Max Payne 3
Krycí systém, zničitelné prostředí a mulťák.
Dva roky to skoro vypadalo, e se po Maxi Payneovi 3 slehla zem. Vechny obavy u jsou teď natěstí ty tam, protoe někdejí tvrďácký newyorský detektiv se na měsíc stal hrdinou nejnovějího čísla EDGE. Obsáhlé preview přineslo mimo jiné zásadní zprávu o tom, e nový Max Payne obsáhne online multiplayer.
Třetí díl se sice odehrává osm let po událostech z dvojky, příběh Maxe Paynea jako člena soukromé ochranky brazilského megalomana Rodriga Branca a jeho dvou bratrů je ovem prokládán flashbacky z předchozích let.
Někdy tak budete hrát s holohlavým notorickým alkoholikem Maxem, jindy s hrdinou jetě v plné síle a vzhledem připomínajícím toho sympatického feáka z prvních dvou dílů. Samotný příběh odstartuje únos Brancovy eny pouličním gangem Commando Sombre a mimo jiné v něm budou účinkovat i paravojenské jednotky brazilské elitní policie BOPE.
Celkový dojem z hraní trojky, která vzniká ve spolupráci čtyř anglo-amerických studií Rockstaru, je prý mnohem filmovějí a naskriptovanějí ne u větiny současných stříleček. Celým příběhem opět provází hlas Jamese McCaffreyeho, ale stylová komiksová okénka tentokrát nahradí stylizované scénky přímo z herního enginu.
V kadém levelu se můete těit na kompletně zničitelné prostředí, i kdy to je trochu zavádějící termín zvláť kvůli zbědovaným brazilským favelám, kam se Max tentokrát coby člen soukromé ochranky podívá a kde u toho k zničení moc není. Přesto si prý rychle zvyknete na třítící se sklo, crčící krev, prostřílený nábytek a dalí.

To vechno díky enginu NaturalMotion Euphoria, který má předevím co do reakcí umělé inteligence (nepřátelé se instinktivně skrčí i před kulkami, které by se jim těsně vyhly) představovat stejný posun jako Red Read Redemption oproti poslednímu GTA.
Kamkoliv také Max skočí, bude věrně reagovat na prostředí. Pokud dopadne na pohovku, automaticky si rukou pomůe k hladímu pádu, kdy skončí na schodech, začne se kutálet dolů atd.
Jednotlivé akční scény jsou podstatně víc realistické, plynulé, syrové a brutální a opět v nich hraje klíčovou roli bullet-time, který se během kadé mise jednou zapne i v nějakou stěejní chvilku, třeba kdy se Max nemůe dostat do zamčené TV věe na fotbalovém stadionu, take se spustí ze střechy a proskočí dovnitř oknem.
K jakékoliv jednoruční zbrani si do ruky vezmete jetě jinou a komba lze i nejrůzněji namíchat, např. kombinací 9mm pistole a UZI. Ze zbraňového arzenálu se Maxovi do ruky dostanou nejrůznějí druhy pistolí, puek, kulometů, odstřelovaček a dokonce i RPG na sestřelení helikoptéry. Vechno se vybírá přes kolečkové menu a Max u sebe můe mít vdy nanejvý tři zbraně.

Zásadní změnou je také nový krycí systém, který dovoluje skrčení za jakýmkoliv scénickým předmětem. Po stisknutí levého tlačítka se Max přilepí k povrchu, pravým můe vykukovat a střílet, případně poputěním toho levého alespoň střílet naprázdno.
Redaktoři EDGE si proli jednu z prvních misí ve hře, kdy Max se svým parťákem Passosem míří na domluvené místo předání výkupného za Brancovu enu. Uprostřed oputěného fotbalového stadionu se ale spustí přestřelka a oba hrdinové se musí krýt a nejrůzněji si pomáhat, jak se snaí zbavit dobře skrytých nepřátel a později lokalizovat snipera v televizní věi.
Rockstar prý studováním brazilského Sao Paula strávili stejně času jako kdysi s New Yorkem, kdy pracoval na prvních dvou dílech. Pořízenými fotografiemi a natočeným materiálem se ale jen volně inspirovali - nejde jim o věrohodnost, spí chtějí vystihnout celkového ducha města se vím od mrakodrapů a třeba po hudební kluby.
Vechny dialogy byly také natáčeny s plným motion-capturingem, aby se postavy při přeříkávaní svých replik autentičtěji hýbaly.
Max Payne 3 pro PC, Xbox 360 a PlayStation 3 zatím nemá stanovené datum vydání, původně se měl objevit ji koncem roku 2009.
Reklama
- komentáře (14)
Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!