3. ČÁST DOJMŮ z Heists do GTA Online

Osvobozování z věznice unikátním MP zážitkem.

Tento článek navazuje na první a druhou část našich dojmů z úterního rána a večera, kdy multiplayerový přídavek s loupežemi Heists pro Grand Theft Auto Online na PS4/PS3/X360/X1 bezplatně vyšel (pro PC bude v půlce dubna společně s vydáním konverze).

Ve středu i čtvrtek odpoledne již GTA Online opět šlapalo jako hodinky. Nečekal jsem a vrhnul jsem se na můj druhý Heist. Tentokrát šlo o vysvobození jisté osoby z hlavní věznice. Zkusím zde nastínit, jak hlavní Heisty probíhají. Pokud se chcete vyhnout spoilerům, čtěte na vlastní riziko.

Hned v úvodu bylo třeba splnit čtyři přípravné mise. U nich nemá smysl zabíhat do detailů. Jedná se o menší mise typu - ukradni, zabij a uteč poldům. Některé dokonce čtyřčlenný tým rozdělí na dvě dvojice a každý plní zcela jiný úkol. Vyloženě týmová spolupráce byla potřeba, jen když jsme s kolegou museli odstřelit dva právníky a to najednou. V tu chvíli se bez rozdělení cílů a odpočítání v headsetu obejdete těžko.

1

Jediné, co se mi nelíbilo, je zpracování přechodu mezi těmito misemi. Z pro mě nepochopitelného důvodu nefungují jako plynulý playlist. Kdykoliv misi dohrajete, tak jste všichni hozeni do freeroamu. Je třeba zahájit další misi, což lze naštěstí hned z telefonu. A pak zase musíte všechny znovu sezvat a počkat, až se připojí. Na můj vkus zbytečně krkolomné.

Raději ale popíši, jak nakonec proběhlo finále, které mě nadchlo. Rozdělili jsme si čtyři role: Jeden hrál falešného dozorce a druhý vězně, kteří se v dříve ukradeném vězeňském autobusu vypravili nenápadně vniknout do vězení. Třetí člověk měl na starost přepadení a demolici skutečného autobusu s vězni, za který se naši dva kolegové měli vydávat. Pokud by přijel i skutečný, vzbudilo by to poplach. Já jsem hrál roli pilota v dříve obstaraném letadle. Měl jsem za úkol bezpečné vyzvednutí a odvoz všech zúčastněných včetně vysvobozeného vězně.

2

Úkoly zněly na začátku snadno. Každý jsme se vydali za svým cílem. Já naskočil na letišti do letadla a letěl přistát na runway poblíž věznice a počkat na ostatní. Před příletem mě ale zpozorovaly radary a z vojenské základny na mě vyslali stíhačku. Místo klidného čekání jsem tedy bezbranně musel uhýbat raketám a doufat, že se ve vzduchu udržím dostatečně dlouho.

Naštěstí kolega, který měl na starosti demolici, někde schrastil bojový vrtulník a přiletěl na pomoc. Tím, že stíhačky sestřeloval, mi přeci jen život maličko usnadnil, i když ze základny postupně přilétaly další. Ve vzduchu tedy zuřila dlouhá bitva, zatímco někde ve vězení se odehrávalo vysvobozování.

3

Poté, co dva kolegové vězně vysvobodili a naložili, bylo třeba celý pozemní tým vyzvednout. Situaci komplikovalo, že jsme měli maximální počet hvězdiček a policie po nás šla ze všech stran. Bylo tedy třeba domluvit nějaké místo mimo hlavní civilizaci, ale bezpečné pro přistání. Honem přistát, počkat, až ostatní přestoupí do letadla a co nejrychleji zmizet.

V těchto chvílích mi adrenalin pumpoval naplno. Hlavně proto, že jsem prvně odletěl jen s vězněm a až poté si všiml v úkolech, že musím naložit i ostatní. Takže celé vyzvednutí muselo proběhnout nadvakrát. Já přitom mohl jen bezmocně přihlížet a doufat, že se ke mně ostatní prostřílí. Trochu mě uklidnilo, když jsem si všiml, že kolega s helikoptérou je stále poblíž, což šlo poznat podle vybuchujících přijíždějících policejních vozů, které kropil naváděnými raketami. Takže na nedostatek všudypřítomné akce si nešlo stěžovat.

4

Po vyzvednutí šlo již vše hladce. Stačilo policii setřást, což je v letadle nad vodou hračka. U břehu vystoupat do potřebné výšky, předat řízení vysvobozenému vězni, vyskákat s padákem, přistát u břehu a všichni tři se nechat naložil kolegou s helikoptérou, který nám byl celou cestu v patách. Ten nás potom vzal zpět do města a mise byla splněna. Snadné jak facka.

Z celé mise jsem byl velice nadšený a fakt mě brutálně bavila. Nebylo tam ani jedno mrtvé místo. Což bylo asi i tím, že jsem hrál se schopnou partou a nemuseli jsme téměř restartovat. Ale v těchto případech fungují jako v singlu checkpointy, takže není nutné hrát stále úplně od začátku.

5

Vyzdvihnul bych hlavně napětí. Protože i když se vám daří, tak úspěch mise nezávisí jen na vás, ale na celém týmu, který může být aktuálně na druhé straně mapy. Kdykoliv tedy může naskočit obrazovka oznamující prohru a člověk ostatním fandí jak při mistrovství ve fotbale a drží všechny pěsti. S neschopnými hráči tohle může být frustrující. Ale v dobrém týmu to atmosféře hodně přidalo.

Celý tento Heist včetně přípravy zabral nějaké dvě až tři hodiny. A samozřejmě jsem jej nehrál naposledy, protože vůbec netuším, co se dělo uvnitř vězení, nebo kde vzal kolega onu helikoptéru. Takže si to celé chci dát ještě minimálně dvakrát a vzít na sebe jinou roli. Takhle má vypadat znovuhratelnost. Sice na mne ještě čekají další tři velké Heisty, ale zatím jsem naprosto spokojen. Jedná se o opravdu unikátní online zážitek, který jiné hry nenabízejí.

Sledujte také dřívější dojmy a naši nahrávku z vedlejšího módu s kamiony proti cyklistům. Příště: souhrnná recenze Heists updatu.

Reklama

Související obsah

Příští konzole Microsoftu má jméno: Xbox Series X

Odhalen její design, technické specifikace + UPDATE.

Rubačka Godfall první oznámenou hrou pro PS5

Gearbox a oceňované indie studio.

Odhalení Senua's Saga: Hellblade 2

Vše, co vidíte, je přímo z enginu.

Odkryta hra Fast and Furious Crossroads

Od tvůrců Project CARS + UPDATE.

Také na webu...

- komentáře (6)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna