If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Preview God of War: Ascension

Poprvé také s multiplayerem - odhalujeme detaily.

Dnes v pět hodin večer bude Sony pomocí livestreamu představovat svůj nejnovější díl série God of War s přízviskem Ascension. Novináři už měli ale možnost nahlédnout pod pokličku toho, co v Sony Santa Monica kutí a co na nás chystají, než hra zhruba za rok vyjde. A není toho málo. Zejména... Multiplayer.

Nejprve nám Sony ukázala video, ve které postava podobná Kratosovi bojuje s kyklopem, když se otevřou dveře a vejde další hrdina. A potvoru brutálně zlikvidují společnými silami (a když říkáme brutálně, myslíme nějakou tu urvanou hlavu a vyhřezlá střeva). Multiplayer v plné kráse. Jedna postava skočila na ramena nepřítele a začala mu rvát hlavu, zatímco druhá kyklopovi rozřízla břicho od pasu až ke krku, aby se podívala, co ukrývají kyklopové uvnitř.

Ti dva pak jdou do další místnosti, kde vidí velkolepou bitvu plnou dalších lidí. Což je dáno tím, že God of War: Ascension bude mít multiplayer pro až osm lidí. Osm lidí pohromadě a kdopak to vykukuje za bukem? Obrovský titán v řetězech. Tohle je přeci God of War. Musí tu být titáni.

To je v kostce GoW multiplayer. Klasická týmová akce se vším, co ke God of War patří - tedy brutální sekačka, epické scény a vyhřezlá střeva, vypíchnuté bulvy a utrhané údy. A také obrovští titáni, se kterými budete bojovat s až sedmi dalšími lidmi.

Základní premisou multiplayeru v God of War: Ascension je, že hráč se může stát z "neznámého hrdiny bohem a jít ve šlépějích Kratose". Na začátku se musíte připojit k jednomu ze čtyř bohů: k Zeusovi, Poseidonovi, Hadovi nebo Arésovi. "Podle toho, jakého boha si zvolíte, pak budete dostávat kouzelné schopnosti, předměty. Od různých bohů budete dostávat různé věci a to ovlivní styl, jakým budete hrát. V jiných hrách se něčemu podobnému říká třídy," řekl nám designér soubojů Jason McDonald.

Co se týče těch jednotlivých tříd, jde o celkem standardní rozdělení. "Některé jsou založené na útočné síle, jiné na hojení a výdrži, další třeba na magických útocích." Co je ale důležité, vývojáři se chtějí ujistit, že každá třída bude v něčem zajímavá. "Máme multiplayer postavený na týmech a nechceme, aby byla oblíbená jen jedna. Aby to bylo jako ve Street Fighter, kde všichni chtějí hrát jenom za Ryu."

Bojový systém je postaven na stejném základu jako zbytek série, což znamená, že stejná tlačítka dělají velice podobné věci. Na hře se ale stále pracuje a tvůrci upozorňují, že mají před sebou ještě celý rok vývoje, takže se spousta věcí ještě může změnit, upravit, vylepšit.

Nehrajete multiplayer? Nezajímá vás hra ve více hráčích? Nebojte se. God of War: Ascension bude samozřejmě obsahovat také hru pro jednoho hráče. "Nechceme mít jenom multiplayer a úplně na singleplayer zapomenout," říká McDonald. "Do obojího dáváme plné nasazení."

O singleplayeru toho nevíme příliš kromě toho, že půjde o prequel celé série. Stále budete hrát za Kratose, ale "bude to jeho nejmladší verze, kterou jste kdy viděli. Chceme ukázat jeho jinou tvář. Lidštější tvář," říkají tvůrci. Jak ale může ovlivnit tolik práce na multiplayeru hru pro jednoho? "Singleplayer bude jen o trošku kratší," prozradil Todd Pappy, režisér God of War: Ascension. "Už máme všechno naplánované a single bude kratší jen o trošku."

Série God of War je také známá tím, že posouvá hranice toho, co konzole PlayStation dokáží graficky zobrazit. Jednička ukazovala schopnosti druhého PlayStationu, dvojka je pak vyšťavila na maximum, a když v roce 2010 vyšla na PS3 trojka, všichni byli ohromeni už úvodní částí. "Vždycky chceme být lepší a lepší," říká na to Pappy. "Osobně si myslím, že to, co máme v prvních dvaceti minutách, všechny naprosto odrovná."

Hra by si měla podle všeho pořád udržet vysoký framerate a to i v multiplayeru při hraní osmi lidí. Díky tomu, že při hraní bude statická kamera známá pro God of War sérii, mohou si to dovolit, protože osm hráčů nebude zběsile otáčet kamerou o 180 stupňů. Čeká nás také nový kolizní systém, kdy například nohy postav budou reagovat na kvalitu terénu, na který dopadají. Byl také zcela přepsán systém lezení, abyste neměli pocit, že lezete po předem definované cestě.

God of War: Ascension pro PS3 vyjde začátkem roku 2013.

rezervovat na Xzone

Na výsledek si ale ještě budeme muset nějaký ten pátek počkat. Ale nebojte. Vyhřezlá střeva určitě nevychladnou. A když ano, nasekají se nová. Tohle je přeci God of War!

Odhalení God Of War: Ascension

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

God of War: Ascension

PS3

Related topics
PS3
About the Author

Ales Harazim

Contributor

Comments