Jaký bude Dragon Age II s DirectX 11?
Více světel, stínů, efektů, vyhlazování...
BioWare na svém blogu poodhalili technologickou rouku a rozpovídali se o DirectX 11 efektech, které Dragon Age II výrazně zkrálí. Mějte ovem na paměti, e DirectX 11 efektů si uijete pouze s odpovídající grafickou kartou a s Windows Vista SP2 nebo Windows 7.
Základní systém osvětlování bude fungovat na vech systémech, ale na výkonných PC s DirectX 11 bude mít Dragon Age II spoustu dynamických světel. S dostatečně výkonným hardwarem tak doznají výrazného zlepení předevím kouzla. Vechny částice efektů budou hladí a budou lépe zapadat do prostředí, bez nechvalně známých ostrých hran.
V DirectX 11 verzi budou také vechna dynamická světla u kouzel kompletně předělaná. Zatímco standardní světelné efekty podporují dvě a tři dynamická světla na jeden vizuální efekt, DirectX 11 jich bude podporovat stovky. Kouzla tak budou vyzařovat více světla (například u ohnivých a bleskových kouzel) a kadé kouzlo se dočká více drobných světelných efektů.
Některé světelné efekty do hry přidají také nové stíny, co BioWare popsali na příkladě fireballu - kdy vrhnete fireball na skupinku nepřátel, uvidí hráč stín vech jejich postav. Tento efekt stínování by měl v uzavřených prostorech vypadat skvěle. Na otevřených prostranstvích se zase můete kochat pohybujícími se mraky. Větina těchto efektů bude fungovat i na hardwaru, který podporuje pouze DirectX 10. Nové stíny z dynamických světel jsou ale omezeny pouze na hardware, který podporuje DirectX 11.
Zlepení se dočkal také terén samotný, který bude nyní díky mozaikování mnohem jemnějí a detailnějí. "Screen space ambient occlusion" zase přidá stíny vem objektům ve hře, co má doplňovat systém osvětlování. Přibude také "diffusion depth of field", díky kterému budou objekty velmi blízko kamery lehce rozmazané a objekty v příli velké dálce nebudou nejostřejí.
O předchozích technologických novinkách v Dragon Age II jsme psali zde.
Reklama
- komentáře (7)
Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!