Protože jsem původní Majora's Mask nehrál, o to větší překvapení pro mě bylo, jak jiný je právě tento díl v sérii, která je jinak sešněrovaná pravidly a prošpikovaná klišé. Ačkoliv na první pohled velmi připomíná právě Okarinu času, jde spíše o vizuální podobnost. Když jsem porovnával původní díl s grafikou na 3DS, nestačil jsem se divit, jak velký skok zpracování udělalo. Rozplizlé textury jsou v rámci možností zaostřeny, město Clock Town vypadá živěji a rozlehlé louky jsou plné rostlin.

To však nic nemění na tom, že Majora's Mask pro handheld Nintendo 3DS je stále nejen hrou obtížnou, ale často i frustrující. Důvodem je zápletka, v níž se Link dostane do podivně pokřiveného světa, v němž za tři dny zemřou všichni jeho obyvatelé. Na obloze hrozivě nízko visí Měsíc, který právě za 72 hodin zničí planetu pod sebou. A Link má tři dny na její záchranu. Problémem je, že reálně jsou tři dny reprezentovány přibližně jednou hodinou skutečného času. Jakmile uplyne určená doba, Měsíc se zřítí k zemi a všechny zabije.

Naštěstí Link zahráním Písně času umí vrátit události na samotný začátek. V tu chvíli Link ztratí téměř všechno vybavení, obyvatelé Terminy si nepamatují nic o tom, že by ho kdy potkali a vše vypadá zdánlivě stejně, jako při první návštěvě tohoto světa. Naštěstí vám zbudou alespoň nalezené masky, zbraně, mapy, naučené skladby a peníze uložené v bance. Nicméně dokončené dungeony nebo menší předměty se vrací do původního stavu.

Systém času je pro Majora's Mask klíčový a je nutné se připravit na jeho neúprosnost. I když můžete s časem skrze Ocarinu manipulovat i jinak. Například se posouvat vpřed nebo nechat hodiny tikat pomaleji. Přesto se vám stane, že poslední zrníčko v pomyslných přesýpačkách odpadne těsně před tím, než zabijete závěrečného bose v jednom z dungeonů. A to není nic pro neurotiky. Jakmile akceptujete tato pravidla, budete se náramně bavit.

Hratelnost jako taková se v základu neliší od jiných Zelda her. Sbíráte nové a nové zbraně, pomocí kterých se dostáváte na dříve nepřístupná místa a jste schopni projít dříve zablokované dungeony. Zabíjíte potvory, velké bosse a řešíte tuhé hádanky. V tom vám pomáhají i tři speciální Linkovi formy, do nichž se za za jeho hrůzostrašného řevu transformujete právě nasazením jedné z masek.

Velmi silný je příběh a působivá je sklíčená atmosféra, kdy neustále cítíte hrozbu vyhlazení celé Terminy. Zvláštní pozornost si zasluhují vedlejší zápletky, které nemusíte sledovat, ale při procházení kouzelným světem neustále registrujete různé narážky. Například proč holčička na ranči třetí den nemluví? Co se jí stalo? Můžu jí pomoci?

The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D pro Nintendo 3DS vyšlo začátkem roku za 1099 Kč.

koupit na Alza.cz a dostat zdarma náhrdelník.

Podobných příběhů je v Majora's Mask mnoho. Můžete se na ně vykašlat, ale to by byla obrovská škoda. A ačkoliv je můžete všechny vyřešit a každému jednomu charakteru pomoci, ve finále musíte stejně zatáhnout za záchranou páku a vrátit čas zpět. A nakonec prostě nemáte čas zachránit svět a k tomu udělat všechny jeho obyvatele šťastné. A právě tato fatálnost dělá z Majora's Mask výjimečnou hru.

Pár vylepšení je vidět na první pohled. Máte například možnost používat druhou analogovou páčku pro pohyb kamerou. Původní Nintendo 64 mělo pochopitelně joystick jen jeden. Přesto zde Nintendo promarnilo příležitost, protože občas je ovládání k vzteku. Například po pár sekundách plavání bych Linka nechal nejraději utopit a mnoho z jízd ve formě jakéhosi kamenného kola končí pádem z útesu.

Reklama

O autorovi

Pavel Oreški

Pavel Oreški

Redaktor

Čas s hrami už počítám na dekády, neodmítám žádný žánr, zajímá mě hratelnost a originalita.