Technická analýza Modern Warfare 2

PC a konzolové verze porovnány nejen ve videu.

Největší pecka letošního podzimu, válečná střílečka Modern Warfare 2, po hardwarové stránce zaujme už jen tím, jak neskrývaně přiznává lepší vizuální kvalitu PCčkové verze oproti těm konzolovým.

Zatímco spousta vývojářů dnes jednoduše přeportuje assety z konzolových verzí hry do té pro osobní počítače, Modern Warfare 2 obsahuje sadu textur od nejnižší kvality až po nejvyšší - všechny designované přímo na míru PCčkářům, tak, aby si hru mohli zahrát jak majitelé slabších sestav (kteří u běžných konzolových portů obyčejně nemají šanci), tak i ti s nadupanými mašinami, kde hra vypadá vskutku excelentně.

Jak ostatně dokazuje i naše srovnání jednotlivých úrovní detailů textur, od nejnižších po střední, vysoké a "extra vysoké":

low
normal
high
extra
Při extra vysokém nastavení textur PCčková verze hry jasně předčí konzole.

Pokud bychom to chtěli srovnat s konzolovými verzemi hry, ty se kvalitou obrazu nejvíc blíží asi "vysokému" levelu textur, nicméně na nastavení nejvyšší pochopitelně už mít ani nemohou.

360
pc
Přímé srovnání jedné scény na PC a Xboxu 360 při 720p rozlišení.

Není přitom nezajímavé, že některé konkrétní části hry jako by nedosahovaly toho jinak vysokého obrazového standardu. Třeba hned úvodní level hry, který mimochodem zdaleka nenadchnul kažhédo hráče, je svým způsobem zklámání i po audiovizuální stránce - zvlášť třeba v porovnání s pozdějími SAS misemi, které vypadají báječně na konzolích a při maximálním nastavení PCčkové verze opět ještě o fous lépe:

Konzolové verze hry jinak upscaling řeší v rozlišení 1024x600 s dvojnásobným multisamplovaným vyhlazováním hran, zatímco build pro PC vám v tomto ohledu dá na výběr: zda chcete raději dvojnásobný nebo čtyřnásobný antialiasing, či vůbec žádný, pouštíte-li hru na slabším procesoru. Z vlastních zkušeností můžeme potvrdit, že na stroji s Core i7, grafikou GTX295 a Windows 7 běží Modern Warfare 2 s plnými detaily na 1080p veskrze plynule, snad vyjma pár nešťastných zakolísání framerate v pozdějších částech hry.

Pakliže by vám výše uvedené nestačilo, připravili jsme pro vás přímé obrázkové srovnání jednotlivých scén mezi Xboxem 360 a PlayStationem 3.

Na naší Eurogamer TV pro změnu naleznete totéž porovnání obou konzolových verzí rovnou v pohybu a dále pak dvoudílné video o plynulosti frameratu, přičemž v tom prvním má mírně navrch konzole od Microsoftu. Pro druhé video jsme vybrali graficky náročnou misi The Hornet's Next.

A opravdu nároční čtenáři snad ocení i naše srovnání verzí pro PC a Xbox 360 v pohybu, resp. totéž s verzemi pro PC a PlayStation 3. Nechte si chutnat - a v diskusi pod článkem se nezapomeňte svěřit s vlastními zkušenostmi.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (8)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna