Hitman Absolution fotoseriál a druhá strana mince

Vracíme se k nedávno zlevněné hře s pohledem nováčka.

03
Příjemnou změnou proti minulému dílu je, že pokud někoho uškrtíte, akce je zakončena v pozici vlečení mrtvoly. Což urychluje odklízení těl.
06
Do skříní a kontejnerů se vejdou pouze dvě těla. Plánujete-li nenápadně zaškrtit větší množství protivníků, můžete se potýkat s problémem, tak je schovat.
07
Ale i když kontejnery dojdou, lze většinou nají alternativní způsoby jak se rychle a nadobro zbavit zavazejících nepřátel.
08
V příběhu existuje pár míst, kde se prozrazení nevyhnete. Ale nemusíte míst strach. Ani po skončení takové efektní animačky plné výbuchů nejste nuceni k vraždění.
13
Prostředí je někdy hezky interaktivní. Pokud se z ošemetné situace rozhodnete prostřílet, můžete za sebou zanechat i takovouto spoušť.
09
Davových scén je tentokráte využito více, než v minulém díle. U některých se člověk diví, že to HW zvládá bez škubání.
11
Obzvláště hezky vypadá, pokud v takovém davu dojde k přestřelce a vypukne panika.
12
Pokud využijete instinktu ke zpomalení času a rychlé likvidaci skupiny nepřátel, dočkáte se pěkné filmové kamery, která celou akci předvede z různých pohledů.
15
Ve hře stále hrají důležitou roli převleky, kterých jsou desítky. Od běžných, které nosí každý policista. Až po unikátní, které mohou dění obohatit i nějakým novým dialogem.
17
Dočkáte se i několika úrovní, které se odehrávají v otevřenějších exteriérech. Ale na nějaké poflakování přírodou si zanechte zajít chuť. Vše je obehnáno neviditelnou zdí.
10
Snažíte-li se nadobro opustit lokaci, musíte většinou vypáčit zámek. A to není možné v případě probíhající přestřelky. Hra tak zajišťuje, že si nemůžete zachránit život ukončením mise.
14
I když o vás nepřátelé neví, tak jen tak nepostávají. Ale mají často naskriptováno několik akcí a událostí, které můžete z úkrytu sledovat. Herní svět tak působí hezky živě.
16
A to nejen při vykukování z kontejneru jako na minulém screenshotu. Ale třeba i při plížení klimatizací.
01
Již na normální obtížnost je hra pořádnou výzvou. Projít některé lokace bez povšimnutí dá pořádně zabrat. A po prozrazení nejednou zemřete. Vyšší obtížnosti jsou pouze pro otrlé.
02
Ke každé misi se váže celá řada vedlejších úkolů, které můžete zkoušet splnit. Některé se vzájemně vylučují a vyžadují dohrát hru vícekrát.
05
Při dosažení určitého počtu bodů si můžete odemknout i drobný bonus k vlastnostem hlavního hrdiny. Nejedná o nějaký zásadní RPG prvek, ale potěší a motivuje.
04
Na konci každé mise se dočkáte bodového hodnocení. Pokud se chcete umístit na předních příčkách online žebříčků, na zbytečné násilí raději zapomeňte.

Druhá strana mince od Pavla Oreški

Jsem ve světě Agenta 47 nováčkem a proto poslední díl vnímám trochu odlišně, než Agarwel v jeho recenzi. Čistokrevné skrývačky nejsou zrovna můj šálek kávy, ale díky své variabilitě je Hitman: Absolution skvěle přístupný nováčkům. Takže jestli je vám série cizí, nebojte se začít právě s tímto dílem. Na normální obtížnost se dá z většiny zapeklitých situací elegantně vybruslit a pár kratších úrovní jsem prošel bez detekování na první pokus. Když ale zvolíte nejtěžší Precise, budete nahrávat a opakovat úrovně neustále.

Hitman: Absolution byl nedávno zlevněn na 499 Kč (PC), resp. 1099 Kč (konzole).

koupit na Xzone.

Kromě vyššího počtu nepřátel se musíte vyrovnat s absencí Hitmanova instinktu. Hlavně jsou však protivníci extrémně všímaví, takže se před nimi nemůžete objevit déle než na cirka dvě sekundy. A to stačí maximálně na přeběhnutí zpoza jedné bedny za druhou. Takže milí fanoušci předchozích dílů, nezoufejte, pokud chcete, dostanete skutečný hardcore zážitek. A i na nejtěžší obtížnost Absolution neztrácí svou férovost a dá se hrát, čehož důkazem je, že jsem pár misí, já stealth amatér, po úporném snažení zvládl.

Hitman je sice mnohem přímočařejší, ale hledání alternativních cest v úrovních pro mě bylo zábavnější a variabilnější než v Dishonored, kde vše záleží na vycvičených schopnostech, nikoliv na důvtipu. Kreativitu v Hitmanovi nicméně zabíjí spousta levelů, které jsou extrémně lineární a až na pár výjimek zapomeňte na více než desítku možných exekucí vašeho cíle. Jestli ovšem vidíte rozdíl v tom, zda zabijete pistolí nebo kulometem, výbuchem plynu nebo explozí benzínu. A nakonec musím pochválit grafiku, která je na PC v nejvyšším nastavení naprosto úžasná.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (7)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna