Fallout: New Vegas

Se šéfem projektu o změnách oproti trojce.

Josh Sawyer je projektovým šéfem a vedoucím designérem Fallout: New Vegas. Jinými slovy, asi tou nejpovolanější osobou, která by mohla na dotazy ohledně nejnovějšího přírůstku do světa Fallout odpovídat. Před prací na New Vegas měl, řekněme všelijakou kariéru v Midway, kde mj. pracoval i s Johnem Romerem na Gauntlet. Ještě dříve se ovšem Josh v roli předního designéra podílel na Icewind Dale II a Neverwinter Nights 2.

S Joshem jsem si povídal jen pár minut poté, co vypršel můj čas s hratelnou ukázkou, o které jsem vyprávěl již dříve. Došlo na rozdíly mezi New Vegas a Fallout 3, ať už šlo o herní svět, soubojový systém, nebo Hardcore mód. Také jsme si povídali o příběhu, enginu a spolupráci s Bethesdou.

Musím se přiznat, že až na asi dvě hodiny úvodního hraní jsem si s Falloutem 3 moc nepotykal. Mohl bys proto na začátek osvětlit, v čem předně tkví rozdíl mezi Falout trojkou a New Vegas? O New Vegas se často mluví jako o datadisku, ale to vy neradi slyšíte, že...?

Josh Sawyer: Přesně. Fallout: New Vegas je kompletně novou hrou ve Fallout univerzu a k jeho hraní rozhodně nepotřebujete mít nainstalovaný Fallout 3. Tvoří ji i úplně jiný tým. Zatímco trojku dělala Bethesda, New Vegas má na svědomí Obsidian.

Rozdílů mezi těmi hrami je strašně moc. Asi nejzřetelnější je jasně odlišné zasazení, jsme na západě USA a s Las Vegas jako centrem dění. Ve městě to celé připomíná padesátá léta, chlapi nosí baloňáky a klobouky, hraje ti k tomu Sinatra... a v exteriérech jsme se zase snažili o navození atmosféry post-nukleárního Divokého západu.

Taky teď ve hře bude Hardcore obtížnost. Uzdravování nebude okamžité, budete muset pravidelně pít, jíst a spát, náboje budou něco vážit a zabírat místo v inventáři. Hardcore mód lze kdykoliv vypnout, ale pokud s ním hráč projde celou hrou, obdrží na konci hodnotnou odměnu.

Co do mílí čtverečních na tom jsou oba tituly zhruba stejně. V New Vegas ale bude svět bohatší a hustší, nebudete trávit tolik času touláním v prázdné pustině. Proto tu taky bude více questů. Už máme vlastně hotovo, honíme posledních pár mušek, takže já momentálně hraji již finální verzi, mám v ní zhruba 60 hodin a konec je stále v nedohlednu. Jak říkám, New Vegas není add-on.

S tím se nedá nesouhlasit, ale na první pohled hra vypadá velmi podobně. Myslím tím grafickou stránku hry. Engine používáte ten samý, takže by mě zajímalo, do jaké míry jste jej upravili?

Z grafického hlediska jsme engine moc nepřekopávali. Je to myslím docela jasně vidět, nebudu tu teď vychvalovat všechny naše silné stránky co se vzhledu New Vegas týče, o tom naše hra ani není. Samozřejmě jsme přidali na detailnosti textur, vyhladili je a hlavně se snažili přidat na rozmanitosti... Námi provedené změny v enginu pocítíte hlavně v hratelnosti. Kupříkladu se teď konečně dá slušně hrát ve third-person módu.

Jednou z velkých novinek je Companion Wheel, kruhový ovladač pro interakci s vašimi parťáky. Při hraní New Vegas totiž narazíte na pár lidí, kteří se k vám přidají, ale nebudou jen chodícími střílícími polygony. Každý z kámošů má nějaký svůj příběh, který postupně odhalíte, ke každému z nich se vážou určité questy. No a skrze Companion Wheel jim můžete dávat povely jako 'drž se vzadu', 'uzdrav se', 'použij zbraň na dálku', 'počkej tady', 'kryj mi záda' a další.

Také jsme zapracovali na soubojovém systému, kdy největší změnou je, že normální střelné zbraně jsou teď plnohodnotně využitelné i v real-time módu, při skutečném hraní. Nemusíte teď skákat do V.A.T.S. jen proto, abyste sejmuli krysu. V New Vegas se dá normálně střílet, ne úplně jako ve first-person střílečkách, ale rozhodně jsme k nim přiblížili. Je to tak plynulejší.

No a jak jsi možná zaznamenal v tutoriálu, přidali jsme řadu nových, někdy vtipných perků, jeden můj oblíbený [s nezapamatovatelným la-femme-plus-něco jménem, sorry – pozn. autora] ti zvýší útok proti ženským cílům. A myslím, že jen z tvorby postavy bylo jasné, že v New Vegas bude hráč konfrontovat mnohem více situací s několika rozličnými východisky [Josh tímto narážel na pasáž, kdy mi Dr. Mitchells kladl sérii otázek a podle odpovědí se zformovalo profesní zaměření mé postavy – pozn. autora].

Padla tu zmínka o taktickém módu V.A.T.S. Nějaké změny?

Základ je stejný, ale přidali jsme dodatečné útoky, můžeš toho s ním teď dělat více. Za všechny zmíním zbraně nablízko jako mačety nebo golfové hole. V.A.T.S. se vlastně dá využít i pro vrhání kopím. Trochu jsme si pohráli i s přesností, headshoty by teď měly být o něco dostupnější.

O příběhu, konkrétně o osudu hlavního hrdiny, se toho moc neví. Vlastně mi úvod do hry připadal velmi anonymní, pochytil jsem pouze to, že jsem kurýrem, který nesl balíček příliš nebezpečné hodnoty. To je rozdíl oproti Fallout 3, kde bylo hráčovo pozadí docela dobře nastíněno, začínal přeci jako mimino. Hádám tedy, že dějová linka New Vegas se do velké míry zaměří na hledání sebe samotného, na odhalování vlastní identity...?

Vlastně ani ne. Náš hlavní hrdina je pevně daný, neprošel si kdovíjakou totální ztrátou paměti a ani není předurčeným spasitelem lidstva, okolo něhož by se příběh New Vegas musel zákonitě točit.

Jak jsi viděl na začátku hry, jsi normálně dospělým kurýrem, kterému ale někdo provrtal hlavu. Takový úvod do děje je myslím docela překvapující a hráčovou přirozenou motivací, minimálně na začátku, je snaha zjistit, „proč mě sakra ti hajzlové střelili a co jsem to vůbec nesl za balík, že jim za to stálo mě zavraždit?"

No a do jaké míry vlastně bude New Vegas navazovat na předchozí hry?

Skoro vůbec. Bomba z trojky nezasáhla západní pobřeží... a tím to asi tak hasne. Vlastně tu bude více odkazů na Fallout 1 a 2, než na trojku. Stačí se podívat na jména našich hlavních dvou frakcí – New California Republic a Caesar's Legion, tyhle pojmy zná snad každý fanoušek prvních dvou Falloutů.

Vím, že čas už tlačí, ale čistě ze zvědavosti se ještě zeptám: Jak se vám dělá pod Bethesdou a do jaké míry je původní tým zepletený do vývoje New Vegas?

Spolupráci s Bethesdou si nemůžu vynachválit. Samozřejmě jsou to oni, kdo vedou projekt, ale máme od nich hodně volnosti a vlastně není problém, abych někdy zašel za Toddem [Howardem, šéfem Bethesdy a tvůrcem Fallout 3 – pozn. autora], řekl mu, že se mi nezamlouvá, jak udělali tuhletu věc a támhletu věc, my to probereme a když mám šťastný den, je po mém!

Joshi, díky za rozhovor a hodně štěstí s finalizováním hry.

Fallout: New Vegas vyjde 22. října pro PC v české verzi a také pro konzole, sehnat se dá z obchodu Xzone, kde k ní dostanete plechovou krabičku obsahující známé pilulky Mentats.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (15)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna