If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Je tisícům Britů nevolno z 3DS a vrací ho?

Nintendo a obchody odmítají zvěsti bulváru.

V prvních letech po uvedení Wiička si každý přál být v kůži Nintenda, protože jeho revoluční konzole se prodávala prakticky sama a nebyly okolo ní téměř žádné kauzy, nepočítáme-li rozbití obrazovky hozeným ovladačem při bowlingu. To s novým handheldem 3DS (recenze) je to jiná káva.

Nintendo musí bojovat nejen s masivním rozmachem výkonných mobilních telefonů a stáhnutelnými hrami úplně jiné cenové kategorie, nenaplněným počtem předobjednávek a nenastáním předpokládaného rychlého vyprodání 3DS v zahraničí, mírným zklamáním obchodníků (převažující ohlasy ve stylu "prodává se slušně, ale čekali jsme větší zájem"), zuřící cenovou válkou v Anglii (kdy prodavači řetězce GAME byli interním nařízením posíláni kupovat handheldy do konkurenčního Tesca za výhodnější cenu, než byla jejich nákupka), mizernou kvalitou některých startovních her (viz Splinter Cell 4/10, Rayman 3D 5/10 atd.) a nově také s britským bulvárem.

Tamní deník The Sun dnes šokoval s článkem, podle nějž tisíce hráčů na 3DS trpí bolestí hlavy a závratěmi, kvůli čemuž prý má docházet k rekordním vratkám handheldu zpět do obchodů. Někoho to prý postihlo po pouhých třech minutách hraní.

The Sun vše dokládá pouze jediným příběhem naštvaného zákazníka, kterému se udělalo nevolno, chtěl 3DS vrátit, ale britské GAME mu nejprve nechtělo uznat reklamaci a poté dalo zpět o v přepočtu 900 Kč méně, než tam za handheld utratil ani ne před 24 hodinami. Aby přidal své zprávě na věrohodnosti, cituje názor herní stránky MaxConsole, podle které by bylo vhodné uplatnění desetidenní možnosti na vrácení přístroje bez finanční újmy.

Nintendo v reakci na to dnes zvěsti bulváru označilo za nepravdivé. Podle něj je počet reklamací a stížností menší než u jeho předešlých konzolí. Ihned ho podpořily obchody HMV a GAME, které prý zaznamenaly méně než 5 lidí, kterým je z 3DS špatně a žádali zpět své peníze.

"K vrácení celé kupní ceny se však přistupuje jen u technických poruch 3DS, nikoli když je někomu nevolno, protože to není vina prodejce," odvolává se GAME na obchodní zákon. A také na fakt, že doporučují zákazníkům, aby si handheld před koupí osobně vyzkoušeli. Případně ať si vypnou 3D efekt nebo ať dělají při hraní přestávky, protože možná bolest hlavy bývá pouze krátkodobá.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

Related topics
About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments