RECENZE příběhového DLC s Batgirl pro Batman: Arkham Knight

Netopýří holka se svému mentorovi nevyrovná.

1300 Kč za Season Pass je spousta peněz. Víte to vy, víme to my a ví to i Warner Bros., nebo to alespoň ví teď poté, co se počáteční oznámení plánu drahých dodatečných DLC setkalo s nedůvěřivým ohlasem. Vydavatel dělal, co mohl, aby uklidnil obavy spočívající v tom, že jeho „pravidelný nový obsah po dobu šesti měsíců" je pouhou zlodějnou. Pak podrobněji vysvětlil, co mohou očekávat hráči, kteří zaplatili téměř tolik, kolik by stála zcela nová hra: nové příběhové mise, dodatečné superzloduchy, kteří vtrhnou do Gotham City, „legendární" skiny pro batmobil, pokročilé mapy s výzvami, alternativní skiny postav a nové závodní tratě. Nové tratě a skiny jsou standardní materiál pro DLC; mapy s výzvami budou příjemným přídavkem, jelikož v základní hře mají velké nedostatky, ale skutečnou atrakci představuje onen dodatečný příběhový obsah do Batman: Arkham Knight (recenze původní PS4 hry).

První z těchto tří plánovaných exkurzí pro jednoho hráče se zaměřuje na Batgirl, za kterou lze v arkhamské sérii hrát úplně poprvé. Jenže coby první ochutnávka toho, jaké hodnoty můžeme od Season Passu čekat, tento hodinový zážitek Warnerům nijak zvlášť nepomáhá, jak se dozvíte dále v této naší recenzi.

Mise „A Matter of Family" (Rodinná záležitost) přivádí Batgirl v podání Barbary Gordonové (po Robinově boku) na novou lokaci - do zábavního parku Seagate; námořnicky laděného lunaparku, kterému se Joker a jeho kumpáni - jak se dalo předvídat - postarali o gotický vzhled. Je to docela klaustrofobické místo - máte sotva tolik prostoru, abyste jej přeplachtili z jednoho konce na druhý -, ale přesto dokáže skrýt jedno či dvě tajná místa, pokud budete ochotni opravdu zevrubně hledat.

Ovládání Batgirl je téměř úplně stejné jako v případě jejího učitele. V podstatě je to nízkorozpočtový Batman - má výbušný gel, vystřelovač lana, kotvu, batarangy a dálkové hackovací zařízení. A to je vlastně všechno. Nejsou zde žádná vylepšení, žádná nová výbava a žádná jedinečná vozidla ani schopnosti.

Třebaže předobjednávkový příběh s Harley Quinnovou neobsahoval žádné cutscény, měl alespoň jedinečný vzhled, který se k Harleyině povaze hodil; rozhraní, které s sebou přináší Batgirl, je prostě úplně stejné jako u Batmana, jen bylo trochu přebarveno. A Quinnové Psychosis Mode dokázal do hry spolu s hratelností chytře integrovat trochu toho zákulisního příběhu, když v tom, z čeho se stala její vlastní verze detektivní vize, zdůrazňoval čmáranice na zdech říkající „Bože, jsem tak sama". Batgirl takové štěstí neměla. Má maximálně tucet hlášek a ve většině z nich se strachuje o svého otce nebo o Batmana anebo si vyměňuje trapné a klišovité dialogy s tichým a nešťastně zamilovaným Timem Drakem.

Upřímně řečeno před sebou máme mdlé a nevýrazné provedení její povahy, které se soustředí na rodinné vztahy spíš než na její mladistvou bujarost. Vývojáři - dlužno podotknout, že kormidla se tentokrát chopili Warner Montreal (autoři Arkham Origins), a nikoliv Rocksteady - se pokusili do hry zapracovat jakýsi odkaz na její technologickou zdatnost tím, jaký důraz kladou na dálkové hackování, ale to v podstatě znamená jen to, že otevřete pár dveří navíc a z větší dálky, zneškodníte pár bomb a můžete v lunaparku zapínat a vypínat světla a atrakce, abyste nad nepřáteli získali výhodu.

Párkrát se v misi objeví i Robin, když odhalí bombu, a vy budete muset závodit přes celou oblast, sejmout pár nepřátel bok po boku a pak zabránit výbuchu, a to vše na čas. Sečteno a podtrženo, s Barbarou budete hotoví za hodinu, která vyvrcholí velkým soubojem mezi Batgirl, Robinem, Jokerem a Harley - a ten se z velké části odehrává prostřednictvím quick-time events. Světlým okamžikem celého zážitku byla přítomnost Harley Quinnové v jejím originálním oblečku z animovaného seriálu. Jednomu by se až chtělo přeběhnout k druhému týmu, kdyby to bylo možné...

Těžko říct, jestli zbytek DLC, které Warner pro Arkham Knight naplánovali, bude stát za to. Možná, že ty další dva příběhy z Arkhamu obsažené v Season Passu (The Season of Infamy a Gotham City Stories) nabídnou výrazně vyšší produkční hodnoty - dosud neviděné záporáky, novou výbavu a spojence -, které by za tu vysokou cenu stály. A Matter of Family za ni rozhodně nestojí.

Není to úplně špatný přídavek: je funkční a dělá přesně to, co má v popisu; jen nám to přijde jako promarněná příležitost. Nejsou zde například žádné mapy s výzvami vylepšené reality, takže model této postavy se omezuje jen na tento jediný kratičký příběhový zážitek.

Děj už prostší asi být nemůže - což je opravdu škoda, když si vzpomeneme na sílu některých těch lepších okamžiků Arkham Knight - a vzhledem k rozhodnutí udělat z této verze Barbary Gordonové dvourozměrnou spojovačku dcery a Robinovy potenciální milostné partnerky nám přijde, že kdyby se příběh zaměřil na Batgirl ztělesněnou Cassandrou Cainovou, bylo by to mnohem, mnohem zajímavější.

Takhle to vypadá, že tato nabídka nejvíc zklame právě fanoušky Batgirl. Pokud se rozhodnete neutrácet peníze na to, abyste oblékli Barbařin bat-oblek s nepraktickými podpatky, vězte, že o moc nepřicházíte. Pokud vám jde čistě jen o pár rvaček a výzev v nové lokaci a s novou tváří, může vás tento přídavek uspokojit. Jen se pořádně rozmyslete, kolik jste za toto privilegium ochotni zaplatit.

Cover image for YouTube videoBatman: Arkham Knight Batgirl DLC - Xbox One gameplay

Batman: Arkham Knight