Na oficiální počet prodaných kusů Battlefieldu 3 v České republice od EA Czech ještě stále čekáme (pochlubí se jimi asi až příští týden, zatím známe poměr jednotlivých verzí).

Nic však nebrání takovému malému ohlédnutí, jak vlastně vydání nepochybně nejočekávanější hry roku u nás probíhalo a proč si nyní mohou všechny obchody, zúčastněné firmy i média trochu oddychnout, protože některým už z toho trochu "hrabalo".

Sepsal ho na svůj blog Martin Schovanec, šéf Xzone a také provozovatel českého EG, který před týdnem uspořádal slavnostní zahájení na čtyřech svých prodejnách, na nějž celkově přišlo téměř tisíc zájemců. V jeho rámci se rozdávaly trička (těch bylo v Praze pro asi 150 prvních ve frontě) a plakáty (dostali úplně všichni). Značný zájem o hru prý pokračoval i ve zbytku minulého týdne, ale vyprodán BF3 není.

Zkoušel jsem spočítat kolik hodin jsme se tento rok věnovali přípravě právě na ten jediný den - úterý 25.10. - kdy startovalo i zahájení prodeje ve večerních hodinách na našich prodejnách a dostal jsem se na stovky hodin. Vše to začalo v únoru spuštěním předprodeje hry. Už v březnu jsme začali řešit dárek pro předobjednávky, kde se musely odhadnout kusy. Naše důvěra byla v ten titul obrovská a nejednou jsem si říkal, zda jsme to nepřehnali. Nepřehnali a ještě nám chybělo :-) V podstatě hlavní část plánování, řešení kampaně a příprava na toto úterý se dělo cca 6 měsíců předem. Dále se pak přidávaly ostatní věci, kampaně, bannery, komunikace se zákazníky a cílovou skupinou hry. Vše vrcholilo v říjnu, kdy se to muselo naplánovat tak, aby 25.10. zákazníci opravdu měli vše večer na zahájení a aby se ty mnoha tisíce balíků během jednoho dne odeslaly... [kompletní článek na blogu Martina Schovance]

Reklama

O autorovi

Jan Doskocil

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director