Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Nový systém soubojů ve Skyrimu

Uvěřitelnější a se smrtícími dýkami.

Vývojáři z Bethesdy si jsou plně vědomi chyb a nedostatků soubojů v Oblivionu a hodlají je všechny ve Skyrimu napravit. Nově bude tedy ve Skyrimu možnost přidělit každé ruce činnost či zbraň – hráči tak budou moci mít dva meče, meč a štít, dvě různá kouzla, nebo jakoukoliv jinou kombinaci. Různě sestavených dvojic lze mít ve hře několik a jednoduše mezi nimi přepínat pomocí nového menu.

Souboje pomocí mečů by měly nejvíc těžit z nového systému animací. Tvůrci na začátku vývoje studovali bojová videa, ze kterých okoukali reakce lidí během soubojů na blízko. Ve Skyrimu už nemusí nutně vyhrát ten, který má více životů a mačká rychleji tlačítka. Důležitou roli bude hrát obrana. Ta už nebude pasivní, jako v předchozích dílech. Nyní budou muset hráči skutečně zvednout štít, aby se ubránili útoku. Stejně tak lze štít využívat k útoku, kdy můžete nepřítele porazit na zem a pak zasadit smrtící ránu. Blokovat a sázet rány budou moci hráči i bez štítu, pouze se zbraněmi. Taková obrana bude ale slabší, než když vás kryje mohutný štít.

Ze hry také zmizí příliš rychlé couvání, které bylo v Oblivionu. Už tedy nebudete moci někoho zabít tím, že budete utíkat pozadu a švihat před sebou mečem. Pokud budete chtít utéct, musíte se otočit a použít tlačítko pro sprint. Tím ale nepříteli vystavíte nechráněná záda, takže budete muset být mnohem obezřetnější.

Pokud máte raději útoky na dálku, můžete se zaradovat. Bethesda se nechala inspirovat komunitním modem do Oblivionu, kdy byla střelba z luku smrtící již na první šíp. Podobně to bude i ve Skyrimu. Samotné vystřelení bude trvat mnohem déle, ale bude také výrazně silnější, než kdy předtím. Mechanika střílení bude stejná jako v Oblivionu – čím déle budete držet luk napnutý, tím silnější střela bude. Zoomování je také samozřejmostí. Co už samozřejmostí nebude, jsou šípy. Těch bude ve hře výrazně méně a z šípů by se tak měla stát vzácná, avšak silná možnost pro souboje.

V případě zlodějů a obecně „assassinů" udělala Bethesda nejméně změn. Systém skrývání ve stínech funguje téměř stejně jako v Oblivionu. Pokud vás ve Skyrimu NPC uvidí či uslyší, přejde do obezřetného stavu. Postavy s vyšší schopností plížení pak budou mít více času se schovat nebo utéci za roh. Jakmile se přiblížíte k oběti, budete moci ze stínu provést smrtící útok dýkou – zbraní, která byla v předchozích Elder Scrolls hrách nepříliš používaná. „Když se teď přiblížíte za nepřítele, dýka udělá desetkrát větší poškození. Nevím, jestli to takhle zůstane, ale když se k někomu přiblížíte zezadu s dýkou, měli byste ho zabít," řekl šéf Bethesdy Todd Howard pro Game Informer.

Read this next