Fallout: New Vegas
Drogy, hazard a neřesti v Las Vegas budoucnosti.
Přes dva roky starý Fallout 3 by mohl kandidovat na pozici nejkontroverznějí hry vech dob. Jedněmi milován, druhými k smrti nenáviděn. Do vosího hnízda fanouků nyní ťourá studio Obsidian vydáním pokračování s podtitulem New Vegas. Stejný engine, noví tvůrci, podobné zpracování. Podařilo se nyní zavděčit vem? Nebo se zase bude o čem hádat?
Hrajete za kurýra, kterému se jeho povolání stane téměř osudným. Jednoho krásného večera jste při doučování drobné zásilky přepadeni, fuersky postřeleni a pohřbeni. Jen abyste se po krátkém kómatu probudili na posteli zručného doktora v zapadákově zvaném Goodsprings, který vás dal do kupy. Co tak důleitého jste nesli? Kdo vás chtěl zabít? A jak to, e záchrana přila tak nečekaně brzy? To ji musíte vypátrat na vlastní pěst...
Hlavní příběh začíná pomalu a drí se struktury předchozího dílu. Prvních několik hodin strávíte pohádkou o kohoutkovi a slepičce. Pouze běháte z bodu A do bodu B a potom do bodu C a tak dále. Ve se ovem razantně mění příchodem do města hazardu New Vegas. V tu chvíli vás zavalí desítky questů, ukecaných NPC a nových lokací, e nebudete vědět, kam skočit dříve. I kdy to tak zpočátku nevypadá, New Vegas se řadí mezi obsahem nabuená RPG, kde se neustále něco děje, questy přibývají rychleji, ne je stíháte plnit a vůbec nemáte pocit, e byste běhali v prázdných kulisách. Řekl bych, e hra v tomhle překonává i Fallout 3.
Samozřejmě je to částečně vykoupeno kvalitou některých questů. V takovém počtu se najdou i nenápadité kousky spočívající pouze ve vyvradění určité lokace, přenáení předmětů a předávání vzkazů. Ale opravdu kvalitních a nápaditých úkolů tu natěstí naleznete i tak dostatek. Například obyčejné vyvradění továrny od ghoulů nebo hledání ztraceného syna se nakonec rozvine ve vedlejí příběh, který byste vůbec nečekali. Motivace ke zkoumání a objevování je tu tedy dostatek. Komu by to bylo málo, narazí i na spoustu drobných úkolů, které se ani nezapisují do quest logu, ale hratelnost prodlouí.
Na svých cestách můete naverbovat do party společníky. Ti sice nejsou ničím novým a fungují úplně stejně jako ve třetím dílu. Jen s lepím rozhraním pro zadávání příkazů. Ale u z nich nejsou bezduí anonymní bouchači a kadý je něčím zajímavý. Postupně se u nich otevírají nové dialogy a váou se k nim i celé questy. Jejich propracovanost tak udělala několik velkých kroků směrem k přístupu her od BioWare.
Celé dění se odehrává krátce po Falloutu 3. Ale přímo nenavazuje, protoe se podíváte do úplně nových lokací v okolí post-apokalyptického Las Vegas, které se opět inspiruje reálnou podobou dané lokace. Kouknete-li po dohrání do skutečných map, uvidíte mnoho známých jmen a vůbec celá mapa bude podezřele povědomá. Rozloha herního světa mi ovem přila mení ne ve Fallout 3. Oficiálně je prý zhruba stejně veliká. Ale poté, co jsem během jednoho dne hraní oběhal mapu dokola, přila mi mapa zhruba třetinová. I kdy přiznávám, e jsem vzdálenosti nekrokoval a třeba lo jen o můj blbý odhad.
Pocitu meního světa moná přispívá i odstranění některých prvků z trojky, které nebyly úplně nejoblíbenějí. Na vechna místa se dostanete bez neustálého prolézání zamotaných tunelů metra, co cestování hodně urychlí. Úvod hry je také mnohem rychlejí. ádné hodinové dospívání ve Vaultu. U doktora stačí proklikat pár rozhovorů, tutoriál v podobě vedlejího questu lze vynechat úplně a do pěti minut od intra ji můete svobodně peláit pustinou. A hlavní příběh vás hned na začátku naene do vech koutů herního světa. Díky tomu se quick travel stává mocnějím pomocníkem, protoe ji brzy od začátku se můete vdy přesunout do lokace blízké vaemu cíli.
Na druhou stranu počet lokací je přiblině stejný, jen jsou nahutěnějí a o různé usedlosti a jiné zajímavosti zakopnete kadých pár metrů. Velkých měst ubylo. Malých měst přibylo. Mám-li srovnávat, tak město o rozloze minimálně jako Megaton je jen jedno. Ale meních usedlostí na úrovni Tempeny Tower nebo Necropolis je mnohem více. Celkově mi New Vegas přilo i ukecanějí ne Fallout 3 s větím počtem NPC. Více času nyní strávíte rozhovory a méně času akcí. Ukecanost tak plně vyvauje kilometry čtvereční. A herní doba je naprosto srovnatelná. Při běném hraní hravě překonáte třicet hodin. Kompletní prolezení kadé lokace a splnění vech úkolů zabere času jetě více.
Reklama
- komentáře (32)
Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!