Need for Speed: Hot Pursuit
Jak se nám líbilo nedávné demo?
Tvůrci série Burnout svůj rukopis v novém Need for Speed nezapřeli, co potvrdilo ke konci minulého týdne vydané konzolové demo (XBLA a PSN). V něm jsem vyzkouel dvě tratě se stejným počtem jízdních reimů a k tomu pětici dostupných vozidel v garái. První jízda vyplňuje pobření cestu Grand Ocean Coast, na ní si to rozdáte v klasickém závodě z A do B s dalími pěti soupeři, co jářku není nijak světoborný počet.
V podniku pojmenovaném Reborn Roadsters si můete vybrat očekávaně z trojice kabrioletů: BMW Z4, Porsche Boxter a Nissan 370Z. Auta se mezi sebou spíe jen kosmeticky lií v jízdních vlastnostech, pro vechny ale platí velice zjednoduený a řádně arkádový jízdní model, svými obřími smyky jistě evokující Outrun a v driftovaných zatáčkách moná a Ridge Racery. U jen přehnané protáčení kol při rozjezdu, kdy se vůbec nelze plynule a bez prokluzu rozjet, jasně poukazuje na nedávnou historii celé série, ale efekty pálených gum vypadají dobře snad jen poprvé.
Zajímavé je, e při rozjezdu se poháněná kola protáčí i při nízké rychlosti více, ne by odpovídalo, a mi to evokovalo pověstnou Jacksonovu měsíční chůzi, zde jen v podobě kulatého geometrického útvaru. Mno, na nějakou realitu si hra samozřejmě ani nemůe hrát, ale zde mi to přilo u krapet přehnané. Nicméně odpolední závod na necelých čtrnáct kilometrů na úvod ukázal nejen pohříchu poměrně jednoduchou a statickou lokaci (a na těch pár aut v protisměru a jedno letadlo), ale překvapivě i dosti hrubou a průměrnou grafiku, je snad nedosahuje kvalit ani posledního Burnoutu.
U jen to dosti patrné a nepříjemné cukání kamery při průletu nad tratí bych na xboxu nečekal, ale natěstí při vlastní jízdě je hra krásně plynulá a bez zakuckání. Někoho nepotěí chybějící manuální řazení a kamera z kokpitu (řidič ale nechybí), kterou u měl i první Need for Speed, a koridor kolem vozovky s bariérami ze ipek, kdy silnici můete opustit pouze na několika tajných zkratkách a vyjíďkách. To by se ale mělo do plné změnit, v ní by měl být zdejí svět ji svobodný a otevřený, s více monostmi kudy se dát, podobně jako v posledním Burnoutu.
Jakkoli je i destrukční model hodně ořezaný, tak při totálkách alespoň nabídne zpomalené bouračky opět ala Burnout, ale např. protijedoucí vozy se skoro ani nekrábnou a na vaem autě také zůstanou jen střídmé krábanečky, nota bene kdy kolize samozřejmě nemají praádný vliv na jízdní vlastnosti. Proto tak můete prostě tvrdě lápnout na plyn, vak přímé tratě mnoho brzdění ani nevyadují a nitro se po chvíli samo doplní. Kvituji ale textové varování o blíícím se autu v protisměru, stejně jako bonus k rychlosti při slipstreamu, jen pochvalně funguje i na delí rozestupy, ne je obvyklé.
Druhý reim zase nabídl opačnou stranu zákona v kůi policisty, a to na večerní vesnické krajině u rezervoáru Carson Ridge. Z dvojice speciálů s majáčkem Nissan 370Z a Ford Crown Victoria jsem si zvolil nejdříve americkou klasiku a záhy ocenil monost pěkně si hrát s houkačkou a střídat její tóny. Ve zdejím okrsku Seacrest County právě probíhal nelegální závod a proto nastal čas vyhodit na cestu pár trnových zábran a policejních zátarasů, co jsou dvě monosti dostupné v demu, k nim v plné přibude jetě EMP a povolání vrtulníku.
Noční krajina je snad jetě jednoduí ne pobření promenáda v druhém závodě, vude jen samá pole a farmy, snad se celá volná krajina v plné hře dočká lepích a atraktivnějích lokací. Kadopádně následný hon na motorové čarodějnice byl naprostou procházkou a ani jsem nepotřeboval prve zmíněné pasti. Stačilo s pomocí nitra dojet kadého ilegála, pohodlně do něj ťuknout přesně ve stylu takedownů z Burnoutu (safra, zmiňuji ho stále, skáče mi na mysl snad typičtějí název Need for Burnout...) a jeliko se piloti vůbec nesnaili kličkovat, hned se vybourali a po pár minutách jsem měl i s jednou totálkou v mém podání hotovo.
Nevím jak na vás, ale na mě tato ochutnávka nijak zázračně nezapůsobila. Celé mi to připadá takové obyčejné, ne moc pohledné, jednoduché a prostě zaité. Dobrou evolucí by měl být ale veobjímající online reim Autolog, který vás vhodí do rybníku ostatních ivých jezdců a bude vám např. hlásit, kdy někdo pokoří vá čas na určité trati, ale ten jsem nemohl ani za tři dny vyzkouet, protoe mě hra vdy vyhodila z pokusu o připojení ven.
Nakonec ale kvituji milou drobnost, a to reálné a licencované vozy okolního provozu, mezi nimi jsem zpozoroval např. Nissana Navaru a Infinity. Na druhou stranu zase musíme poslouchat jen zakoupené samply motorů, které zní velmi podobně a uměle, demo vůbec neobsahovalo opakovačky a nastíněný počet osmi jezdců v online závodě také asi není dnes u nic převratného. No, demo mě zrovna moc nenavnadilo, ale mám pocit, e je snad a moc uzamčené a ořezané od plné verze, tak uvidíme, s čím se Criterioni nakonec vytasí. A jaký máte na demo názor vy?
Plná verze Need for Speed Hot Pursuit vyjde 17. listopadu a od Xzone k němu dostanete my ve tvaru auta ze hry.
Reklama
- komentáře (24)
Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!