Oznámení vesmírné strategie 0x10c od tvůrce Minecraftu

Inspirace žánrovou klasikou Elite.

Tvůrce Minecraftu - Markus "Notch" Persson - sice prozradil název své nové PC hry na bázi předplatného, ale rád by, aby sami hráči přišli na to, co tento název znamená. Notch ani neřekl, jak se název vlastně vyslovuje, ale jde o hádanku, a to i včetně výslovnosti. Spustil už i internetové stránky pro 0x10c (to "c" je jako horní index). "Půjde o vesmírnou hru a velmi ambiciózní," napsal.

Každý hráč obdrží loď, generátor každé lodi bude produkovat určité dané množství energie. Hráči se musejí rozhodnout, co používat, aby se zvýšil výkon generátorů. Notch jako příklad uvádí krycí pole, kdy je nutné mít vše vypnuté, aby fungovalo.

Hráči také budou mít k dispozici "plně funkční emulaci 16bitového CPU" pro ovládání lodi - nebo pro hraní her. CPU mohou sami naprogramovat - kompletní specifikace slíbila společnost Mojang odhalit co nejdřív.

1

Za emulaci "všech počítačů a života" bude Mojang vybírat měsíční poplatek, a to i v době, kdy hráči nebudou zalogováni. 0×10c se má odehrávat v paralelním vesmíru, kde pokračovaly závody v dobývání vesmíru do roku 1988, kdy byla vypuštěna "spící buňka pro daleký let" kompatibilní se "všemi oblíbenými 16biztovými počítači".

"Bohužel ale využívá velký endian, zatímco specifikace DCPU-16 vyžadují malý endian. To vedlo k několika chybám včetně ovladačů a zapříčinilo požadovaný spánek 0×0000 0000 0000 0001 roků na 0×0001 0000 0000 0000 let," vysvětluje Notch. Chápete? Asi ne.

"Nyní jsme v roce 281 474 976 712 644 a první lidé se začínají probouzet do vesmíru na pokraji zkázy, kdy se všechny galaxie navždy změnily v červené trpaslíky, hvězdy končí, a vesmíru dominují černé díry." Podle jednoho z rozhovorů je hra inspirovaná žánrovými klasikami Elite a seriálem Firefly.

Tvůrčí firma Mojang zveřejnila seznam toho, co se od dokončené hry dá očekávat: tvrdá sci-fi, spousta techniky a programování, plně funkční počítačový systém, kosmické bitvy mezi umělou inteligencí a dalšími hráči, izolepu, opuštěné lodě plné kořisti, snadní přistání na planetách, vysoce ekonomický systém, náhodná setkání, doly, obchodování a rabování, multiplayer i hra pro jednoho hráče, generátor a počítač.

Mojang chce hru vydat v raném stadiu a dotvořit ji se samotnými hráči, podobně jako u Minecraftu, ale přesné datum není známé. Stejně tak není známá výše měsíčního poplatku.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (0)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna