Ferrari - The Race Experience
Potřetí ve stejné řece.
První stahovatelná hra od System 3 - tak tito londýntí tvůrci titulují své poslední dílo na poli automobilových simulátorů. Jako striktně digitálně ířený titul pro Playstation 3 (a Wii) je titulek pravdivý, ale modří u vědí, e ani potřetí jsme se nedočkali od těchto vývojářů zbrusu nového titulu. Před více ne dvěma lety jsme si mohli zahrát jejich závodní prvotinu Ferrari Challenge - Trofeo Pirelli, toho času veskrze průměrnou arkádovku, na ní o rok později navázalo vylepené pokračování Supercar Challenge. Nu a teď dostáváme znovu takřka identickou hru s těmi předelými, pouze trochu pozměněnou, ořezanou a uzpůsobenou pro digitální íření.
Směle tak System 3 můeme zařadit po bok skandinávských SimBinů jako mistry recyklace, protoe dvě poslední hry na původní engine Ferrari Challenge nabalují pouze jen trochu jinou slupku. A tímto zvlátním případem je i Ferrari - The Race Experience. Vak u hlavní menu je úplně stejně provedeno jako ve dvou zmíněných případech, ovem včetně stejné a velmi povedené chorálové hudby. V garái je také vlastně ve při starém, kdy tvůrci pouze převzali kompletní vozový park z Ferrari Challenge, přidali k němu dva nové modely, a ejhle, za minimum práce máme hotový celý vozový park v počtu 34 kusů!
A honem honem upajdá na okruhy, které se musí také rychle sfouknout, aby to tvůrce nestálo moc potu. Take znovu osvědčená recyklačka: prostě se vzaly a smíchaly tratě z obou předelých her, opět se doplnilo pár nových okruhů, aby se neřeklo, a mávnutím kouzelného proutku tu máme na talíři úplně stejný počet 16 tratí jako v první hře s Ferrari. Jen zčásti trochu jiných, drobně modifikovaných a ji bez skutečných jmen a bez licencí. Takhle se dnes přátelé dělají hry za několik měsíců, byť druhým dechem musím dodat, e u mení stahovatelné hříčky takové vykrádání sebe sama zas tolik nevadí.
Zapomněl jsem ovem dodat, e zdejí samojediná značka je znovu výhradně vzpínající se koník, ale v tomto alespoň potěí, e u od úplného začátku si za startovních 27 tisíc kreditů můete vybrat ze iroké kály jejich modelů. Ceny nejsou ani u slavných kousků nijak přemrtěné. Take tím mám na jazyku jedinou motivaci pro delí hraní, kterou je vydělávání kreditů za odjeděné závody pro nákup dalích a dalích vozů do vaí garáe. V ní se nejene můete ze vech stran kochat těmi ulechtilými krasavci se stovkami koní pod kapotou, ale k dispozici je opět převzatý editor vzhledu, jen je na dnení poměry vskutku bohatý.
Změnu laku vozu přejdu, to je jasná věc, ale polepit si vae vozy můete třeba vlaječkami (nae nechybí), různými samolepkami, cedulemi a ozdobnými pásy. Konečně jsou podporovány i vrstvy, co dřívějí hry jetě neuměly. Pouze v rámci jména vaeho týmu, co se zobrazuje ve výsledcích závodů, je stále to protivné omezení jen na devět znaků, kdy AI týmy mají mnohem delí názvy. Titul největí zbytečnosti hry ji potřetí za sebou obhájila kartičková minihra na přebíjenou. Vysvětlím: Za vae úspěchy, jako bonus kromě kreditů, dostáváte také malé kartičky s různými vozy Ferrari. A s nimi pak hrajete dosti přiblblou hru, kdy vyberete jednu kartu, AI soupeř také, a porovnává se vybraná veličina, jako výkon, hmotnost apod. Ten kdo má hodnotu lepí, bere obě kartičky. A tak pořád dokola, dokud jedna strana o své karty nepřijde. Hrozná nuda...
Přebíjenou bych klidně zcela vypustil, protoe v té hlavní kolonce závodního povyraení u je nabídka sluně bohatá, a to nejen na stahovatelnou hru. Do třetice vás pro začátek znovu vyprudí Tiff Needell (komentátor her TOCA a motoristický novinář), kdy vám dělá instruktora v tutoriálu na testovací trati ve Fioranu. V kokpitu F-458 Italia máte zajet dvě kola na jedničku, včetně dobrého brzdění, čisté stopy, velké rychlosti a dalích.
Oproti minulosti má Tiff v kapse u více pokynů k věci, take někdy i dobře radí, jindy jen peskuje a na konci dvoukolky vám vdy vystaví vysvědčení, na kolik procent jste správně brzdili, pracovali s plynem, dreli jízdní stopu, trefovali apex apod. To je vskutku výborná kola, zvláť kdy se tyto výsledky ukládají a vy se tak můete časem stále zlepovat. Jene obrovské zklamání přilo z kokpitu Italky. 458 je splaená jak natvané sáňky, vůbec nebrzdí, jak by se sluelo na tento supersport, gumy jí kvílí skoro i při volnoběhu a řízení je velice nepřesné. Uf, no jo, vak to je reminiscence na tu první hru s Ferrari, ta byla známa dosti patným jízdním modelem, take stejně mizerná arkáda znovu na scéně? Natěstí nikoli...
Reklama
- komentáře (3)
Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!