E3 dojmy z hraní Pikmin 3

Dětinské zdání klame. Hurá na mravenečníka a stonožku!

Tento nově oznámený titul pro Wii U jsme mohli všichni shlédnout na konferenci Nintenda na E3, ale neměl jsem představu, jak přesně se bude Pikmin 3 hrát. Nintendo, věrné tradici, nechce zbytečně komplikovat a základní premisa je jednoduchá. V kůži kapitána Olimara ovládate malé červené Pikmini, potvůrky připomínající vláčnou plastovou flašku, z níž za jistých podmínek vyroste kytička.

Měl jsem možnost si na E3 zahrát dvě úrovně. První byla nazvaná Trial Course a názorně mě uvedla do základů této netradiční strategie. Objevil jsem se na malém paloučku a s kapitánem Olimarem ve vesmírném obleku začal prozkoumávat okolí. Olimar je proti lidem malá bytost, takže jsem se pohyboval mezi listy jahodníku velikými jako paneláky a beruška sedmitečná připomínala obrněný tank.

Naštěstí jsem hned na začátku objevil bandičku poflakujících se červených Pikminů, infrasenzorem ve WiiMote jsem na ně ukázal a tlačítkem B zapískal. Okamžitě se probrali a začali mě slepě následovat. Cílem bylo z celé úrovně odnést do lodi tolik ovoce, aby jeho energie posloužila jako palivo, to znamená, že se hrálo na kalorie. Kvůli tomu je nutné najít a probudit co nejvíce spáčů, po úrovních se jich povaluje ohromné množství, ale často jsou skryti za listy nebo uvězněni za kamením.

Prvních pár kroků bylo skutečně jednoduchých. Stačilo kurzorem zabrousit nad povalenou třešeň a zmáčknout A, čímž jsem na ní naházel Pikminy. Třešeň unesou dva, jahodu tři a pro pohnutí grepem je nutné jich zaměstnat deset. Kdyby zůstalo u sbírání ovoce, byla by to procházka růžovým sadem. Když jsem ale poslal většinu Pikminů zpět k lodi, vyřítil se na mě obří brouk. Normálně jich stačilo na malé potvůrky naházet pár, ale tentokrát jsem potřeboval fakt hodně velké stádo. Ve světe Pikmin 3 se hraje na kvantitu, kvalita je až na druhém místě. Přesto lze malé pomocníky vylepšovat. V rámci předváděného levelu jsem červené Pikmini udělal silnější tím, že jsem jim dal napít nektaru, který jsem získal zabitím jedné z větších potvůrek.

Na řadu přišel ještě větší souboj proti něčemu, co mi nejvíce připomínalo mravenečníka. Nejdříve jsem zkusil zaútočit se svou menší skupinkou, ale jakmile jsem zavětřil neúspěch, jsem byl nucen doběhnout zpět k lodi a pískáním rozpumpovat spící červeňáčky. Ti vás sice poslouchají dokonale, ale jsou naprosto tupí a sami neobejdou sebemenší překážku. Naštěstí jsem si svou chybu uvědomil brzy, protože kolega hrající chvilku předtím se snažil mravenečníka ničit postupně a to se mu stalo osudným. Potvůrka totiž Pikmini postupně požírala a proto jsem jí musel zneškodnit rychle a za pomoci co nejvíce služebníčků. Za udolaným nosatcem na mě čekal fungl nový druh Pikminů - kameňáci (Rock Pikmin). Ty na rozdíl od základního červeného druhu bořícího hliněné nebo rostlinné překážky, dokáže ničit skleněné a diamantové objekty.

V tuhle chvíli už jsem měl slušnou armádu, ale cesta zpět k lodi byla dlouhá a stále více času jsem trávil vracením se zpět. Naštěstí jsem si záhy vyrobil most zkracující cestu zpět k vesmírnému korábu z jakýchsi drobků chleba. A tím moje pouť skončila kvůli přísnému časovému limitu. Protože jsem hrál Pikmin poprvé, měl jsem dost starostí s tím, abych přišel na to, co po mě hra chce a jak se ovládá. Na druhou stranu, kdybych měl možnost si demo zahrát znovu, už bych ho určitě dal.

V plné verzi by neměly být úrovně lineární jako ta ukázková. Naopak budeme mít volnost v tom, na jaký úkol se vrhnout nejdříve. V omezené míře bude Pikmin 3 otevřený svět. Limitování budeme zřejmě pouze časem. Pilovat strategii, abychom splnili všechny úkoly, půjde téměř do nekonečna a čeká nás překonávání vlastních i cizích rekordů, protože se vždy hraje na čas i na počet přeživších Pikminů. Dosažené skóre budeme zřejmě sdílet s přáteli, protože čekám plnou podporu sociální sítě MiiVerse.

V té souvislosti je zajímavé, že po uplynutí časového limitu si můžete pustit kompletní záznam poslední hry. Na dotykovém ovladači si vyberete místo, které vás zajímá a sledujete, co se tam dělo v době, kdy jste byly úplně na jiné části mapy. Díky tomu vymýšlíte nové strategie a objevujete další Pikmini.

Druhá, kratší úroveň, byla ukázkou souboje s jedním ze závěrečných bossů. Objevil jsem se v malé aréně a za pár sekund se na mě vyřítila modrá stonožka. K dispozici jsem měl oba typy Pikminů a protože potvora měla tvrdé plátování, musel jsem jej nejdříve rozdrtit kamenáči. Až když jsem odhalil syrové maso, mohla nastoupit červená skvadra. Tentokrát jsem byl úspěšnější a potvoru poměrně rychle zlikvidoval. Nicméně nebylo vůbec snadné uhýbat před jejími nájezdy, které vždy omráčily devadesát procent mé skupiny a než jsem jí dal zase dokupy, už na mě stonožka znovu běžela. 

On Pikmin 3 vypadá v pohybu trochu dětinsky, ale jako u jiných her Nintenda zdání klame a je pěkně náročný. Grafika na mě působila úžasně, i když svou kvalitou jen dotahuje současnou generací konzolí. Nintendo si pomáhá silným rozmazáním pozadí. Na druhou stranu syté barvy, miloučké postavičky a pohyb v mikrosvětě tenhle handicap úspěšně vyvažují.

Kupodivu hlavní slovo v ovládání drží WiiRemote a nunchak. Myslel jsem si, že matlání po displeji by bylo k ovládání lepší. Jenže za pár minut jsem si vyzkoušel prototyp japonské akce Project P-100, kde jsem se snažil podobným způsobem na displeji označovat skupinky lidí. Disproporce v rozměru televizní obrazovky a displeje na ovladači je velká, takže tento způsob rozumně nelze použít. Přesto bude Pikmin 3 ovladatelný i přes WiiU pad, jen budete kurzor na obrazovce honit nakláněním celé desky a to rozhodně není přesnější, rychlejší ani pohodlnější, než ukazovat WiiRemote.

1

Pro znalce série nebyla asi předváděčka zase tak úžasná, protože většinu vlastností znají z předchozích dílů a předělávek na Wii. Nicméně se to dá chápat, Nintendo nechtělo vystřílet veškerou munici. Určitě přibudou další herní módy včetně multiplayeru a budou oznámeny nové typy Pikminů. Pozorný hráč si v traileru mohl dalšího typu všimnout - létajícího růžového, ale k němu nám na stánku Nintenda víc neřekli. Pikmin 3 bude určitě jedním z nejúspěšnějších titulů v prvních letech života Wii U. Přestože jsem ani jeden z předchozích dílů nehrál (vím, oba jsou legendami na GameCube i Wii), říkám na rovinu, že po prezentaci na E3 jsem se rozhodl doplnit si vzdělání!

Tento článek sponzoruje CONQUEST entertainment a.s., distributor Nintenda v České republice.

Reklama

Přeskočit na komentáře (0)

O autorovi

Pavel Oreški

Pavel Oreški

Redaktor

Čas s hrami už počítám na dekády, neodmítám žádný žánr, zajímá mě hratelnost a originalita.

Související obsah

Také na webu...

15 minut z hraní GTFO ve stylu Vetřelce

Survival hororový co-op pro čtyři.

Je snad toto redesignovaný Sonic?

Uniklé obrázky s upraveným ježkem.

Xboxové krabicovky už vynášejí Capcomu méně než ty pro Switch

Jeho finanční výsledky i s podílem digitálu.

- komentáře (0)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna