Nad NetherRealm jsem po Injustice: Gods Among Us (recenze) mírně zlomil hůl. Ne že by superhrdinská rubačka byla vysloveně špatná, ale pouze kopírovala úspěšný recept devátého Mortal Kombatu (recenze). Po dvou letech se tvůrci vrací ke krvavým orgiím a je znát, že v rozlámaných čelistech, potrhaných míchách a rozdrcených páteřích se rochní stejně rádi, jako Hannibal v čerstvém jehněčím steaku.

Mortal Kombat X nepřináší nic převratně nového, přesto nenudí. Stále obdivuji příběhový mód, jehož zápletka by sice nestačila ani na béčkový film, ale na desítky animací se kouká moc pěkně. Mortal Kombat omlazuje a je opepřen generační výměnou, kdy vedle tvrďáka Johnyho Cage bojuje jeho dcera Cassie, mimochodem dcera Soni Bladeové.

Z Mortal Kombatu se tak trochu vyklubal Dallas, nicméně bojiště okysličila čerstvá krev. A je super, že noví bojovníci mají alespoň nějaké spojení se svými předchůdci. Díky mnoha nováčkům nicméně musíte oželet pár ikonických charakterů z minulosti, například Fujina.

Story mód je sice kratší než dříve, ale zase neobsahuje spoustu vycpávkových soubojů a díky tomu odsýpá. Široký zástup různorodých módů pro jednoho i dva hráče, Faction War a online multiplayerové zápasy v pohodě vyplňují uvolněné místo. Stejně je příběh jen rychlé představení všech charakterů, když téměř s každým z nich bojujete jen pár zápasů.

Z módů bych chtěl vyzdvihnout Test Your Luck - trochu nefér, ale zábavný masakr. Na začátku si vyberete různý počet modifikací a během zápasů se třeba totálně setmí, z nebe padají ledové koule, které vás zmrazí, na scéně se náhodně zjevují teleporty a tak dále. Silně ulítlá hratelnost Mortal Kombatu je násobena deseti. Jasně, nepůjde o žádný herní držák, ale sranda to je.

Povedený je dle mých zkušeností online multiplayer, jen musíte mít štěstí na hráče nedaleko od vás. Autoři se snaží nejen síťový kód optimalizovat a vypustili už dva patche. Ty mě svou velikostí lámaly vaz (15 GB), ale zase je fajn, že NetherRealm nestrkají hlavu do kýble s krví, nýbrž staví se k problémům čelem.

Připadá mi, že se od minule zkomplikovalo ovládání. Možná jsem za ty čtyři roky jenom zestárnul, ale pokročilejší komba je nutné provádět s až přílišnou precizností. Díky tomu jsem dlouho nemohl dokončit ani celý tutorial, když jsem ke konci třískal hlavou o zem a jen náhodou letící ovladač netrefil televizi.

Na druhou stranu je zde velký prostor pro růst a učení se, což ocení zkušenější hráči. Pravdou totiž je, že příběhový mód není ve výchozím nastavení obtížnosti "medium" těžké dokončit. Nic vám naopak neodpustí online zápasy, tam už jsou potřeba řádné schopnosti.

Mortal Kombat X vyšel minulý týden pro PC/PS4/PS3/X360/X1 za cenu od 949 Kč.

koupit na Alza.cz nebo Muve.cz.

V základu se ovšem Mortal Kombat X zase až tolik neliší od svého předchůdce. Základní čtyři údery, blokování, pohyb do osmi směrů a tlačítko vyvolávající komba. Je s podivem, že prsty vám po ovladači musí běhat přesněji, ale autoři ulehčili základní fatality. Ty aktivujete podržením zadního tlačítka a jedním ze čtveřice křížek, kolečko, čtvereček a trojúhelník. Ano, hrál jsem na PlayStation 4.

Facelift dostalo i grafické zpracování. Charaktery jsou pěkně detailní, prostředí je jako živé a animace v sérii nikdy nebyly lepší. Kupodivu nejhorší mi přišly postavy v příběhových animacích, kde vypadají všechny jako voskové figuríny.

Reklama

O autorovi

Pavel Oreški

Pavel Oreški

Redaktor

Čas s hrami už počítám na dekády, neodmítám žádný žánr, zajímá mě hratelnost a originalita.