Nintendogs + Cats

Pejsek a kočička bydlí v Nintendu 3DS.

Už podruhé Nintendo při uvedení své nové přenosné konzole vyrukovalo s roztomilými štěňátky, které tentokrát doplnilo i o stejně úchvatná koťátka. Původní verze pro Nintendo DS značně podpořila prodeje této konzole, když se jí udalo 24 miliónů kusů. A stejný úspěch se asi čeká i od pejsků a kočiček ve 3D.

Úvodními roztomiloučkými větičkami jsem asi odradil veškeré hardcore hráče a zbyli jste jen vy, romantičtější duše. A právě pro takové publikum je Nintendogs + Cats určené. Tahle hra není ničím jiným, než lehce vylepšenou verzí Tamagotchi. Když ji poprvé zapnete, jdete si okamžitě vybrat svého virtuálního mazlíčka. Nahrnou se na vás tak roztomilé bytosti, že to zacloumalo i se mnou, a to jsem těsně předtím natrhl zadnici vetřelcům v Crysis 2. Po zkušenosti s Nintendogs bych je už ale nezabíjel, jen bych je jemně hladil pod bradou a oni by určitě vrněli slastí.

Přesně tak se chovají zvířátka zde. Když si konečně vyberete jedno z devíti plemen a přivedete si štěně domů, nejprve mu pořádně vyhladíte srst. Štěňata vypadají a chovají se jako živá. Nadšení z jejich virtuální verze nemá daleko od toho, jako když si domů přinesete mládě živé. Každý, komu jsem svého pejska ukázal, se mohl rozplynout, když viděl jeho kukuč. Jakmile se přiblíží k displeji a chce vám olíznout nos, skoro cítíte jeho dech. Až tak skutečně zvířátka vypadají, zvláště se zapnutým 3D zobrazením.

Ale v momentě, kdy se přestanete kochat jejich vzezřením, přichází lehké vystřízlivění. S kočkami se nedá dělat nic jiného, než je hladit, koupat a dávat jim najíst a napít. Se psy je větší zábava. Například je můžete vzít na virtuální i skutečnou procházku. Ta virtuální je nic moc, prostě koukáte na psa, jak chodí po městě nebo lesem, občas se vyčůrá, tu najde nějaké odpadky, nebo se vykaká. Potkáváte další pejskaře, kteří s vámi hodí krátkou řeč a poradí, jak se starat o svého miláčka. Můžete s nimi jít na kafe a hrát si nejen se svým psem, ale i jeho kamarádem.

Skutečnou procházkou mám na mysli to, že zvolíte v menu položku pedometer a strčíte si Nintendo 3DS do kapsy. To vám počítá kroky a pak už nemusíte chodit štěně venčit virtuálně. Nejlepší na tom je, že vás to stimuluje chodit s konzolí všude, kde máte příležitost. Což je přesně to, co autoři chtěli: Nintendo 3DS aktivní v kapse, tedy vždy připravené vyměnit data s ostatními lidmi přes StreetPass. Nejvíce byla náhlou chutí k procházkám překvapena moje žena. Ta prohlásila, že si koupíme skutečného psa, protože za tu dobu, co jsem hru recenzoval, jsme byli venku vícekrát, než za celou dobu co se známe.

Pejsánek vám může i vydělávat a to účastí na třech druzích soutěží. Buď jde o hod diskem, závody na rychlost, nebo soutěž v plnění příkazů. První dvě jmenované využívají dotykový displej, ta poslední mikrofon. Nejdříve musíte štěně řádně vycvičit. Začínáte prostým sedni, lehni, nebo vyskoč. Jakmile ho pokyny na dotykovém displeji přimějete k dané akci, objeví se ikonka mikrofonu a vy na pejska vyřknete daný povel. Zkusíte to třikrát a už vás poslechne. Při cvičení psa vypadáte jako naprostí šílenci, protože do malého černého kvádru řvete: "Evžene, sedni!", což si vaše okolí moc nedokáže normálně vysvětlit. Na druhou stranu, když jsem ukazoval, jak mám pejska vycvičeného, ostatní jen valili bulvy.

Po vítězství v soutěžích vyhráváte penízky, které utrácíte za jídlo, hračky, nebo nábytek. Předmětů je, stejně jako aktivit, ale jen velmi málo a po čtrnácti dnech hraní už nemám moc co objevovat. Přesto kartu s Nintendogs + Cats strkám do konzole v podstatě každý den, i kdybych měl jen svoje potvůrky nakrmit a vykoupat. Přiznám se, že se mi s nimi nebude loučit lehce, až budu cartridge vracet distributorovi.

Trailer

Celá hra je vlastně výstavní skříní vlastností Nintenda 3DS. Zejména 3D zobrazení je naprosto dokonalé, rozhodně nejlepší ze všech startovních her. Mimoto dostává spoustu prostoru dotykový displej, často používáte mikrofon a dokonce se díky kartám rozšířené reality můžete se svým miláčkem vyfotit. Zvířátka sice vypadají naprosto úžasně, ale okolní prostředí je vyvedeno hodně jednoduše. Zvukové efekty jsou stejně roztomilé, jako grafické provedení virtuálních zvířat.

VERDIKT: Nintendogs + Cats je návyková simulace chovu štěňat a koťat, která sice nenabízí moc možností pro skutečné hraní, ale zvířata jsou tak neuvěřitelně roztomilá, že se k ní budete velmi dlouho vracet. Navíc skvěle využívá vlastností Nintenda 3DS, nutí vás k pohybu a nošení konzole všude s sebou. Určitě jeden z lepších startovních titulů. Na druhou stranu, oproti původní hře nenabízí skoro nic navíc, tedy kromě 3D zobrazení a kočiček.

7 / 10