Podcast-speciál: Xbox One rozcupován na cimprcampr

Pět diskutujících, rychlá výměna slova, srovnání s PS4...

Přesně osmačtyřicet hodin po zásadní konferenci s oznámením Xbox One se sešla čtveřice redaktorů Eurogameru (Michal Jonáš, Aleš Harazim, Martin Zavřel, Honza Doskočil) společně se zvláštním hostem Jaromírem Möwaldem (ex-Level, Hrej), aby ze všech možných úhlů probrali očekávanou nextgen konzoli od Microsoftu.

Výsledkem je tento podcast-speciál, který se během půldruhé hodiny v rychlém tempu díky časté výměně slova pěti zapálených protagonistů zabývá zatím představenými inovacemi Xbox One, jeho silnou orientací na televizi, stylem tiskové konference, mířením na Američany, souvisejícími kauzami s bazarovkami a neustálým připojením k internetu, srovnáním s PlayStation 4, novým Kinectem, hloubkově hardwarem a samozřejmě i hrami. Zkrátka tolik probraných témat a tolik názorů, že si troufáme říct, že něco takového hned tak někde nenajdete. Příjemný poslech!

  • 02:05 - design konzole - prášení se dovnitř, instalace na harddisk, mechanika, hlasitost
  • 05:47 - ověřování po internetu 1x za 24 hodin - aktivace při prvním spuštění, povolení hraní pro více účtů v domácnosti na jedné konzoli, stabilita Xbox Live, výpočetní operace na dálku, cloud, cross-platform hraní
  • 13:23 - trvání na restrikcích navzdory dřívějšímu představení PS4 a představené hry - exkluzivita a hrozba převahy těch pro Kinect, RYSE, Forza Motorsport 5, schování si věcí na E3, region-lock PS4
  • 19:30 - nezvládnutá komunikace Microsoftu o krizových tématech - bazarovky free vs. free, oprava vyjádření pro rozhovor, jak to chodí s přípravou na takové akce?
  • 22:20 - Jardova máma: hmm, nový set-top box! - inovace při sledování Ordinace v růžové zahradě v TV a možnost chatu v části obrazovky, paralela se Siri, nepodpora těchto funkcí/obsahu v ČR, možnosti při interaktivních TV seriálech s větvením jako ve Walking Dead, nový zpětný feedback, situace v USA, minimum her na ukázaném dashboardu
1
  • 26:30 - negativní reakce na koncept konference - cílení na americké deníky, co většího chtít do lineupu než duo nejprodávanějších her roku Call of Duty a FIFA, srovnání s PS4 konferencí od Sony, možnost vítězství na E3, pokud bude jen o hrách.
  • 30:10 - šmírovací povinně zapnutý Kinect One - nemožnost chodit doma nahatý, nastavení soukromí, ovládání hlasovými povely vs. ovladačem
  • 34:45 - praktické propojení s ostatními přístroji - nenahradí set-top box, vedení kabeláže
  • 37:55 - teorie, proč se Microsoft tolik soustředí na TV - aby se mu multitaskingem (TV/internet/hry) lépe konkurovalo mobilům, viz úvaha bývalého šéfa EA, už to ale umí i nové chytré televize, vyskakování lokálních odkazů na Sparta vs Slavia už u X360
  • 41:00 - srovnání vize PS4 s Xbox One - PS4 jen dohnala současné trendy vs. nutnost inovace, aby konzole vydržela příštích 8 let, kdo z nás si co koupí na základě konferencí, výčet všech současných výhod PS4 oproti Xbox One, PlayStation Plus, jakou roli v rozhodování hrají restrikce, evoluce firmware Xbox 360, rozpoznání ovladačů v Evropě
  • 46:44 - musejí být nové konzole něčím revoluční? - dříve to bylo hlavně o lépe vypadajících hrách a nic dalšího nebylo potřeba, skoky mezi dřívějšími generacemi konzolí, selling-point pro snazší propagaci v mainstreamu, nový engine EA Sports nebude na PC
  • 50:30 - znovu k bazarovkám - půjčení knížky kamarádovi domů jen za poplatek, pohled sběratele, srovnání s méně restriktivními filmy, zlevní díky tomu ceny her?, jak nepodpora bazarovek ovlivní ekonomiku celého herního trhu, pokles akcií GameStopu, jak by se to dalo řešit lépe
  • 55:55 - klady Xbox One - chytré rozpoložení vnitřností konzole, vliv velikosti větráku, šikovný gamepad, více vibrací, vyndavací baterka vs. vyšší váha
  • 59:25 - funkce nového Kinect One - fungování ve tmě, jaká vzdálenost od TV bude doporučena a zlepšení oproti starému Kinectu pro menší obýváku
  • 61:10 - názor profesionálního trenéra na senzor pro rozpoznání namáhaných svalů - proč to asi je podvrh, jak to funguje s ohledem na tepovou frekvenci, využití ve cvičících hrách a proč se díky tomu nezhubne ani nenabere svalová hmota
  • 64:30 - Call of Duty: Ghosts - nerozlučné přátelství se psem, postřehy o grafice, jak dvě hry pomíchané dohromady, jen vylepšený starý engine, neuvěřitelné podvodní scény
  • 69:30 - co je výkonnější pro grafiku, Xbox One nebo PS4? - vysoká rychlost přepínání mezi různými druhy zábavy, srovnání typu paměti v obou konzolích, nevyužití kompletní RAM startovními hrami kvůli navýšení parametrů, na čem budou multiplatformní hry hezčí, možné šetření na hardddisku
  • 80:00 - ... a co nějaké hry? Nezávislé tituly na Xbox One, změna třídění, přetrvání potřeby vydavatele pro vydání XBLA hry
  • 83:00 - závěr - kdo to zatím jak vidí? dlouhodobé prodeje kinectových her v ČR oproti hardcore hrám, pokračování po E3...

Předešlé podcasty k poslechu zde.

Reklama

Přeskočit na komentáře (19)

O autorovi

Jan Doskocil

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director  |  jaydeecz

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (19)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna