Dříve to bývalo tak, že hlavní vývojářskou platformou nějaké multiplatformní hry většinou byla xboxová verze, u níž se očekávaly největší prodeje. Dávalo to smysl - bude ji tam hrát nejvíce lidí, tak ať je pro daný stroj maximálně přizpůsobená. S tím, jak konzole čím dál více zastarávají, se ale vše mění.

"Situace se oproti stavu před pěti lety zásadně změnila. Osobní počítače jsou výkonnější než konzole, ale dnes neexistují skoro žádné hry, které by tohoto faktu využily," řekl producent Battlefieldu 3 Patrick Bach.

Jeho dřívější prohlášení, jak je PC hlavní tvůrčí platformou BF3, tedy opravdu nebyla pouze lezením PCčkářům do zadnice, protože něco takového moooooc rádi slyší. Přesto se to může někomu zdát podivné, když PC verze obvykle tvoří jen 5 až 15 procent z celkového počtu prodaných kusů (běžný poměr u souběžně vydaných verzí áčkových her v Británii).

Zkrátka studio DICE chce vyrobit BF3 na nejlepší dostupnou platformu, kterou je aktuálně PC. Ne mít jako základ konzole a pak ji zkonvertovat na PC pouhým zvýšením rozlišení textur a aplikováním lepšího antialiasingu, jako se to běžně dělává a osobní počítače na to doplácejí.

Neznamená to však, že by Battlefield 3 pro PS3/X360 byl ošklivý. "Lidé budou překvapeni, jak dobře hra na konzolích vypadá. Ale zatím tyto verze nemůžeme ukázat, protože v tuto chvíli pracujeme na PC, z čehož však budou ve výsledku těžit i hráči na PS3/X360," dodal Bach.

Nutno doplnit, že tento postup je výhodný i pro samotné EA - mohou ukazovat trailery z hezčí PC verze, než ji ve finále ořežou pro konzolisty, kteří tak dostanou trochu horší verzi, než nyní vidíme. Možná i to je ten důvod, proč videa z Battlefieldu 3 každého tolik ohromila a proč už půl roku před vydáním dokázala zařídit rekordní počet předobjednávek v obchodech.

Reklama