Dojmy z betatestu God of War: Ascension

Pomocníci bájných bohů se rubou mezi sebou.

Když Sony oznámila, že v novém dílu God of War bude multiplayer, spousta lidí se tomu začala podivovat. Série God of War od svých počátků stála na silné hře pro jednoho hráče. A když už někdo uvažoval o případném multiplayeru v God of War, spíše se přemýšlelo v konturách kooperativního hraní. Tvůrci ve studiu v Santa Monice ale přišli s něčím jiným - vlastně s klasickým multiplayerem proti ostatním hráčům. A jak to dopadlo?

Měli jsme možnost vyzkoušet si koncem minulého roku zahrát novinářskou betu, která je k dispozici ostatním hráčům s předplaceným Playstation Plus. A naše pocity jsou takové, že by to mohla být zábava. Na chvíli, než se okouká.

Vlastně když jsem tak hrál těch několik hodin betu multiplayeru, čím dál tím víc mě tížil pocit, zda tohle všechno stojí za to, aby byl kratší nebo odfláknutější singeplayer. Protože to se dá tak nějak předpokládat, když se tým, který měl dříve za úkol udělat jen kampaň pro jednoho hráče, musí náhle rozdělit, aby se jeho polovina věnovala multiplayeru.

Ne, že by ten multiplayer byl nějak špatný nebo snad nehratelný. To vůbec ne a byly dokonce chvíle, kdy jsem se do něj hodně zažral a bylo těžké ho vypnout. Jenže pokud nevymyslí Sony ještě něco mnohem zajímavějšího, než do čeho nám nabízí nahlédnout beta, asi bude mít problém. Po nějakých pěti až deseti hodinách v multiplayeru už totiž nastává trochu nuda.

Betatest se právě dnes zpřístupnil všem předplatitelům služby PlayStation Plus.

Na začátku si musíte vybrat, ke kterému bohovi se budete modlit (v betě jsou k dispozici Arés a Zeus). Postava patřící pod každého z bohů bude mít jiné vlastnosti a schopnosti, což znamená, že například Arés má postavy disponující ohnivými kouzly, zatímco postavy patřící pod Dia kouzla blesková. K vidění jsou v betě ještě třeba Hádes nebo Poseidon, ale zdá se, že by někteří mohli ještě přibýt, protože jsou i nějaká volná místa.

Jakmile si zvolíte svého boha, začíná menší trénink, kde si můžete ozkoušet různá komba, ale pokud jste hráli některou z předchozích her série God of War, budete velice brzy doma. Jakmile skončí trénink, už se na vás bude mračit vaše postava v menu, kde si můžete vylepšovat jeho vybavení a kouzla a z God of War se náhle stává tak trošku RPG.

Jak multiplayerem procházíte, postupně získáváte zkušenostní body, které pak můžete investovat do zakupování různých vylepšení vašich zbraní, brnění, schopností nebo kouzel. Když se pořádně v menu prohrabete, velice rychle zjistíte, že možností vylepšování zatím příliš není, ale to samozřejmě může být dáno také tou betou. Věnovat ale multiplayeru ještě tak tři, čtyři hodinky, pravděpodobně bych dosáhl maximálního levelu a už neměl ani co vylepšovat. Kromě toho můžete nakupovat také různé relikvie, které vám dávají bonusy.

V betě jsou k dispozici dva multiplayerové módy. Favor of the Gods je v podstatě uzavřená malá aréna pro čtyři hráče, kteří se mezi sebou několik minut řežou jako šílení a ten, kdo na konci získá nejvíc bodů, vyhrává. Jde o mód, který je asi nejnudnější, protože jde o docela obyčejnou rubačku, která bývá v několika momentech i dost nepřehledná (to když se ocitnou v jednom místě čtyři lidí dělající různá komba - mnohdy pak ani nevíte, kdo v té změti jste vlastně vy). Mnohem zábavnější je pak Team Favor of the Gods, kde jsem strávil pěkných pár hodin a jde o hru dvou týmů po čtyřech lidech.

V betě je k dispozici stejný level, který byl k vidění také na známé E3 předváděčce, kdy se dva týmy prohánějí po několika patrové mapě, zatímco vás v pozadí otravuje obrovský kyklop. A tady teprve začíná pořádná zábava. V první fázi Team Favor of the Gods oba týmy postupně sbírají body, které ovšem nezískáváte jen za zabíjení nepřátel, ale také za kladení pastí, otvírání truhel nebo zabírání svatyň, takže zde mohou nasbírat body i začátečníci, kteří v přímé konfrontaci s nepřítelem velice rychle umírají (což se vám na prvních levelech bude stávat v betě hodně často, zejména pokud do ní vstoupíte později a všichni hráči už budou mnohem lepší, než vy).

God of War: Ascension pro PS3 vyjde 15. března za 1399 Kč.

rezervovat na Xzone.

Je zde také důležité používat určitou týmovou taktiku, kdy například jeden hráč bojuje s nepřítelem, zatímco vy na něj aktivujete past, abyste svému parťákovi v boji pomohli. Na konci se pak objeví kopí a tým, který se ho zmocní, dostane možnost popravit kyklopa. Ani nemusíme říkat, že je za to spousta bodů a většinou taková poprava kyklopa zajistí vašemu týmu vítězství.

Nedá se říct, že by multiplayer v God of War: Ascension nebyl zábavný. Jenom se v betě velice rychle okouká a není tam moc možností, čím se zabavit nadále. Pokud ale v Sony vytvoří velký počet map (které nebudou tak generické, jako ty v betě), přidají další možnosti vylepšování a kouzel a možná ještě tak jeden, dva nové herní módy, určitě se v něm bude dát strávit pár desítek hodin.

Snad tím ale neutrpí singeplayer.

Kratos!

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (3)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna