If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

E3 DOJMY z Lords of the Fallen

Povědomé (Dark Souls) a přece po Zaklínači 2 originální.

  • Tohle akční RPG je jednou z těch her, které nebylo možné najít na ploše výstaviště, ale pouze za zavřenými dveřmi. Neměl jsem sice s vydavatelem City Interactive domluvenou schůzku, ale když jsem za nimi přišel, velmi uctivě mě pozvali dovnitř s významným šeptáním „ten je z Eurogameru!". Věřím, že taková reakce dělá radost nejen redakci, ale i našim čtenářům.

  • Po vstupu do místnosti s kreativním ředitelem projektu a s jeho producentem (Tomasz Gop, producent Zaklínače 2 předtím pracující v CD Projektu) jsem rovnou začal bez obalu - prohlásil jsem, že z doslechu hra má mít něco společného s Dark Souls. Odpovědí mi bylo, že sice ano, ale dočkáme se více příběhu a méně frustrace.

  • Zatímco si chystali prezentaci, vývojáři zmínili, že jim s vývojem pomáhá studio Deck 13 ve Frankfurtu (Venetica, Ankh, Jack Keane) a že jde o první veřejné předvádění verze, která ještě není moc stabilní. Údajně navíc na počítači, kterému říkali experimentální hardware. Hra je nicméně ve vývoji již dva roky - pro PC a nextgen konzole.

  • Jádrem prezentace mělo být srdce hry: soubojový systém.

  • Tvůrci nicméně krátce načrtli zápletku o středověkém světě, ve kterém lidé bojovali s Bohem a jeho služebníky. Po smrti Boha byl dlouho klid, ale teď se z hor, kam dopadlo jeho tělo, vrátila jeho armáda a nikdo neví proč. Hrdina příběhu jménem Harken musí najít odpovědi a pokud možno zastavit šířící se zlo a zkázu. Inspirací pro příběh byly různé starobylé mytologie.

  • Pro účely E3 dema měli autoři předchystané tři postavy - válečníka, klerika a zloděje. Podle všeho bude možné si postavu utvářet od začátku bez předvoleb. Také zde hraje roli princip známý ze Souls série: silnější bojovníci jsou pomalejší - díky těžší výzbroji a brnění.

  • Demo od začátku zaujalo graficky. Je použit cell-shading (jako například v Borderlands), nicméně vše je velice detailní a propracované. Obzvláště mě zaujaly ošlehané tváře hlavních postav, hrdina sám mi připomněl Kratose (ale Kratos nikdy nevypadal až takhle dobře).

  • Během krátkého úvodu, kdy Harken přichází s druhým bojovníkem do jakéhosi starobylého chrámu (velmi podobného prostředí z Castlevanie, kterou připomínaly i kostýmy), se ukázalo, že ve hře budou interaktivní dialogy, jak je známe z větších RPG her.

  • Hra je celá v pohledu z očí třetí osoby. Hrálo se na Xbox 360 ovladači.

  • Při šermířském souboji s prvním protivníkem, rytířem jménem Rhogar, se vývojář schválně přesunul do otevřenějšího prostoru, aby měl dost místa na tancování kolem protivníka, úskoky atd.

  • Hra trestá zběsilé mačkání tlačítek rychlou smrtí. Je potřeba pečlivě kombinovat útoky, přískoky a úskoky, prostě přesně jako v Dark Souls - vypadalo to z tohoto pohledu snad až moc podobně. Nechyběla ani stamina (výdrž) pod ukazatelem zdraví, která se stejně vybíjela při používání zbraní nebo vykrytí útoku protivníka štítem.

  • Vedle souboujů si tvůrci vyhráli také s prostředím. Na jednom místě bylo vidět, jak se cosi leskne. Dostat se tam vyžadovalo objevit hodně schovaný vchod, zastřený starou plachtou. Nalezení onoho předmětu byl ale jen začátek: tajemný popis dané relikvie (něco jako vidím tě skrz oheň, když se objeví lord) napovídal, kdy předmět má sehrát svoji roli (lordové jsou služebníci Boha, nadpřirozené bytosti, které se zjevují v explozi energie - proto ta zmínka o ohni). Prostředím je obecně možné procházet několika cestami, není to žádný koridor.

  • V herním světě je také možné nacházet namluvené deníky, které vyprávějí legendy a napovídají kromě jiného, co udělat s tajemnými předměty. Příklad takové hintu vypadá třeba takto: "Zbraně vám dávají sílu, síla vytváří hrdinu."

  • Onen tajemný předmět z dema nakonec bylo potřeba použít na jednu ze soch v aréně s bossem. Každá socha měla v ruce jinou zbraň pro jinou třídu povolání. Po použití předmětu na sochu dle vaší volby tato přitáhla pozornost bosse, ten ji rozbil a daná zbraň z ní vypadla pro sebrání hráčem.

  • O něco později jsme na takového lorda narazili: jmenoval se First Warden a vypadal jako temný rytíř z Dark Souls.

  • Boss má několik fází, mění chování i vzhled. Mění se také hudba, která zní podle pokročilé fáze boje více hrdinsky a dramaticky. Když mu u konce souboje rozbili štít, boss se stal ještě mnohem víc nebezpečným, protože zcela přestal řešit obranu a spustil skoro nekonečnou sérii útoků. Ta hudba byla mimochodem opravdu skvělá.

  • Grafika excelovala i během souboje - divoce vířící se vločky sněhu na nádvoří, sršící jiskry z hořícího meče atd.

  • První boss ve hře je tak trochu iniciace hráče a jeho schopností: po poražení bosse se otevře možnost používat mocné speciální útoky a hlavně si vybírat a odemykat schopnosti, rozdělené do kategorií typu vitalita, síla, výdrž, obratnost atd.

  • Příklad speciálního útoku je Shadow Skill, který zastaví čas a zneviditelní vás - můžete vpadnout protivníkovi do zad a zasadit mu kritický (silnější) úder. Kromě backstabu nechybí ani parry (vykrytí-protiútok) ze Souls série.

  • Speciální schopnost se aktivuje trochu jako vyvolání kouzla - pokud vás během toho někdo zasáhne, vyvolání se nepovede a přijdete o nastřádanou speciální energii.

  • Předměty nacházené v prostředí mohou být také léčivé lektvary apod. Některé jsou schované v barelech, které je potřeba rozbít. Tvůrci si dělali legraci, že jednoho dne někdo udělá fantasy, kde hrdina prostě normálně barel otevře a prohledá, místo aby jej rozbil.

  • Ve hře nechybí rozsáhlý inventář a sbírání zbraní či výstroje. Odlišná výstroj mění pohybové a útočné schopnosti hráče.

  • Stisknutím tlačítka pro útok se oženete, ale pokud ho předtím podržíte, bude útok silnější (ale stojí víc výdrže).

  • Nechyběl ani jakýsi zářící kamen, představující funkcionalitu ohniště z Dark Souls.

  • Hra běží na zcela novém engine, zaměřeném na velké exteriéry. Engine ale obsahuje také middleware, například Enlighten pro práci se světlem. Hra je nicméně stále v pre-alfa fázi.

  • Pokud uchopíte zbraň do obou rukou, zvýšíte jí sílu. Jako v Souls sérii. Stejně tak je možné způsobit protivníkovi krvácení, takže mu pomalu ubývá zdraví samo od sebe.

  • Menu nepřipomínají Dark/Demons Souls sérii. Vypadají jako ze Zaklínače.

  • Dva nepřátelé pohromadě jsou problém, který není snadné zvládnout. Hra klade jasný důraz na duely ve dvou. Dvojici nepřátel je možné zvládnout třebas vylákáním toho rychlejšího dopředu, likvidací a pak bojem s tím pomalejším. Léčivé lektvary také pomohou, ale je jich málo.

  • O multiplayeru tvůrci uvažují, ale rozhodnutí zatím nepadlo.

  • Byli jsme ujištění, že ve hře nebude jen šerm, ale také kouzla a střelné zbraně (lukostříly možná?).

  • Délka kampaně zatím není jasná.

  • Příběh nechtějí vyprávět filmečky, ale herním světem a událostmi během gameplaye.

  • Hlavní postava je velmi konkrétní, včetně její minulosti. Příběh má údajně silné zvraty. A několik možných konců.

  • V dohledné době se máme těšit na trailer, samotná hra vyjde pro PC, PS4 a Xbox One v roce 2014.

  • Ohledně nastavení obtížnosti nemají ještě tvůrci jasno, ale určitě nemáme čekat žádný easy mód.

  • Výzva je hlavní vlastností hry. Příslovečná Learning Curve má ale údajně být vybalancovaná pro většinu hráčů.

  • Přečtěte si citát z prezentace na přiložené fotce u tohoto článku. Moc se mi líbil (více o Lords of the Fallen v podcastu).

Toto je prototyp nového způsobu reportování Eurogameru z E3 s bezprostředními, téměř online zápisky z novinářských předváděček za zavřenými dveřmi na veletrhu v Los Angeles, který reaguje na zrychlenou dobu a požadavky čtenářů po co největší aktuálnosti - více o našem pokrytí E3

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

Find out how we conduct our reviews by reading our review policy.

In this article

Lords of the Fallen

Android, iOS, PS4, Xbox One, PC

Related topics
About the Author

Martin Zavřel

Contributor

Comments