Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Killzone 3

Producent Guerrilla Games odpovídá.

Krom otestování samotné ukázky jsme měli příležitost vyzpovídat Stevena Heidena, producenta Guerrilla Games. Zde jsou jeho odpovědi:

Eurogamer: Vypuštění Killzone 2 byla velká událost ostře sledovaná hráči i médii. Získali jste tím nějaké zkušenosti a bude kampaň před vydáním trojky podobná?

Steven Heide: Doufáme, že nebude úplně stejná. Minule jsme docela narazili se známým trailerem. Ale nyní již děláme věci pořádně a ukazujeme přímo ingame záběry a neupravované screenshoty. Také se snažíme naslouchat komunitě. Několika přáním jsme vyhověli již v Killzone 2 pomocí patchů. Jako například zrušení lagu při zaměřování. V třetím díle se snažíme fanoušky uspokojit ještě více.

Hodně se zaměřujeme na ovládání. Jak na jeho správnou citlivost, tak pohodlné rozvržení tlačítek, abychom pokryli všechny nové funkce. Například nový jetpack, který na ovladači zabírá pár tlačítek navíc. Lidé si také stěžovali, že Killzone 2 nemělo zcela standardní ovládání, na které jsou zvyklí z jiných her a žádali o větší možnosti konfigurace.

Další častá kritika se týkala plynulosti hry. Proto nyní chceme kompletně odstranit zasekávání hry při načítání dat na pozadí. Vlastně chceme úplně odstranit načítací obrazovky a to i mezi jednotlivými levely. Abyste mohli ke hře sednout a dohrát ji v kuse bez jediného loadingu. Již v současné verzi jsme k tomu hodně blízko.

A nakonec se také snažíme zapracovat na příběhu samotném, který nebyl nejsilnější stránkou minulého dílu.

Eurogamer: Všimli jsme si, že třetí díl překvapivě neobsahuje mnoho vulgárních slov...

Steven Heide: (smích) Ano. V jednom okamžiku jsme našemu zvukaři řekli: "Projdi celou databázi a pokud něco obsahuje slova Fuck či Shit, pryč s tím. Víc už je slyšet nechceme."

Eurogamer: Přesto je hra stále od 18 let?

Steven Heide: Rozhodně. Zejména kvůli násilí a brutálním soubojům zblízka. Ale myslíme, že rozhovory by neměly být prvoplánovaně vulgární. Měly by rozvíjet příběh a působit přirozeně. Ne pouze rozhazovat nadávky ve velkém.

Eurogamer: Váš kolega Hermen Hulst při prezentaci hry zmínil, že každá část herního enginu je vylepšená a že vše běží na maximum. Myslíte, že jste již narazili na hranice výkonu PS3? Nebo se z Cellu dá vyždímat ještě více?

Steven Heide: Rozhodně má ještě co nabídnout. Když jsme vyráběli Killzone 2, říkali jsme si, že HW využíváme naplno. Ale pak přišel Uncharted 2 a God of War 3 a ty nasadili laťku opět o kousek výš. Vždycky lze nalézt fígle, jak stejného výsledku dosáhnout efektivněji. Už ke konci vývoje Killzone 2 jsme si uvědomovali, že některé věci šlo napsat lépe. A tato vylepšení implementujeme do trojky.

Spolupracujeme i s jinými studii, abychom se mohli inspirovat jejich zkušenostmi s vývojem PS3 her. Myslím, že nás čeká vývoj jako u PS2. Tam jsme se časem také dočkali her jako God of War 2. Zkuste je porovnat s prvními tituly a uvidíte obrovský rozdíl. Určitě zatím nejsme na hranici technických možností PS3. Zejména v našem žánru.