pro letadla
  • 23:40 - extrémní délka závěrečných titulků
  • 25:00 - kde trvale prší a kde je mlha, rychlost plynutí času a pevné načasování misí
  • 28:00 - mise - jejich celkový počet i s vedlejšáky, gatling gun, propracovanost interiérů domů, nemocnice či letiště dovolující "vlastní" příběhy, Michalova a Pavlova oblíbená mise, silné vcítění se do hry, poldové mluvící jako dlaždiči
  • 35:50 - postavy - nudnější začátek, postupná proměna charakteru, skvělé dávkování seznámení se s dalšími ovladatelnými postavami které do sebe perfektně zapadá, které mise se dají hrát za koho a způsob přepínání, vizuální proměna Franklina s plnovousem a tetováním, možnost přizpůsobení postav dle svých preferencí, naštvání ze ztráty oblečení a převlečených postav, jejich zastihnutí v šílených situacích po přepnutí
  • 45:00 - pořád se něco děje - náhodné události vs. hluchá místa, přínos tří postav, co všechno jsme ještě nestihli zkusit, jízda s golfovým vozíkem, podobnost města se skutečným Los Angeles
  • 51:20 - geniální systém ukládání - vysoký počet pozic, umístění checkpointů, možnost restartu bez trestu, po restartu debata postav na stejné téma, ale s jiným zněním
  • 52:30 - policie - utekli jsme někdy z pěti hvězdiček, nově řešený rádius policistů při pátrání, který je realističtější a snazší, lehčí honičky i sestřelení vrtulníků
1

2. část našeho GTA podcast-speciálu tento víkend - předešlé podcasty zde.

Reklama

Související obsah

Dva nezvyklé multiplayerové režimy do The Dark Pictures: Man of Medan

+ videa z hraní a HW nároky tohoto interaktivního filmu.

Do března vypustí UbiSoft tři neoznámené AAA hry

Velmi se mu dařilo + odklad Skull and Bones.

EA: Starý způsob vydávání her už dnes nefunguje

Poučení z Anthem a inspirace mobily.

EA: Anthem nenaplnilo prodejní očekávání

Přesto ho budou dále podporovat.

Také na webu...

- komentáře (18)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna