Jak se dalo čekat, komunitní manažer Robert Bowling byl asi včera pozván na kobereček a dnes musí napravovat velké škody, které napáchal včerejším nešťastným vyjádřením o kontraproduktivním vývoji nového enginu pro sérii Call of Duty. Kontaktoval proto britský server CVG, který si všeho všiml jako první, a nazval to dezinterpretací, částeně i kvůli limitu 140 znaků pro příspěvek na Twitteru.

"Včera jsem hovořil pouze hypoteticky. Nemluvil jsem o žádném našem konkrétním projektu," horko těžce vysvětluje logické dávání do souvislostí s ještě nepředstaveným Modern Warfare 3, na němž má studio Infinity Ward podle dřívějších slov Activision momentálně pracovat. Jejich studio prý ještě pro žádný díl Call of Duty v minulosti nevytvářelo zbrusu nový engine, nýbrž vždy stavělo na základech toho minulého. Jen ho obohacovali o to, co bylo zrovna potřeba a co ho inovuje.

Robert Bowling se také lehce otřel o konkurenční EA/DICE, kteří tento týden rádi vyzdvihují novost enginu Frostbite 2 v Battlefield 3, když konstatoval: "Téměř každý engine, který používáme my nebo ostatní vývojáři, je pouze nástavbou jejich předešlé technologie. Tohle je naprosto standardní postup." Má v tom samozřejmě pravdu, ze 100% nové enginy se vyplatí vyvíjet asi až pro příští generaci konzolí za pár let (pokud vůbec).

Celé to je pouze slovíčkaření - zástupce tvůrců Call of Duty se stal obětí vlastní dobře myšlené snahy o rozlišení rozdílu mezi "starým enginem bez čehokoli nového" (tím nové Modern Warfare zvlášť po téhle kauzičce jistě nebude) a "kompletně novým enginem postaveným na zelené louce". To druhé označení často bývá skloňováno marketingem pro větší oslnění při oznámení nějaké hry (nejen Battlefieldu 3, ale třeba také The Elder Scrolls: Skyrim - info), ale jak správně nabádají Infinity Ward, je pouze na vás, jestli tomu budete absolutně věřit.

Reklama