Recenze L.A. Noire: Complete Edition PC

Dostali PC hráči za to čekání něco navíc?

Rockstaři jsou neblaze proslulí tím, že jejich PC porty občas za nic nestojí a oproti primárně vyvíjeným konzolovkám kladou před počítačové hráče řadu nástrah. A to jak v podobě různého balastu přidružených aplikací, tak i neoptimalizované konverze po grafické stránce. Byli jsme tedy hodně zvědavi, jak v tomto světle vypadá aktuální PC verze původně konzolové detektivní pecky L.A. Noire.

I PC krabička dostala také luxusnější obal s prolamovaným logem hry, ale od distributora se musíte smířit s tím, že hra nemá počeštěno lautr nic: ani manuál (ten je ale tradičně kvalitní, barevný a podrobný se 34 stránkami), ani obal hry. Nicméně obchod Xzone zasponzoroval fandovskou češtinu formou titulků, která už je v beta verzi hotova a budu se jí věnovat dále. Hra i bez tohoto překladu alespoň pro méně znalé angličtináře obsahuje anglické titulky a také přehledný notes, do něhož se zapisují veškeré dialogy a úkoly ve hře, takže porozumět by nemělo být až tak složité.

Dva zaplněné disky

PC verze je jediná, která je rozdělena na 2 DVD (PS3 1 BR, X360 3 DVD), pouze v tomto škoda, že jinak kvalitní krabička disponuje úchytem pouze pro jediné médium, to druhé je prostě jen vloženo v papírové pošetce. Instalace si na pevný disk z obou DVD postupně nakopíruje 13,4 GB dat. Nutností je místo obligátního Steamu instalace Rockstar Social Clubu, skrze který se hra také musí napřed ověřit přes internet zapsáním sériového čísla z manuálu. Pokud nemáte na PC všechny potřebné knihovny, tak se vám systém ještě obohatí o podpůrný software GameShield, aktualizace DirectX, .NET Framework a Visual C++ 2008.

Pro hraní již pak není nutné mít jakékoli DVD v mechanice. Před prvním spuštěním se ještě instaluje menší patch č. 2382.02391 vyžadující restart hry a až poté je možno konečně L.A. Noire spustit. Možná vás překvapí mírně odlišné základní menu od konzolovek, které nově prakticky srocuje všechny položky pod sebe na celou obrazovku, zatímco konzolovky ukazují vždy jen jediného zástupce hlavní nabídky. Taktéž si nově můžete navolit ze tří velikostí písma v menu, tuto funkci má jen PC verze, stejně jako již od začátku přístupnou pětici příběhových DLC případů v ceně, jež jsou na konzolích placené.

Konzole zde hrají prim

Hru lze pohodlně ovládat jak přes kombo klávesnice s myší, tak i přes xboxový joypad, popř. klidně s oběma najednou, ale já považuji za praktičtější ovladač, protože jsou všechna tlačítka při ruce a lépe se s ním řídí vozidla, než na klávesnici, kde se nedá citlivě zatáčet. V této kolonce PC verze dostala také jednu drobnou novinku, a to možnost volby přepínání zaměřování buď trvale stisknutou klávesou, nebo přepínáním režimů jednoduchým stiskem. Každopádně pro nejlepší pocit z ovládání určitě doporučuji nejlépe xboxový gamepad, klávesnice vzhledem k ovládání postavy i vozidel není alespoň z mého pohledu tolik pohodlná a přesná.

Jak je na tom grafika?

Po grafické stránce je stále vidět, že se jedná o konzolový port, takže zejména některé textury domů a vzdálenějšího okolí by zasloužily větší detail a rozlišení. Celkově je ráz obrázku ne tolik odlišný od staršího GTA IV, či konzolového L.A. Noire, takže rozhodně na špičku PC scény nedosáhne. Za to je ale trochu náročnějšího kalibru na výkon počítače. Na mé sestavě C2D 3.0 GHz, 3 GB RAM a nVidia N-260GTX 896 MB RAM jsem zpočátku trochu podivně na jakékoli nastavení grafiky (to je velice střídmé, většina veličin má jen dvě až tři pevně dané volby, však mrkněte na vytípané obrázky) i rozlišení zpočátku dostal maximálně 20-25 FPS, takže hra byla prakticky nehratelná.

I když jsem v grafickém nastavení snížil úplně vše, včetně rozlišení na pouhých 800x600 bodů, stejně se hra lépe nehýbala. Pomohl až příkazový řetězec "-str -npd -nonv" zapsaný do příkazové řádky ve spouštěči hry, který poupravil přístup hry k hardware a vynutil si renderování přes jediný thread. Přitom hra jako minimum označuje 2,4 GHz dvoujádro, 2 GB RAM a GF-8600 s 512 MB RAM. Nejlepších výsledků byste měli dosáhnout až se čtyřjádrem alespoň na 2,8 GHz, nejlépe 6 GB RAM a silnou grafikou třídy GTX-580 nebo Radeonu HD6850.

PC verze L.A. Noire: Complete Edition v angličtině je již v prodeji. Lze ji koupit na Xzone, kde si každý (nejen zákazník Xzone) může také stáhnout jeden z patchů s českým překladem formou titulků.

Nicméně nakonec se naštěstí ukázalo, že i starší testovací sestava bohatě postačuje, když po té zmíněné editaci jsem si mohl v pohodě dovolit ten "luxus" uzamčených 30 FPS (lze s amatérskými patchi odemknout) i na nejvyšší detaily a vrcholné čtyřnásobné vyhlazování včetně SSAO efektů při rozlišení 1680x1050 už naprosto plynulých. Každopádně celkově je hra graficky s konzolemi takřka srovnatelná. Kromě větší ostrosti, delšího výhledu a rychlejšího vykreslování okolí, není obrázek nijak extra lepší.

L.A. Noire je hra s množstvím dialogů, takže byť i amatérský překlad formou titulků od fan stránky la.noire.cz je určitě vítaným bonusem, který si může zdarma stáhnout každý majitel pc verze. Překladu se dočkalo jak celé rozhraní a menu hry, tak i dialogy a samozřejmě i textové zápisky. Češtinu jsem krátce otestoval a jsem s ní relativně spokojený. Nenarazil jsem v menu a úvodních dialozích prakticky na žádnou vyloženou hrubku, nebo podivně přeložený termín, vše je velice citlivě pojmenováno, takže nehrozí takové šílenosti, jako nabídl např. nedávný "profesionální" překlad takové Forzy Motorsport 4. Nicméně celkově chce překlad ještě doladit, podle hráčů je dále nepřesností a chyb ještě dost. Přitom si můžete češtinu stáhnout ve dvou variantách. První menší zabírá jen 38 MB, tudíž počešťuje jen originální příběh bez všech DLC. Zatímco druhá verze veliká 1,5 GB už překládá všechno komplet včetně všech přídavků. Mějte ale na paměti, že se stále jedná jen o první betaverzi, nikoli hotový produkt.

Od rychlého portu, jakým PC verze L.A. Noire znovu je, ovšem nelze čekat zázraky. Každopádně balíček pěti vydaných DLC v ceně je tak snad jediný bonus PC verze, který v tomto balení stojí za hřích. Po všech ostatních stránkách je to standardní PC port původní xboxové verze se všemi jeho nedostatky, nicméně stále dobře hratelný, což je pro Rockstar a jeho přístup k PC scéně vlastně typické. Každopádně je přese všechno důležité, že i na počítači si L.A. Noire dobře zahrajete stejně jako na konzolích, i když o nějakou příkladnou optimalizaci pro silnější platformu se ani v tomto případě nejedná.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (6)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna