Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Odhalení novinek ve FIFA 13

Letošní ročník se ještě více přiblíží skutečnému fotbalu.

EA koncem dubna potichu uspořádali předváděčku v Londýně, kde producent David Rutter představil fotbálek FIFA 13. Zatím ještě oficiálně neoznámený, ale němečtí novináři z Game2Gether se, jak mají v názvu, rozhodli nabyté informace sdílet společně se všemi. A protože nejsme pod embargem, můžeme vám je zde tlumočit.

Ve FIFA 13 prý máme počítat s realističtější kontrolou míče. Zkrocení obdržených přihrávek proto bude záviset na síle, rychlosti a výšce míče, i na technických dovednostech daného hráče. Jinými slovy, konec vždy automaticky dokonale přebraných přihrávek a utíkání s míčem bez starostí v dáli.

Vzájemné střety fotbalistů zase dají zapomenout na nerealstické animace díky vylepšenému Player Impact enginu, který prošel optimalizací a byly do něj přidány další hodnoty, konkrétně v oblasti kyčle a horní části těla.

Při zahrávání volných kopů letos půjde mást a dělat si srandu ze soupeře jako ve skutečném fotbalu. Jak? Různými scénáři, kdy například jeden nabíhající střelec míč pouze přeběhne, jiný falešně vyběhne podél zdi a třetí zahraje standardní situaci úplně jinak, než by to všichni na trávníku očekávali. S tím souvisí bohatší možnosti obrany takovýchto habaďur, jako je postavení více hráčů do zdi nebo poslání někoho pro blokování rychlého rozehrání.

Počítačem ovládaní soupeři dostanou do vínku chytřejší uvažování, komu asi tak zamýšlíte nahrát, i propracovanější trasy pro své putování po hřišti. Stejně tak útočníci letos budou balancovat na hranici ofsajdu a vyčkávat na vhodně načasovanou přihrávku, aby pak za odměnu mohli běžet sami na brankáře.

Zatímco ve FIFA 12 (recenze, 9/10) jste mohli driblovat klidně jen tím, že jste změnili směr pohybu, v ročníku s nešťastným číslem 13 to prý už tak snadno nepůjde. Z jiných novinek ještě producent David Rutter zmínil nějaké nové typy přihrávek, nové rotace střel, záměr vylepšit rozhodčího či nové animace brankářů i pro aplaus, aby to odpovídalo současné atmosféře na stadionech.

EA také tento týden oznámili úzkou spolupráci s firmou Dimensional Imaging z Glasgow, aby fotbalistům zajistili ještě věrnější tváře. "Uvědomili jsme si, že zvyšování kvality obličejů postav je jednou z priorit našich vývojářů. Dimensional Imaging nám pomohli vyvinout vysoce odpovídající 3D motion technologii pro lidštější tváře charakterů, které nyní lze použít na více postav ve hře než v minulosti," řekl Mike Harrison, ředitel EA Capture. Narážel na to, že dříve jste bezpečně poznali jen ty největší hvězdy, s kterými si tvůrci vyhráli, zatímco méně populární fotbalisté tak detailní být nemuseli.

Oficiální datum vydání FIFA 13 ani platformy zatím neznáme, ale britský obchod GameStop začal uvádět tradiční konec září 2012.

Read this next